Kategóriák
Kavicságy Összes

F1 Kanadai Nagydíj különdíjak

“Close to the edge” – soha nem volt még ennyire találó ez Montrealban. Az indulatok elszabadultak, két nagy hadvezér seregei küzdenek teljes erővel. Közben pedig valahol a háttérben volt egy verseny is…

Bahrein után írta WG, hogy a Ferrari idei autója ott tud csak a Mercedes fölé nőni, ahol a hátsó tengely van főként terhelve. Ez meglátszott Montrealban is, ahol Vettel és Leclerc volt fölényben – legalábbis az utolsó szektorban, mert a kanyargós részeken továbbra is Hamilton volt a jobb. Mindehhez tegyük hozzá Seb V borzasztóan instabil mentális állapotát az utolsó Red Bullos szezonja óta, és megkapjuk, mi folyt most elöl. De volt ám hátrébb is történés, mutatom.

Keresztben Hosszában különdíj: Antonio Giovinazzi (Többször is közel volt hozzá, hogy a falba tegye az autóját.)
A Hiba Bizony Az Ön Készülékében Van különdíj: Lando Norris (Sajnálom, hogy így alakult, mert amúgy jól ment.)
És Még Neki Áll Feljebb különdíj: Kevin Magnussen (Nem hogy örülne, hogy miután összetörte a Haast szombaton, a csapat újjáépítette azt vasárnapra, még van képe oltogatni a rádióban. Minden tiszteletem Günther Steineré, a legnehezebb csapatfőnöki munka évek óta stabilan az övé. Két ilyen lököttet irányítani, ehhez kell némi mentális erő.)
Helyi Hős különdíj: Lance Stroll (Gyengén ment az időmérőn, de a futamra kivirult és pontszerző helyen ért be, minden felesleges mozdulat nélkül.)
Csak Úgy A Semmiből különdíj: Daniel Ricciardo (Negyedik hely az időmérőn, erős teljesítmény a futamon. A gyári Renault nem tudja felvenni a versenyt az élmezőnnyel, de a legközelebb most voltak hozzá.)
Potyapont különdíj: Daniil Kvyat (Sainz hirtelen visszaesése neki jött a legjobban.)
Elfogyott A Kása különdíj: Valtteri Bottas (Eddig tartott volna a nagy forma? Köze sem volt az első háromhoz, de legalább a leggyorsabb kör az övé.)
Mindenki Forduljon Fel különdíj: Sebastian Vettel (Na, akkor most én is leírom a véleményem a német montreali viselkedéséről. Az egész ugye abból indult, hogy Vettel alatt kicsit megbokrosodott a paripa és emiatt kiment a fűre, csökkentendő a veszteségeket. Onnan pedig a lehető legnagyobb lendülettel akart visszajönni, de pont jött a szabályosan érkező Hamilton, akinek emiatt vissza kellett vennie, nehogy ütközzenek. Valószínűleg LH44 is megijedt egy kicsit, mert Vettel meredek szögben jött vissza és esze ágában sem volt lassítani, nehogy elveszítse az addigi pozícióját. Ha lassít akár egy kicsit is, oda a győzelem. Így is odalett, szóval hasonlóan Verstappen monacói manőveréhez ez is egy pánikszerű helyzetmentés volt, ami ebben a feszített légkörben érthető, viszont a szabályosság határain már túl van.

Mindenki érzi, hogy a Mercedest kell megverni idén, és ha csak egy kis lehetőség adódik rá, ki kell használni. Bármi áron. Eddig viszont ezen mindenki rajtavesztett, szóval ha összejön Wolfféknak idén a grand slam, az még ha óriási mázlival is lesz meg, érthető lesz.

Visszatérve Vettelre, amiket a rádióban mondott, még korrektnek volt mondható, hiszen a helyzetét vázolta. Viszont a futam után viselkedése vitán felül szánalmas és méltatlan volt szerintem. Kezdve azzal, hogy be sem állt a top 3-as parkolóba, hanem egymaga tolta vissza a Ferrariját a többiekhez, majd hogy átcserélte a táblákat Hamilton autója és az ő üres helye előtt, végül pedig hogy egyenesen elviharzott a motorhome-ba és csak hosszas unszolásra jött fel a dobogóra, olyan dühös túlvezéreltség, ami nem ismérve egy sokszoros világbajnoknak. Eddig védtem a 2010-13 közötti teljesítményét, de most már azt mondom, hogy az csak Adrian Newey és a Red Bull zseniális autójának volt köszönhető, ami esélyt sem adott a többieknek. Nem beszélve az ottani légkörről, ami után a Ferrari káoszos, “bocs ezt elszúrtuk” hangulata pont úgy kicsinálta, mint Alonsót.)
+1: Hátha Otthon Is Ilyen Lesz különdíj: Renault Sport F1 Team (Remek forma, kimagasló tempó. És most végig is bírták!)

A texasi IndyCar futam mellett a hétvége a W Series-ről fog szólni. Egyrészt elmesélem, mi történt Misanóban, másrészt itt a szezon fele, összerakok egy áttekintést.