Monacóban megszakadt a Mercedes kettős győzelmeinek sorozata, Hamilton eddigi egyik legnehezebb győzelmét zsebelte be, vagy mégsem. A szurkolók mégis az üldöző Max Verstappent választották meg a nap versenyzőjének. Ki is a Monacói Nagydíj igazi győztese?

A monacói versenyhétvége és talán az egész idény legizgalmasabb programja a szombati időmérő. Hát, történt is meglepetés a javából, hiszen a harmadik szabadedzést megnyerő hazai pályán versenyző Charles Leclerc ragadt benn a Q1-ben a Ferrari eltaktikázásának köszönhetően. Sokunk számára ez nem annyira meglepő, a Scuderia az elmúlt években többször is túlságosan magabiztos volt a továbbjutást illetően, s az adott versenyző a boxban nézte végig, ahogy egyre lejjebb csúszva kiesik a Q1 végén. Nem számolom meg ezeket a hibákat, a legemlékezetesebb számomra a 2014-es hungaroringi eset volt, amikor Jules Bianchi az utolsó pillanatban 64 ezreddel ütötte ki Raikkönent a továbbjutást érő 16. helyről. A Hungaroringen, csakúgy mint Monacóban kulcsfontosságú a rajtpozíció. Tehát a Ferrari nemcsak olyan pályán nézte be az időmérőt, ahol lehet előzni, hanem ha már valamit elrontunk, és hátrányba hozzuk az adott versenyzőt, akkor legyen halmozottan hátrányos helyzetű. Most nagyon ciki lehetett Leclerc hazai futamán ez a malőr. Ez persze azt eredményezte, hogy a monacói versenyző mindent egy lapra tette fel, s míg Norrist és Grosjeant zseniális módon megelőzte, Hülkenberg ellen azonban már pórul járt. Szerintem tök mindegy, hogy a 8. helyen fut be, vagy nullázik, ez a verseny már szombaton elment számára.

  • Facebook

Leclerc versenye már az időmérőn elúszott, a Ferrari csúnyán eltaktikázta magát. A 15. kockából startolva szép előzéseket mutatott be Norris és Grosjean ellen, azonban Hülkenberggel szemben túlságosan optimista volt /Kép forrása: F1 Twitter/

A megbízhatóság és az élcsapatok versenyzőinek 1-6. helyének kibérlése most megszakadt, nagyon durva, hogy a 6 versenyző az 1-5. futamon egyaránt célba ért, Monacóban Leclercnek nem műszaki hibából adódóan kellett feladni a versenyt, vagyis technikai értelemben még mindig 100%-on állunk, azonban a (6×6)-1, vagyis 36-ból 35 célba érés szintén hihetetlen arány. Egyébként a Williams csapat mindkét versenyzője is 100%-os a célba érést illetően. Összesen 17 kiesést hozott eddig az év, azonban 4 alkalommal rangsoroltan szerepelt a versenyző a hivatalos végeredményben, hiszen a táv legalább 90%-át teljesítette. Továbbá Bakuban Kvyat és Ricciardo, Barcelonában pedig Stroll és Norris ütközés miatt estek ki, így a műszaki meghibásodások száma elenyésző. Persze még a szezon elején járunk.

Visszatérve a monacói hétvége eseményeire, sajnos ez egy szomorú futam volt, hiszen Niki Lauda halálára emlékezett az egész F1 közössége, ugyanakkor ha a háromszoros világbajnok legenda látta volna a futamot, biztosan megemelte volna a piros sapkáját és nemcsak Hamilton előtt.

Lewis harmadik győzelmét aratta Monacóban, azonban az első rajt-célgyőzelme volt (2008-ban és 2016-ban a 3. kockából nyert), ráadásul végig is vezető pozícióban teljesítette a futamot, a leggyorsabb kört Gasly lopta el tőle, jóllehet azokon az abroncsokon esélye sem lett volna erre, így ezúttal nem szerzett F1-es Grand Slam-et. Mondjuk azt, hogy első kaszinógyőzelmét aratta, mert szombaton és vasárnap sem sokon múlt, hogy ne az ő neve legyen az első helyen az eredménylistán. Durva, hogy mind Hamilton, mind pedig Verstappen a 9. körben futotta meg a verseny leggyorsabb körét, és hiába lett könnyebb az autó, az eggyel keményebb gumin nem tudott faragni az időn a brit.

