Kezdjük a történettel! Lewis Hamilton egy rendkívül izgalmas és utolsó körökig kiélezett versenyt nyert meg a Hungaroringen. Az emberekben leginkább az marad meg és majd azt mesélik tovább, hogy mekkora stratégiai húzás volt a Mercedestől Hamiltont másodszor is a boxba hívni. Pedig ez mekkora tévedés!

 

 A történet eleve ott kezdődik, hogy a Mercedes nem hozott jó döntést az első kiállásnál. Az elévágásra igaz nem volt esélyük, hisz a Red Bull rögtön kihívta Verstappent amint meg volt az elegendő előny a Ferrarikkal szemben, viszont egy előzésre alkalmatlan pályán ilyenkor kell valamilyen más stratégiára váltani. A Mercedes ezt nem tette meg. Mindössze 5 körrel marad kint tovább Hamilton, ami gyakorlatilag minimális gumi előny, egy ilyen rövid pályán. Abban bízni, hogy ekkora gumi előnyből önerőből előzést hajt végre valaki a Hungaroringen, elégé naiv gondolkodásra vall.

 Miután a papírformának megfelelően nem sikerült az előzés a pályán a Mercedes látta, hogy ez rossz döntés volt, ha minden így marad, reális esély a győzelemre nem lesz. Lehet-e valamit tenni? Bizony lehet. A Ferrarik olyan lassan közlekedtek, hogy megadták az esélyt az ingyen kiállásra. Ez minden szurkolónak feltűnt, a kommentátorok is körök óta erről beszéltek. Ezek után ez olyan nagy húzás egy mérnöktől, akinek ez a munkája? A Mercedesnek veszíteni valója nem volt, a 2.helyet nem bukhatták, a győzelemnek adták meg az esélyét. Ez egy olyan húzás volt, amit meg kellett lépni. Ha nem tették volna, akkor mindenki őket kritizálta volna. Számomra ezért nem számít ez olyan nagy stratégiai döntésnek, mint ahogy beszélnek róla. Ha a Red Bull az első helyet átmenetileg beáldozva kihozza Verstappent és úgy nyer futamot, akkor arról tényleg úgy kellett volna beszélni, mint az évtized legjobb döntése. Első helyet, a pozíció előnyt beáldozni a Hungaoringen? Őrülten hangzik, de működött volna. A Red Bull nem lépte meg, de senki nem hibáztatja érte őket. Viszont egy valamiért lehet őket hibáztatni, talán nem is feltétlenül Horneréket, hanem Verstappent.

 Ugyanis a Magyar Nagydíjon csúcsosodott ki a Red Bull óriási hibája, amikor tavaly Gaslyt nevezték ki Ricciardo utódjának. Már akkor fejvakarós volt a döntés, hiszen a francia mindössze 3-szor szerzett pontot (igaz erős pontszerzések voltak) és emellett nem volt olyan csapattársa Hartley személyében, aki ténylegesen viszonyítási alapot jelentett volna. A Red Bull korábban ennél sokkal meggyőzőbb teljesítmények után és nagyobb tapasztalattal nem léptette elő Buemit, Alguersuarit vagy éppen Vergnet. Igaz, akkor voltak náluk jobb választások, így azok nem voltak rossz döntések. Gasly tényleg ilyen szerencsés lenne? Pont a legjobbkor van a Toro Rossoban és nincs nála jobb Red Bull nevelés a mezőnyben, aki Ricciardo helyére pályázik? Természetesen volt, mégpedig Carlos Sainz. A Red Bull, akkor mégis miért nem a spanyolt választotta, aki már 4. éve bizonyított a F1-ben és olyan csapattársai voltak, akik mellett tudhattuk, hogy nem lenne elveszett a Red Bullban?

Hogy miért? Bár sose mondták ki hivatalosan, de a válasz Max Verstappen. Ugyanis amíg csapattársak voltak a Toro Rossoban, látványosan nem volt jó a kapcsolatuk. A Red Bull úgy volt vele – jogosan – hogy itt az ideje a csapatot úgy alakítani, hogy Verstappenre építenek és úgy keresnek mellé 2.számú pilótát. Ez ugye sose egyszerű feladat, mert annyira ne legyen gyors, hogy zavarja az első számút, de annyira legyen gyors, hogy pontokat raboljon a riválisoktól. Szerintem Sainz erre tökéletes lett volna, de ők nem így látták. A Hungaroringen Gasly szokásosan hozta a gyenge formáját és nem tudott a Ferrarik előtt menni. Ha ezt hozta volna, akkor a futamot Verstappen nyeri, mert a kiállás lehetősége nem lett volna meg Hamiltonnak. Ne legyen kételyünk afelől, hogy Sainz erre képes lett volna. A hollandnak fontosabb volt egy csendes és gyengébb pilóta, de ennek ára van olykor. Az élet pedig a Hungaroringen benyújtotta a számlát….

Share This