Alonso a húzóneve volt annak a csapatnak, akik a vasárnap este befutó Daytonai 24 órás versenyt megnyerték. A csapatot Kamui Kobayashi  volt forma 1-es pilóta, Jordan Taylor, és Renger van der Zande alkották.

A verseny szombaton este indult, és vasárnap azonos időben futott be, tehát jócskán jutott a villanyfényes versenyből is. Az eső is tiszteletét tette a maratoni viadal folyamán, ami nem könnyítette meg.a versenyzők dolgát.

Alonso így nyilatkozott a körülményekről:

„A verseny utolsó öt-hét köre senki számára sem volt helyénvaló a pályán. Szinte semmit sem lehetett látni, nem tudtunk padlógázzal menni az egyenesekben, az autó ficánkolt, a kipörgésgátló még hatodikban is beavatkozott 320 km/h-nál, és különböző kocsik törmelékei voltak a pálya különböző pontjain, mert estek le a karosszériadarabok az autókról.”

A mostoha körülmények ellenére Alonso szabály szerűen oktatta a mezőnyt. Nyolcadik helyről jött fel az elsőre, és 12 másodperces előnyt épített ki akkorra, mikor az ötödik órában átadta a volánt Kobayashinak. A második etapjában a harmadik helyről jött vissza az élre, és még 55 másodperces előnyt szerzett, de elősszüör egy sárga, aztán pedig egy piros zászlós időszakkal ezt elvesztette. Ezután újra Taylor ült a volán mögé, és újra visszaesett a harmadik helyre. Alonsot ismét beültették, és visszahozta a hátrányt, és még két óra. A versenyt a sok incidens miatt megint megállították, és úgy döntöttek, mivel amíg állt a verseny, az óra ketyegett tovább. Végül 23 óra 50 percnél leintették a versenyt. A prototípusok (DPI) kategóriájában Alonso, Nasr, Rossi sorrend volt a dobogón.

Az LMP2-es kategóriát Pastor Maldonado csapata (Maldonado, Gonzalez, Saavedra, Cullen) nyerte egy Oreca volánja mögött, 2 DPI autót is megelőzve. A GTLM kategória csúcsára pedig Augusto Farfus csapata (Farfus, de Philippi, Eng, Herta) ért fel.

Az idei év nagy szenzációja a csak női pilótákból álló, Meyer Shank Racing (de Silvestro, Legge, Nilsen, Beatriz) volt, akik az eső előtt még a dobogóért kűzdöttek az Acura NSX GT3-as autójukkal, de a vizes pályán Legge megtekintette a falat, kicsit közelebbről, mint kellett volna. A szerelés miatt 10 kört vesztettek, és csak 13. helyen értek célba, a kategóriájukat Sebastien Bourdais csapata (Bourdais, Hand, Muller) nyerte, mindössze három pilótával, de egy Huracán GT3 volánja mögött.

Érdekesség még, hogy a nyertesek kapta kegy limitált órát, amit a verseny fő szponzora, a Rolex alkotott.

Share This