  • Facebook

Hamilton a hétfőn elhunyt Niki Laudának ajánlotta monacói győzelmét, amely karrierje egyik legnehezebb sikere volt, hiszen Verstappen komoly nyomás alatt tartotta, s a britnek a gumikkal is meggyűlt a baja. /Kép forrása: F1 Twitter/

Hamilton karrierje 77. győzelmét aratta, végre ez egy igazán megérdemelt győzelem volt tőle. Mindig sajnálom, amikor túlságosan könnyedén nyer, gondoljunk bele, mi lett volna, ha Bottasszal szépen csendben lehozzák ezt a futamot. 68 kör a közepes gumin, úgy, hogy a mögötte lévő Verstappen, Vettel és Bottas a kemény, tehát tartósabb abroncson volt mögötte rendkívül idegtépő volt számára. Verstappen ellenben nem véletlenül lett a nap embere. Ez a helyszín a korábbi mumusa volt, hiszen 2015-ben és 2016-ban kiesett, tavaly pedig a harmadik szabadedzésen elkövetett hibája miatt ki kellett hagynia az időmérőt, s végig kellett néznie, ahogy csapattársa, Ricciardo rajt-célgyőzelmet arat. Az unsafe release-ért (szabálytalan kiengedésért) való büntetés, pedig megint inkább a rajongókat sújtotta, mert nem sok az az 5 másodperc, de a végén lehetetlen küldetés volt a holland számára. Ha szabályosak, akkor Vettelt is meg kellett volna várniuk a boxban, vagyis mindenképp a 4. helyen végzett volna. Ebben az esetben lemaradunk egy jó csatáról, hiszen Verstappen csaknem végig 1 másodpercen belül üldözte a gumijaival küszködő Hamiltont. Én is neki adnám a nap versenyzője címet, mert ő csinálta igazán a show-t, végig benne volt a hibalehetőség, a feszültség a levegőben, a végén nevető Vettel és Bottas pedig mintha egy városnéző turnén vettek volna részt. Hamilton briliánsan versenyzett, és ahogy írtam is abszolút megérdemelt győzelmet aratott, de van egy kis hiányérzetem. Csütörtökön az élen zárta az első két szabadedzést, szombaton azonban Bottas megelőzte, s a Q3-mas első köre is a finnek sikerült jobban, tehát egy egykörös időmérős versenyben nem biztos, hogy a brit indulhatott volna az élről. Persze nincs értelme ezen rágódni, azonban a pole-ok vagy akár a győzelmek abszolút száma nem sokat jelent, hiszen gondoljunk csak bele, hogy az 50-60-as években jó esetben 10 verseny volt egy évben, de a 90-es években is csupán 15-16 fordulós volt a bajnokság, napjainkban pedig nem túl nehéz egy minden szempontból győztes autóval egy szezonban 8-10 győzelmet behúzni.

Hamilton és Verstappen mellett a középmezőnyből egyértelműen Carlos Sainz volt a nap versenyzője, aki nagyon érzi ezt a pályát. Az első szabadedzést műszaki hiba miatt kihagyta, ez az időveszteség különösen fájó itt Monacóban, a 3. edzésen csupán a 15. volt, az időmérőn azonban bejutott a Q3-ba, eddig mindannyiszor pályafutása során, majd az első körben megelőzte mindkét Toro Rosso versenyzőt, s Magnussen és Ricciardo rossz taktikájának köszönhetően máris a hatodik helyen találta magát, eddig minden versenyen pontot szerzett, amelyen elindult Monacóban. 2015-ben a 8. rajthelyet szerezte meg, azonban mivel nem vett részt a kötelező mérlegelésen, ezért a boxutcából kellett rajtolnia. Azon a futamon végül a 10. helyen zárt a Toro Rossóval!

  • Facebook

Sainz mindig jól ment Monacóban, hiszen az összes időmérőn bejutott a Q3-ba, valamint minden futamon pontot szerzett a hercegség szűk aszfaltcsíkján. Nagyon pechesen indult számára a szezon, azonban most már ő a tabella “best of the rest”-je /Kép forrása: F1 Twitter/

Ha már Toro Rosso, mindkét versenyző remek hétvégét teljesített, nem is gondolnánk, hogy Kvyat eddigi legjobb eredményét érte el a faenzai istálló színeiben, korábban 7 alkalommal is csak a 9. helyen végzett. Albon pedig remekül ment a szabadedzéseken, az időmérőn ugyan kikapott Kvyattól, azonban szintén hibátlan versenyt futott. A 10 megszerzett pontnak köszönhetően kettőt léptek előre a konstruktőri bajnokságban, amely továbbra is hihetetlenül szoros a középmezőny csapatait illetően.

A McLaren egyelőre magabiztos lehet 13 pontos előnyével, ráadásul egyik versenyzőre sem lehet panasz. A Racing Point szerencsésen még mindig ötödik, azonban Strolltól több kell a továbbiakban, plusz jó kérdés, mennyit fog fejlődni az autó. A Haas és a Renault egyértelműen csomó pontot szórtak el idén, mondjuk május végén még savanyú a szőlő, inkább ősszel kell szüretelni. A Toro pedig egyáltalán nem esélytelen arra, hogy ne utolsó előttiként végezzen. Az Alfa Romeót egyelőre csak Raikkönen tartja életben, azonban a várakozásoktól messze elmarad, a szezont ugyan kiválóan kezdték, azonban a riválisok szép lassan elébük kerülnek, s Giovinazzi nem érzett rá igazán az F1 ritmusára, jóllehet Stroll vagy éppen Gasly is szenvedősen kezdett új csapatánál.

Kíváncsian várom a Kanadai Nagydíjat, ami Hamilton egyik legjobb pályája, azonban Bottas is mindig remekül szerepelt ott.

Címlapfotó forrása: Mercedes Twitter

Share This