Az előzetes eredmények alapján borítékolható Ferrari dominancia két szerencsétlen fordulattal vált köddé, és hullott a Mercedes ölébe. 

A rajtnál majdnem mindenkinek sikerült eljönnie, csupán Grosjean és Stroll ért össze kicsit, ami miatt ki is kellett állniuk, és a mezőny végére értek vissza. A rajt után a Vettel Leclerc Hamilton Bottas sorrend állt föl. A 10. körben megindultak a kerékcserék, melyek rendben lezajlottak. Később Kvyat és Giovinazzi ért össze, ami után Kvyat 5 másodperces büntetést kapott. A 18. körben Grosjean befejezni kényszerült a versenyt.

A dráma a 38. körben kezdődött, amikor Hamilton előzte Vettelt a második helyért, Vettel saját hibájából megpördült, és a vibráció miatt az első szárnyát is elvesztette. A kiállás után a 9. helyre tért vissza. És akinek maradt még körme ezután, pár perc múlva azt is lerágta, mert Leclerc autójában megadta magát a hőenergia visszanyerő rendszer, ami több mint 5 másodperccel lassította a monacoi versenyzőt minden körben. A két Mercedes megelőzte, és már Verstappen is közeledett, amikor a két Renault pár másodperc eltéréssel adta meg magát az egyes kanyarban, és beküldték a biztonsági autót. 

A középmezőny nyertese, a “best of the rest” Lando Norris lett, aki a 6. helyre hozta be a McLarent. Mögötte Raikkönen, és az a Pierre Gasly, akinek végre sikerült pontot szereznie a Red Bullal. Azzal a Red Bullal, amivel két hete Verstappen harmadik lett Ausztráliában. Alexander Albon, és Sergio Perez is megszerezte idei első pontjait, a 9-10. helyükkel.

Share This