Lewis Hamilton senkitől sem zavartatva nyerte a 60. Francia Nagydíjat csapattársa, Valtteri Bottas és a Ferraris Charles Leclerc előtt.

 

Elképesztő… izgalmak…hol? A Francia Nagydíj már tavaly sem volt izgalmas, a várakozások pedig idénre sem jósoltak túl sok jót. Jelen cikk írója már nagyon szeretett volna egy jó csatát látni a győzelemért, így engedjék meg nekem, ha ennek az unalmas futamnak egy kissé ferdítő címet adtam. Hamilton tönkreverte Bottast és az egész mezőnyt, az izgalmakat pedig leginkább a 7-16. helyeken kellett keresni. Na de lássuk mi történt. 

Huszonöt fokos levegő és 57 fokos aszfalt-hőmérséklet mellett állt fel a mezőny a rajtrácsra, ahol a pole pozícióból Lewis Hamilton, mellőle csapattársa Valtteri Bottas indult. Mögöttük sorrendben Leclerc, Verstappen, Norris, Sainz, Vettel, Ricciardo, Gasly és Giovinazzi foglalta el a top 10 maradék helyét. Baleset nélkül jött el a mezőny a zöld lámpák kialvását követően. Jól kapta el a rajtot a két Mercedes, így köztük maradt a felállás. Verstappen a kettes kanyarban majdnem körbeautózta Leclercet, de a harmadik kanyartól kezdve már vert helyzetben volt. Szintén kiváló rajtot fogott a két McLaren is, és bár Verstappent elsőre nem tudták átugrani, a pozíciójukat tartották. Sainz a második körben megelőzte Norrist, és próbált tapadni Verstappenre, a holland azonban el tudott nyúlni a két McLarentől. A szokatlanul hátulról rajtoló Vettel nem tudott a startot követően előrébb jutni, csupán az ötödik körben jutott túl Norrison. Ekkor a top 10 állása: Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Sainz, Vettel, Norris, Gasly, Giovinazzi, Ricciardo.

  • Facebook

Egy körrel később Ricciardo egy kemény előzéssel megelőzte Giovinazzit, akire közben Raikkönen is ráesett. A két Alfa ekkor az eltérő taktika miatt helyet is cserélt egymással. Vettel a hetedik körben Sainzot is maga mögé utasította, így feljött az ötödik helyre. Az első kiállásra sem kellett sokáig várni, a lágy gumikkal küszködő Giovinazzi a nyolcadik fordulóban állt ki a boxba. Az élen szépen beálltak a távolságok; Hamilton mögött 2 másodperccel haladt Bottas, mögötte további 3 szekundumot tartva Leclerc, ismét kettővel lemaradva Verstappen.
A 10. körben a versenybíróság 5 másodperces időbüntetéssel sújtotta a Racing Point mexikói pilótáját, Sergio Perezt, ugyanis a rajtot követően elhagyta a pályát, és elvileg nem szabályos módon tért vissza. Csapattársa, Lance Stroll a 13-ik körben előzte meg a 14. helyen haladó Magnussent, akit Albon is veszélyes közelségből követett. Albon nem is hezitált sokáig, két körrel később féktávon elment a dán mellett, majd még ebben a körben Kvyat is így tett.

  • Facebook

A futam negyedén túl elöl továbbra sem láthattunk túl nagy izgalmakat, az erőviszonyok megfagytak. Ricciardo körökön át próbált túljutni Gaslyn, végig néhány tizedes távolságon belülről követve, de a 17. körben a Renault jobbnak látta, ha inkább kihozzák az ausztrált kerékcserére. Mindez kényszerhelyzetbe hozta a Red Bullt, hiszen egy elévágástól tartva a következő körben hozniuk kellett Gaslyt. A kerékcsere tökéletesre sikeredett, épp hogy, de Ricciardo elé jött vissza a francia, azonban az addigra üzem-meleg gumikon rohamozó Ricciardo néhány körrel később könnyedén előzött. A két McLaren a huszadik körben ejtette meg első kiállását, Norris – Sainz sorrendben. Kisvártatva Verstappent is kihozták kemény gumikért, Leclercet pedig egy körrel később, azonban a monacói helyezése nem forgott kockán, a Red Bull nagyon messze volt tőle. A kemény gumikon rajtoló Stroll ismét jónak tűnő taktikát kapott, hiszen a 23. körben már a 8. helyen haladt, csakúgy, mint a Kanadai Nagydíjon. Bottas közben 24 kör után kiállt gumikért, Hamilton pedig a kör végén szintén így tett. Előnye akkor volt a második helyen haladó Vettellel szemben, hogy a kiállást után is elé jött vissza. A német kissé elfékezte abroncsait, ezért a Ferrari őt is kihozta kemény papucsokért a 26. körben.

