Ismét eltelt egy év, az F1 mezőnye pedig újra ellátogatott kedvenc teszt helyszínére, a spanyolországi Circuit de Barcelona-Catalunya pályára. 2019-től eltérően a csapatoknak idén nyolc helyett csupán hat napjuk van felkészülni a szezonkezdésre. Cikkünkben a teszt történéseit szöveges formában, folyamatosan frissítve közvetítjük, maradjatok velünk.

 

UPDATE: Ha szeretnéd elolvasni a délelőtti közvetítést, akkor kattints IDE, amennyiben a délutáni közvetítés érdekel, akkor pedig kattints IDE.

Tavalyhoz képest egy pozitív és egy negatív változással indítanánk. Mindenképpen pozitív hír, hogy a Williams csapatát már a teszt elejétől fogva láthatjuk a pályán. Talán még emlékeztek rá, hogy egy évvel korábban mindez nem sikerült a grooviaknak. Kevésbé jó hír viszont a rajongóknak, hogy a tesztelés 2×4 nap helyett erre az esztendőre mindössze 2×3 napos etapra zsugorodott össze. A hivatalos menetrend változatlan az eddig megszokottakhoz képest; délelőttönként 9 és 13 óra között lehet pályára hajtani, majd az ezt követő egy órás kötelező ebédszünet után, 14-től egészen 18 óráig kapnak zöld jelzést a pilóták.

A mai napon a táblázatban szereplő pilóták vezetnek majd a csapatoknál. A Red Bull, a Ferrari, a Haas, a McLaren és az Alpha Tauri egész nap egyetlen pilótával dolgoznak, míg a többi csapatnál megosztva vezetnek a pilóták.

  • Facebook

2019-ben kellemes, tavaszias időjárás fogadta a mezőnyt, az időjárás előrejelzések szerint ezen a héten is hasonló körülmények fogadják majd a mezőnyt; korán reggel még csupán 6-7, majd a déli órákra egészen 13-15 Celsius foknál áll meg a hőmérő higanyszála. A pályát egyébként már a Haas, a McLaren és a Williams csapata is felavatta egy-egy filmforgatási nap keretében; alább az MCL35, a VF-20 és az FW43 első bevetése.

 

Mostanra a pálya és a csapatok személyzete is maximális készenlétben áll. A tapasztalatokból kiindulva, valamint figyelembe véve a lerövidült tesztidőszakot, a csapatok igyekeznek majd minden egyes percet kihasználni, hogy a lehető legtöbbet a pályán tölthessék. Jelen cikkünk folyamatosan frissülni fog az eseményekkel, szóval maradjunk kapcsolatban, hogy ne maradjatok le semmiről!

 

 

Lássuk a tavalyi eredményeket, úgy mint körszámok és köridők, hogy tudjunk majd mihez viszonyítani. A 2019 február 18-ára eső első napon Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája bizonyult a leggyorsabbnak, amit még a legtöbb abszolvált körrel is megfejelt. Az SF90-es Ferrari a téli tesztek alapján egyértelműen nagyon gyorsnak bizonyult, ám az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon súlyos pofont voltak kénytelen elszenvedni.

1. TÉLI TESZT, AZ 1. NAP VÉGEREDMÉNYE – 2019
1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:18.161, 169 kör
2. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 1:18.558 119 kör
3. Romain Grosjean (francia, Haas) 1:19.159, 65 kör
4. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:19.426, 128 kör
5. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 1:19.462, 114 kör
6. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 1:19.635, 76 kör
7. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point) 1:19.944, 30 kör
8. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)* 1:20.127, 69 kör
9. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:20.135, 81 kör
10. Nico Hülkenberg (német, Renault)* 1:20.980, 65 kör
11. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1:20.983, 44 kör
* csak délelőtt teszteltek 

Tovább az élő közvetítésre (2. oldal).

Share This