A 2018-ban visszatérő Paul Ricardra több csapat is fejlesztéseket hozott, melyekről a gépátvétel során készült fotók tesznek tanúbizonyságot. Lássuk milyen újdonságokra bukkanhatunk.

 

 

A szezon első harmadában a Ferrari komoly hátrányt szedett össze a címvédő Mercedesszel szemben, így ha valóban komolyan gondolják, hogy innen még megnyerhetik, akkor nagyon agresszíven kell fejleszteniük. Jelenleg az első szárny elemein láthatunk módosításokat, melyek bár apróak, mégis nagyon meghatározóak lehetnek az egész autó aerodinamikájára. Régóta nem látott formában van a McLaren, és úgy látszik nem vesznek vissza a tempóból. Franciaországba új első felfüggesztés elemekkel érkeztek meg, melyet úgy látszik most még csak Sainz autójára tettek fel, hogy legyen összehasonlítási alap. 2018-ban a Ferrari nagyobb darab követ dobott a tükrök, mint fejlesztési területet jelképező állóvízébe. Azóta számos csapat implementálta saját verzióját, és természetesen a Red Bull sem maradhatott ki belőle. Most is egy újabb verziót hoztak el, valamint egy módosított felnivel is kísérleteznek, vélhetően a jobb gumikezelés érdekében. Nem csak karosszéria terén módosul a Red Bull, a Honda hétvégén beveti Spec 3-as motorját is, így több lóerő áll majd a bikák rendelkezésére. Nagy a csata a top csapatok mögötti mezőnyben, ezért a Renault nem dőlhet hátra. Új orrkiképzésük ötvözi a McLaren és a Mercedes korábbi megoldásait, ami nem véletlen. Az F1-ben minden csapat nyitott szemmel jár, és a jó megoldásokat igyekeznek felhasználni a saját autójukon is. A franciák megoldásán az orrhoz továbbra is a McLaren által tavaly behozott sajtreszelőhöz hasonlatos felfogatással kapcsolódik az első szárny, míg az orr alatt a Mercedes révén honosított elem tereli a levegőt a fordítólemezek irányába. 2015 óta láthatunk lyukakat a Force India, Racing Point autóinak orrán. A megoldás szerepe a levegő hatékonyabb irányítása az autó alá. A tavaly óta lényegében változatlan kialakítást most módosították, és a rendkívül népszerű puzzle orrhoz hasonló alakot formáltak rajta. Szintén egy bejáratott megoldást emelt át az Alfa Romeo csapata is, hiszen a bargeboardon egy, a McLaren által kitalált bumeránghoz hasonlítható elemet helyezett el.

 

Újdonságokból hirtelen ennyit találtunk, amint újabbakat fedezünk fel, cikkünket frissítjük. Addig is katt a képekre! 

 

 

Képek forrása: Albert Fabrega, Tobi Grüner

Share This