A futam felénél a top 10 állása:
Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Vettel, Raikkönen, Hülkenberg, Stroll, Sainz, Norris.

Jó helyzetben haladt Raikkönen, Hülkenberg és Stroll is, hiszen úgy álltak a 6-7-8. helyeken, hogy még nem voltak kint a bokszban, így a verseny második felére lágy gumikkal tudnak majd támadni a pontszerző helyekért. Hamilton elöl tükörsima győzelem felé száguldott, hiszen Bottasnak 12 másodpercet adott féltávig. Raikkönent a 32. körben kihozták a bokszba, Hülkenbergnek ezért mindent ki kellett facsarnia az autóból, hogy kiautózza azt az időt, amivel majd a kerékcserét követően Raikkönen elé jöhet vissza. Közben a finn Gasly elé érkezett vissza, és sikeresen maga mögött is tudta tartani a kiábrándítóan lassú Red Bullost. Hülkenberg három kört tudott még kint maradni, de a boxban nem ment minden jól. Lassú lett a kerékcseréje, ezért ugyan ő is Gasly elé tudott visszatérni, de Kimi autójának már csak a hátulját láthatta.

15 körrel a vége előtt így állt a top 10:
Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Vettel, Stroll, Sainz, Norris, Ricciardo, Raikkönen

A negyvenedik körben kihozták Strollt friss közepes gumikért, Perez mögé ért vissza a 13. helyre. Igazán szép házi csatát vívott egymással a két Toro Rosso a 46. körben. Kvyat keményen, de sportszerűen támadta Albont, azonban a thai pilóta állta a sarat. Egy körrel később hazai futamán esett ki Romain Grosjean, ezzel ő lett a futam egyetlen kiesője.

  • Facebook

Ahogy a futam egészében, úgy ekkor sem láthattunk csatákat az élmezőnyben, nem úgy hátrébb. Miközben Kimi vészesen közeledett a lassú Ricciardora, addig Hülkenberg ráesett Raikkönenre. Eközben hátul Kvyat döntésre vitte a csatát, és megelőzte Albont. Mindössze 3 körrel a vége előtt VSC fázist láthattunk, miután egy bója a pályára került. Az egész szakasz nem tartott tovább fél percnél, máris zöld zászlót lengettek. Vettel egy körrel a vége előtt kihozták friss lágy gumikért, rámentek a leggyorsabb körért járó plusz pontra. Még ebben a körben Ricciardo nagyon közel került Norrishoz, a hetedik helyért ment a csata. Meg is próbálta az előzést, Norris kicsúszott és elment mellette a két Renault és Kimi is, így csak a 10. helyen futott be. Az utolsó körben Leclerc 4-5 tizedre feljött Bottashoz, de nem tudott előzni. Lewis Hamilton egy abszolút leggyorsabb körrel fejezte be a futamot, ám Vettel az utolsó pillanatban elcsente előle a legjobb időt, és ezzel a plusz pontot. A célvonalat Lewis Hamilton szelte át először, ezzel zsinórban negyedik, idei hatodik győzelmét aratva. Bottas nagyon kikapott, Lerlerc hozta a biztosat. Hamilton ezzel ismét növelte előnyét; immáron 36 ponttal vezet a 151 pontos Bottas, és 76 ponttal a 111 pontos Vettel előtt. A Mercedes is tovább távolodott, hiszen 8 futam alatt 140 ponttal számolnak többet a Ferrarinál. A McLaren és a Renault megerősítették helyüket a topcsapatok mögött. 39 ponttal negyedik a McLaren, míg 36 ponttal a sarkukban lohol a Renault. A nap versenyzőjének Lando Norrist választották. 

Íme a futam végeredménye:

 

  • Facebook

Share This