A Racing Point újabb lépést tesz a fejlődés felé, és a 2019-es év második felétől már a Mercedes szélcsatornáját fogják használni az RP20-as  fejlesztéséhez. Ez lenne az első lépés a B csapattá váláshoz?

 

A brit csapat idén már 5. éve használja a Toyota kölni szélcsatornáját autója fejlesztéséhez, ám ebben még idén változás áll be. Az aktuális versenygépet továbbra is a jelenlegi létesítményben tervezik, ám a jövő évi autót már a Mercedes szélcsatornájában fogják tervezni. Biztosat még nem lehet tudni, de valószínűleg itt is egy 60%-os, tehát a szabályok által maximálisan megengedett méretű modellel fognak tesztelni. A váltás hátterében logisztikai és költséghatékonysági szempontok is lehetnek, hiszen a Mercedes létesítménye közelebb van hozzájuk. 

 

  • Facebook

Lance Stroll, Racing Point RP19, leaves the pits

 

Többen úgy vélik, hogy a két csapat effajta együttműködése akár azt is jelentheti, hogy a Mercedes a Ferrari mintájára egy B csapatot létesít az F1-ben. A Racing Point 2009 óta folyamatosan a Mercedes erőforrásait és váltóit használja, valamint a hátsó felfüggesztést is készen vásárolják tőlük. Jelen helyzetben ez az együttműködés azonban meg sem közelíti a Ferrari – Haas szintű partnerséget, ahol szinte az összes nem listázott elemet az olaszok szállítják a partnerek részére. Így lehetséges az, hogy a Haas alig 200 fős személyzettel a középmezőny egyik legjobbja lehet. Ezt a modellt – jobb később, mint soha elvet követve – másolhatja most le a német gyártó. Ha figyelembe vesszük a Racing Pointot felvásárló Lawrence Stroll szándékait, akkor ez egy logikus lépésnek tűnik. Stroll rövid távon szeretné stabilizálni, majd 2-3 éven belül emelkedő pályára állítani a csapatot. Erre nem sajnálja a pénzt sem, ám üzletember révén mindezt szeretné hatékonyan megtenni, lásd a Haas példáját. Kíváncsian várjuk a fejleményeket…

Share This