Nagyon érdekes adalékkal bővült a Renault Japán Nagydíjról kizárásának története. A Racing Point tagadja, hogy egy volt Renault alkalmazottól szerzett tudomást a speciális fékrendszerről, és úgy tűnik, már a téli teszteken gyanút fogtak. 

 

Mint azt tudni lehet, a Japán Nagydíj leintését követően a Racing Point hivatalosan is óvást nyújtott be a nagydíj végeredményével kapcsolatban, ugyanis a Renault autóit szabálytalannak tartották. Állításukat egy 12 oldalas dokumentummal is igyekeztek megalapozni, amiből egyúttal azt is feltételezhetjük, hogy már egy ideje birtokában voltak azoknak az információknak, melyeket terhelőnek ítéltek meg a Renaultra nézve. A korábbi híresztelésekkel ellentétben – melyek szerint egy volt Renault-s, de már Racing Point dolgozó buktatta le a csapatot – a Racing Point egy Go-Pro felvétel láttán foghatott gyanút. A felvétel a Renault barcelonai shakedownján készült, és Daniel Ricciardo egy körét láthatjuk rajta. Jól megfigyelhető a kormány kijelzőjének bal felső sarkában, hogy a fékerő százalékos állása anélkül változik, hogy a pilóta bármilyen kapcsolóhoz hozzányúlna.

Az ügyre komolyabban Silverstone után feküdt rá a Racing Point, és kezdték el figyelni a Renault-kat. Szingapúrban már az FIA-hoz fordultak a megoldás szabályosságát firtatva, akkor azonban azt kapták válaszul, hogy az szabályos. Egyértelmű bizonyítékot végül a Japán Nagydíj után tudtak bemutatni. Hülkenberg és Ricciardo fedélzeti kamerás felvételein láthatóvá vált, hogy a rendszer teljesen automatikusan működik; minden egyes körben, és minden kanyarban pontosan az előre beállított fékegyensúllyal mentek a pilóta beavatkozása nélkül. És itt jött képbe a szabályzat 27.1-es pontja, mely kimondja, hogy a pilótáknak egyedül, külső segítség nélkül kell vezetniük az autót, ennek azonban ez teljesen ellentmond. Tehát a Renault nem kizárt, hogy a szezon teljes eddigi részében ezzel a most szabálytalannak minősített megoldással versenyzett. De akkor miért csak a Japán Nagydíjról zárták ki őket? Erre még nem kaptunk választ…

A videót a YouTube-ra átkattintva tudjátok megnézni.

 

Share This