Baku utcai pálya, így nem könnyű tökéletesen eltalálni az autók beállításait. Bár a pálya hasonlít Monacóhoz, a hosszú egyenesekben óriási végsebességet lehet elérni, hajlatokból pedig szinte csak derékszögű, alacsony tempóval bevehetők vannak. 

 

A fent említett pálya sajátosságok miatt olyan autóra van szükség, mely kiváló végsebességgel rendelkezik, valamint magabiztos a féktávokon és a lassú kanyarokból való kigyorsításokon. A leszorítóerőt mindenki igyekszik minimalizálni, a pályára hozott fejlesztések pedig minden csapatnál ennek jegyében készültek el. Nézzük is meg, hogy eddig milyen újításokat fedeztünk fel. A cikket frissítjük, amint újabb megoldások látnak napvilágot.

Mercedes:

A bajnoki címvédő csapat egy nagyon érdekes hátsószárny megoldással jelentkezett, melyet eddig még sosem láthattunk. A cikk-cakk mintázatú alsó elem fogazatai középen szétválnak és a szárny szélei felé meredeznek. Az oldalsó profil elemek is változtak, valamint ezzel együtt az első szárny elemeinek végeit is mintha egy ollóval vissza vágták volna, továbbá már a harmadik verziójú szárnyvéglappal próbálkozik a német gárda. Mindez egy pályaspecifikus, alacsony leszorítóerős csomag egészének a részét képezi. 

  • Facebook

  • Facebook

  • Facebook

  • Facebook

  • Facebook

 

Ferrari:

Szintén komoly csomagot hozott el a Ferrari, hiszen jelentős pontszámbeli hátrányt kell ledolgozniuk a Mercedesszel szemben. Megújult a diffúzor, a padlólemez, a bargeboard és a hátsó szárny is.

 

  • Facebook

  • Facebook

  • Facebook

  • Facebook

 

Red Bull:

A Red Bullnál a Kínai Nagydíj első szabadedzése során már tesztelt hátsó szárnyat próbálnak ki. Az előző évekkel ellentétben a Honda motorok már jóval több erővel rendelkeznek, így már nem csak a szárnyakra kell bízniuk magukat ezen a pályán.

 

  • Facebook

 

Alfa Romeo:

Szintén kanál formájú hátsó szárnyat kapott az Alfa autója.

 

  • Facebook

 

McLaren:

Érdekes hátsó szárnyat hozott el a McLaren, mely miközben nyomokban emlékeztet a Mercedes által honosított kanál formájú megoldásra, mégis más. A szárny két oldalán amolyan lépcső keletkezik, így elősegítve a magas végsebesség elérését. A hátsó fékeknél apró szárnyakat láthatunk, valamint a fékhűtő nyíláson egy rácsot, mellyel az idegen tárgyak által okozott meghibásodást próbálják elkerülni (lásd eldobott sisak fólia). Érdekes még az airbox melletti kamerákat tartó elem is, mely látványosan szárny formájúra sikeredett.

 

  • Facebook

McLaren - Formel 1 - GP Aserbaidschan - Baku - 25. April 2019
  • Facebook

  • Facebook

 

Racing Point:

A néhai Force India autóján a Kínai Nagydíjon használt verzióhoz képest lényegesen laposabb hátsó szárny ékeskedik. A fő profil a szárnytartó elem alá mélyen behajlik, és épp ellentétes elvet követ, mint a McLarennél. Középen magasabbra húzták, míg a két szélen lejjebb ér a szárny. Andrew Green, a csapat technikai vezetője korábban elmondta, hogy Bakuba csak kisebb fejlesztéseket hoznak, és mint mindenki más is, a Spanyol Nagydíjon hozzák az első komoly fejlesztési csomagot. Egyébként az eddigi három azeri futamon 2 dobogós eredményt értek el, valószínűleg most is drukkolnak egy kis káoszért. 🙂

 

  • Facebook

 

Williams:

Apró változás figyelhető meg a Williams szárnyán is, a teljes képre még várnunk kell. Azonban a csapat autója jelenleg annyira rossz, hogy nem a fejlesztéseken van a hangsúly, hanem a jelenlegi állapot megértésén. Tükreik továbbra is a Ferrari tavalyi megoldására emlékeztetnek, mellyel a levegőt igyekeznek előnyösebben terelni.

 

  • Facebook

  • Facebook

 

Toro Rosso:

Csak a szokásos, némileg módosított hátsó szárny, ahogy mindenki másnál is. Kínához képest a kanál forma sokat egyenesedett, a fő elem tartópillérhez való rögzítése is némiképp eltérő.

 

  • Facebook

 

Renault:

Szinte vízszintesen állnak a Renault első szárnyának elemei, hogy kellő végsebességre tehessenek szert. A elemek végeit kisebbre vették, így most másképp kezelik az első szárnyaknál jól ismert Y250-es áramlatot. A hátsó szárnyuk oldallapjai meglehetősen extrémek, gyakorlatilag végig van vágva középen, és egy óriási lyuk tátong benne. Ránézésre ez simán hátra is tud hajlani terhelés alatt.

 

  • Facebook

  • Facebook

  • Facebook

 

Share This