A Forma-1 mezőnye Ausztrália után a Perzsa-öbölben folytatja a világbajnoki címért való küzdelmét. Lássuk mit érdemes tudni a verseny helyszínéről.

 

Mint már megszokhattuk a tavalyi év óta, a szezon második futama a bahreini Sakhirban (magyarul: Szahír) lesz. Itt található a Hermann Tilke által tervezett Bahrain Internatianol Circuit. Sakhir egy sivatagos terület, a fővárostól Manamától közel 30 km-re. Az országot összesen 33 sziget alkotja. A legnagyobb, ahol a pálya is található csupán 18 km széles és 55 km hosszú. Bahreinben 12 alkotmányos törvény garantálja a szabad vallásgyakorlást, erre máshol nem találunk példát. Mindenféle vallással találkozhatunk, a kereszténységtől a zsidóságig, de természetesen a muzulmán többség az uralkodó. Ez is mutatja, hogy a vallások békében is képesek megélni egymás mellett.

sea-water-pearl
  • Facebook

Az ország kedvező földrajzi és stratégiai pozíciójának köszönhetően hosszú időn át jelentős gazdasági szerepet töltött be, és tölt be napjainkban is. A 20. század elejéig a gyöngyhalászat volt az ország legfőbb bevételi forrása, majd 1932-ben ,a Perzsa-öbölben elsőként, olajat találtak, mely lényegesen fellendítette a pénzügyi helyzetüket. Érdekesség, hogy a CIA információi szerint körülbelül kétszer annyi férfi él az országban, mint nő. Ez többek között a bevándorlásnak is köszönhető , mivel sok cég illetve vállalat helyezi ide a székhelyét, melyek élén többnyire férfiak állnak. A szigetegyüttes viszonylagosan kis területe (765 négyzetkilométer) ellenére, népessége igencsak jelentősnek mondható. 2017-es adatok szerint a lakosság száma közel 1,5 millió fő. Bahrein egy kifejezetten sík területen fekszik, legmagasabb pontja a Jabal ad-Dukhan, mindössze 122 méterrel emelkedik a tenger szintje fölé.

Circuit_Bahrain_2004.svg
  • Facebook

A bahreini pálya 5,412 km hosszú és 15 kanyarból áll. 2004 óta rendeznek itt F1-es futamokat. 2004-re még nem lett teljesen kész ezért a szervezők kérték a Száguldó Cirkusz akkori vezetőjét, Bernie Ecclestone-t, hogy a debütálást hadd halasszák el 2005-re, azonban erre ő nemet mondott, így az első futamot még a “félkész” pályán tartották meg. Ez persze nem zavarta a verseny lebonyolítását. A legnagyobb probléma a pályával, a körülötte elterülő sivatagos környezet. A szél által a pályára hordott homok eleinte komoly akadályt állított fel a versenyszervezők előtt, de később a szakembereknek egy speciális anyaggal sikerült megkötni a pálya menti homokot, ezzel biztosítva a versenyek gondtalan lebonyolítást. Az autóknak még így is meg kell küzdeniük a meleggel és a porszemekkel, amik a hűtőrendszerüket könnyedén eltömíthetik.

Esteban-Gutierrez
  • Facebook

Gutierrez és Maldonado (2014)

2006 és 2010 után 2011-ben újra itt szerették volna megrendezni a szezonnyitót, azonban az országban uralkodó politikai konfliktusok miatt a FIA elhalasztotta októberre. Erről viszont a döntést követő második héten a szervezők önként lemondtak, így 2011-ben nem volt Bahreini Nagydíj. A dobogósok, arab ország lévén nem ünnepelhetnek alkohollal, helyette rózsavizet kapnak. A királykategória mellett több versenysorozatnak is otthonául szolgál a pálya, többek között itt rendezik a WEC sorozat egyik 24 órás versenyét. A száraz körülmények szinte garantáltak a futamok alatt, ugyanis évente átlagosan 3-5 napot esik az eső. Az abszolút pályacsúcsot Sebastian Vettel tartja 1:27.958-as idejével, mely tavaly pole pozíciót ért neki.

Share This