A koronavírus okozta nemzetközi helyzet miatt szélsőséges esetben az egész 2020-as szezon is elcsúszhat, ami azt eredményezheti, hogy a 2021-re tervezett új autókat csak 2022-ben mutathatják be.

 

 

Év elején még csupán Kínában okozott gondot az új koronavírus, melynek rohamos terjedése miatt a Kínai Nagydíjat február elején hivatalosan is elhalasztották. A vírus heteken belül közel 100 országban megjelent, a WHO azóta világjárvánnyá nyilvánította. Különösen súlyos helyzetet okozott ez Olaszországban, a Ferrari és az Alpha Tauri is csak speciális engedéllyel hagyhatta el az országot, lévén nemrég lezárták a mediterrán államot. Mindez az F1 mezőnyére is rendkívüli hatással bírt, már csak a csapattagok utaztatása miatt is; a legtöbb ország korlátozta a beutazási engedélyeket. Alig egy héttel ezelőtt a 2020-as idény harmadik helyszínéül szolgáló Bahrein drasztikus lépésre szánta el magát, ugyanis bejelentették, hogy nézők nélkül rendezik meg a futamot. Az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat követő Vietnami Nagydíj sorsa szintén kétségessé vált, hiszen a pálya közvetlen közelében regisztráltak fertőzött beteget. És akkor arról már senkinek sem kell beszélni, hogy az első szabadedzés előtt néhány órával az Ausztrál Nagydíjat is törölték (hivatalosan halasztották), miután a McLaren visszalépett a versenytől munkatársuk pozitív tesztje után. Bokszutcai, nem megerősített szóbeszéd alapján jelenleg is tárgyalnak arról, hogy a Vietnami és Bahreini Nagydíjat elhalasszák.

Ebben a pillanatban úgy látszik, hogy a május 3-ra tervezett Holland Nagydíj lehet az első idei futam, ha csak nem szól közbe valami. És miért is ne szólna? Hollandiában jelenleg már 500 fertőzöttet regisztráltak, és Európa összes nagyobb országában felbukkant már a vírus. A Formula E teljes szezonját elhalasztották, és a világ összes pontján törlik vagy halasztják a nagyobb sporteseményeket. Reálisan nézve a dolgokat, talán csak júniusban indulhat el a szezon, mégpedig Bakuban, kihagyja az összes Európai versenyt. 

Mivel az F1 és a csapatok is hatalmas összegeket buknak jelen pillanatban, mindenki azon gondolkozik, hogy miként lehetne megmenteni az idei szezont. Bizonyos tervek arról szólnak, hogy az augusztusra tervezett nyári leállás ideje alatt pótolhatnák be az elmaradt futamokat. Mivel a csapatok személyzete várhatóan 2 hetes karanténba kerül miután hazautazik Ausztráliából, így adja magát, hogy a nyári leállást áprilisra tegyék át, teljes gyárbezárás mellett. A német AMuS arról írt, hogy akár az is elképzelhető, hogy az idei szezon egy részét 2021-re tolják át. Ez viszont azt is jelentené, hogy a 2021-es évad megrendezése és az új szabályrendszer szerint tervezett autók bevetése 2022-re tolódna át. Ez már csak azért is lehetséges, mert az idei évre tervezett autókat egyszerűen nem tolhatják be csak úgy a múzeumba, mondván dobjuk ki az egész évet az ablakon. Ez a nehézségek mellett egyben lehetőség is a csapatoknak; rengeteg plusz időt kapnak a fejlesztésre.

Jelen helyzetben a bizonytalansági faktor a legrosszabb; senki nem tud semmi biztosat. Meddig tart a járvány és ilyen hatásai lesznek? Mekkora károkat okozhat mindez? Beláthatatlanok a következmények, miközben napról-napra változik a helyzet.

Kiemelt kép: Formula.hu
Forrás: AMuS

Share This