Harmadik fordulójához érkezett a női formulaautós sorozat, ezúttal az inkább a motorversenyzés rajongói számára ismerős Misano volt a célpont. A pálya nevében őrzi a 2011-ben, versenybalesetben elhunyt helyi hős, Marco Simoncelli emlékét, aki a MotoGP egyik ásza és közönségkedvence volt – szép gesztus, hogy így emlékeznek meg róla.

Áttérve a mostani eseményekre, ezúttal is 19 lány indulhatott a versenyen, ugyanis Emma Kimiläinen továbbra sincs versenyre kész állapotban. Keszthelyi Vivien és Sarah Bovy tehát kapott egy új lehetőséget, és éltek is vele: a magyar pilóta a 11., a belga pedig a 13. helyről várhatta a rajtot. Az első rajtkockát Fabienne Wohlwend szerezte meg, mellőle a bajnokságot vezető Jamie Chadwick indulhatott, a második sort pedig Beitske Visser és Alice Powell töltötte meg. A hazai pályán versenyző Vicky Piria az ötödik helyet szerezte meg, a második szabadedzést megnyerő Koyama Miki mellé kvalifikált.

Már a rajtnál történt egy nagy bukás. Wohlwend Hockenheim után megint rosszul jött el az első sorból, Chadwick állva hagyta és Visser is megelőzte, a luxemburgi lány így a pálya bal szélére szorult. Powell viszont pont ott érkezett kívülről és a két autó összeért. Az esetből a brit lány került ki vesztesen, autója a levegőbe emelkedett, majd törött futóművel a kavicságy végében állt meg. Pályára lépett a biztonsági autó, mögötte Chadwick – Visser – Wohlwend volt a sorrend. Keszthelyi két helyet lépett előre, a 9. helyről várhatta az SC kiállását.

  • Facebook

Remekbe szabott kép Powell repüléséről. (forrás: W Series Twitter)

A verseny 5. percében lendült újra a zöld zászló, Chadwick jól kapta el a tempót, Vissernek inkább hátra kellett figyelnie Wohlwend miatt. Pár körön keresztül minimális volt köztük a különbség, aztán a luxemburgi kicsit tesztelte a fekvőrendőröket az utolsó kanyarban, így Visser szusszanásnyi előnyt szerezhetett. Közben Sabre Cook megelőzte Keszthelyit, a magyar lány viszont nem adta fel a küzdelmet, igyekezett visszaszerezni a 9. helyet.

A 9. percben jött a hír, hogy Jessica Hawkins kiugrott a rajtnál, 5 másodperces időbüntetést kapott érte. Pár perccel később Sarah Bovy csúszott hátrébb kettővel, Esmee Hawkey és az imént említett Hawkins is megelőzte – a belga utóbbit vissza tudta előzni. Elöl pedig Visser kezdte el támadni Chadwicket, a hátsó hajtűkanyarból látványosan jobban tudott kijönni, mint brit ellenfele. A pálya többi részén viszont Chadwick volt előnyben…

A versenytáv felénél Koyama megelőzte Piriát a 4. helyért – ezúttal nem féktávon, hanem kigyorsítás közben csapott le a japán lány. Közben Wohlwend és Powell esetét is elemezték a bírák, egyiküket sem büntették.

Ezután beállt a mezőny: az első 3 pilóta folyamatosan 1 másodpercen belül, majd nagy szünet – jön Koyama, ahogy fokozatosan szakítja le magáról Piriát – mögöttük elveszve Marta Garcia és Tasmin Pepper – utánuk pedig a többiek vonata, Sarah Moore vezetésével. Ez utóbbin belül előzték egymást oda-vissza Hawkey és Naomi Schiff a 25. percben – a brit lány elmérte a 8-as kanyart és majdnem Hawkins is elment mellette, de aztán visszaszerezte a 11. helyet.

  • Facebook

A top 3 végig elfért egy képen. (forrás: W Series Twitter)

Az utolsó előtti percben Schiff megcsúszott a 9-es sikánban és csak az utolsó helyre tudott visszaállni. A visszajátszás alapján túl hamar fordult rá a kezdő jobbosra a német pilóta és a műfű helyett az igazit kapta el az első kerekével, majd keresztbe állt az autója. Keszthelyi Vivien mögött így elmúlt a közvetlen veszély, előtte viszont egy új harc volt kialakulóban: Cook támadta, majd meg is előzte Sarah Moore-t. Az amerikai lány így a 8. helyre jutott fel, ezzel pedig ő lett a legjobb felzárkózó is, mivel a 15. helyről rajtolt.

Mindeközben elöl Jamie Chadwick végig kezelni tudta a Visser jelentette nyomást és második győzelmét szerezte a W Seriesben. Beitske Visser lett a második, Fabienne Wohlwend pedig a harmadik. A magyar közönség is ünnepelhetett, mert Keszthelyi behozta az autót a 10. helyre, kiegyensúlyozott futamot teljesítve.

Jamie így nyilatkozott a leintés után: “Zolder után, ahol nem sikerült elsőnek fordulnom a pole-ból, itt Misanóban nagyon jól akartam indulni. Tudtam, hogy lesz egy lehetőségem a belső íven, szerencsére sikerült elcsípni. Utána úgy éreztem, hogy jó a tempóm, de Beitske végig sakkban tartott. Folyamatosan nagyon közel volt hozzám, de arra koncentráltam, hogy ne hibázzak. Végül is sikerült, de ez egy nagyon hosszú verseny volt.

  • Facebook

Meg kellett harcolnia érte, de Chadwick újra győzni tudott. (forrás: W Series Twitter)

Ahogy mondtam, [Visser] mindig közel volt, de főleg a harmadik szektorban voltam tűz alatt. Ez egy trükkös szakasz – jössz végig a hátsó egyenesen be a féktávra, ahol elég könnyű elfékezni vagy -váltani magad. De tudtam, ha nem hibázok, védve vagyok. És bár végig ott volt a tükreimben, azt mondtam magamnak, hogy szegd le a fejed és figyelj a saját versenyedre, mindegy, mit csinálnak mögötted. Szerencsére a gumikopás se volt olyan durva, mint számítottam rá, szóval képes voltam elöl maradni és egy nagyon fontos győzelmet szerezni.”

Legközelebb július 6-án, a Norisringen láthatjuk újra a W Series mezőnyét.

Share This