Ezekben a percekben, Maranellóban mutatják be a Scuderia Ferrari idei versenygépét, ami az SF90 kódnevet kapta. A legjobban és legtöbben ezt a bemutatót várták, hiszen az olaszok rendelkeznek a legnagyobb szurkolói bázissal.

Az utolsó kettő autó amit bemutatnak a Ferrari, és a már-már kistestvérének számító Alfa Romeo. A most érkező vörös versenygéptől Mattia Binotto és csapata sokat vár, hiszen 2014 óta eddig hiába kerültek egyre közelebb a világbajnoki címhez, nem sikerült megnyerni, a Mercedes eddig mindig elhozta előlük. Idén Charles Leclerc előléptetése, és Maurizio Arrivabene menesztése révén eszközölt vérfrissítés jótékony hatással lehet az év végén a csapat neve mellett szereplő pontszámra.

Eközben jubilál a Ferrari, hiszen kerek 70. szezonjuknak futnak neki az F1-ben. Ezen idő alatt nagyon nagy számok kerültek a nevük mellé. Összesen 970 nagydíjon indultak el, amelyek során 235 győzelmet, 219 rajtelsőséget, 248 leggyorsabb kört és 751 dobogós helyezést értek el, közben 16 konstruktőri és 15 egyéni VB címet begyűjtve.

A maranellói gárda félig új párossal áll rajthoz 2019-ben, hiszen Charles Leclerc, és Kimi Raikkönen helyet cseréltek, Kimi visszament a debütáló istállójához, Leclerc, a 2017-es Forma 2 bajnoka pedig egy hatalmas lehetőséget kapott a meggyőző teljesítményéért, ami tavaly a Saubernél ért el. Sebastian Vettelt senkinek sem kell bemutatni. Négyszeres világbajnok, aki a Ferraris időszaka alatt igencsak szenved, hiába versenyképes az autó. Tavaly irreálisan sokszor pörgött meg, ami után Martin Brundle, korábbi F1-es versenyző fevetette, hogy vezetéstechnikai oka lehet a dolognak. Ezt kimondottan érdekes volt hallani, hogy valaki kétségbe vonja Vettel képességeit, de az biztos, hogy Loria, mert így nevezte Vettel az SF71H-t, nem lopta be magát annyira a német klasszis szívébe, mint Mandy, akivel az első bajnoki címét szerezte még 2010-ben.

Maga a bemutató nagyon hangulatos és érzelmekkel teli volt. Az egész esemény fénypontja vitathatatlanul az volt, amikor a föld alól felemelkedve tárult elénk az autó. Lássuk hát az új Ferrarit, melynek festése némileg változott az előző évhez képest, fekete is került bele, a fényezés pedig matt.

  • Facebook

  • Facebook

  • Facebook
 
  • Facebook
  • Facebook

Ha megfigyeljük az autót, akkor sok területen nagyon emlékezetet a tavalyi, SF71H kóddal ellátott autóra. Ez nem véletlen, hiszen próbáltak az előző konstrukció erősségeire építeni hiszen az utóbbi 10 év legerősebb Ferrarija volt a 2018-as autó. Ennek ellenére Mattia Binotto elmondta, hogy számos területen extrémnek számító megoldással álltak elő:

„Ez az autó a tavalyi továbbfejlesztése, nem egy forradalmian új autó. Tovább feszegettük a határokat, emeltünk a színvonalon, miközben próbáltunk olyan extrémek lenni, amennyire csak tudtunk” – nyilatkozta a bemutatón.

Ami az egyik leginkább feltűnő változás, az a versenyző feletti légbeömlő formája. A tavalyi modell helyett ez háromszög alakú, amiről talán az F2012-es modell juthat eszünkbe. Ezen felül természetesen a megújult szabályok miatt jóval egyszerűbb első szárnyakat figyelhetünk meg. A hátsó szárnyak felső/oldalsó élén már nem lehetnek bevágások, az alján azonban nem ez a helyzet. Ott elé erőteljesen ki van csipkézve a szárny, illeszkedve az orrkúphoz, mely a tavalyi McLaren “sajtreszelős” – úgy tűnik trenddé váló – megoldásán alapul. Ezen felül úgy hírlik nagyon sokat dolgoztak az erőforrás hűtőrendszerén, mely a megnövelt hatékonyság mellett kisebb is, így szabadabb teret enged az aerodinamikusok munkájának:

„Vannak a szabályváltozások miatt egyértelmű változások, például az első szárny. De minden részleten keményen dolgoztunk. Van egy innovatív bukócsövünk, mely nagyon keskeny. Ha megnézzük az autó hátsó testét, az is nagyon-nagyon karcsú. Ez azon munkát is dicséri, aminek eredménye nem látszik, mert a borítás alatt van: nagyon sokat dolgoztunk az erőforrás beépítésén, a csomagoláson. Ez határozta meg a végső formát, és nekünk nagyon tetszik!”

Az élő bemutatót itt tudjátok újra megtekinteni:

Cikkünk folyamatosan frissül…

Forrás: Twitter, Scudeira Ferrari, M4Sport

Share This