Szakítva a 2015 óta használt lyukas orr kialakítással, egy teljesen új orr megoldással rukkolt elő a Racing Point csapata. Az elem követi a mezőnyben uralkodó trendeket, és része annak a nagy, átfogó fejlesztési csomagnak, mely lényegében egy teljesen új autót eredményez.

 

Korábbi cikkünkben (ITT) már részletesen írtunk a Racing Point Német és Magyar Nagydíjakra hozott fejlesztési csomagjairól, a Belga Nagydíjra hozott elemek pedig illeszkednek a korábbiakhoz. A csapat 2019-nek tulajdonképp a tavalyi, egyébként sem túl acélos versenyautóval vágott neki, és szokásukhoz híven az év közbeni fejlesztésekkel igyekeznek felzárkózni. Az eddig megszokottaktól eltérően azonban most az autó alapjai sem voltak rendben, így a több lépcsőben érkező fejlesztések révén kijelenthetjük, hogy a csapat egy “B” autót épített, de akár tekinthetjük úgy is, hogy most készült csak el az idei évre szánt konstrukció. Az új orrot megnézve egy jól ismert forma tárul elénk. A 2017-es szabályváltozások óta az úgynevezett “puzzle-orr” egyértelmű sláger, aerodinamikai szempontból jelenleg ez a forma tűnik a legelőnyösebbnek, így a fél mezőny ezt használja. A szárnyak rögzítésénél a McLaren által megálmodott “sajtreszelős” légterelőket fedezhetjük fel, melyet a wokingiak után sorra implementált több más csapat is. Ezen felül az első felfüggesztés bekötési pontjai mellett, az orron két oldalt 1-1 kis szárny kapott helyet. És ha már Spa-ban járunk, akkor nem maradhat el a pálya specifikus, alacsony leszorítóerős hátsó szárny sem. Jól látható, hogy a Racing Pointnál erre az évre igyekeztek a mezőnyben már bevált megoldásokat átemelni, hiszen ahogy az F1-ben lenni szokott, a jó megoldásokat nem szégyen másolni.

Az ilyen volumenű átalakítás komoly forrásokat igényel, így az 1 évvel ezelőtt még a csőd elől megmentett istállónak időre volt szüksége ahhoz, hogy mindezt kivitelezni tudja. Az eddig bevetett új elemek úgy látszik hozták a várt fejlődést, a mostaniakkal kiegészülve pedig egy nagy év végi hajrára készül a silverstonei alakulat. 31 megszerzett pontjukkal jelenleg a konstruktőri kiírás 8. helyét foglalják el, de az 5. pozícióban lévő Toro Rosso csupán 12 egységgel jár előttük, így még bármi megeshet.

Share This