A Ferraris Sebastian Vettel végzett az élen az első szabadedzésen, közvetlenül mögötte csapattársa, Charles Leclerc a másik Ferrarival, míg a harmadik helyre Lewis Hamilton jött be a Mercedesszel. 

 

Viszonylag eseménytelen szabadedzésen vagyunk túl, melyen Kevin Magnussen autójának műszaki hibája miatt a piros zászló is előkerült, így egy rövid időre kényszerű szünetet is be kellett iktatni. A Nyugat-Európát elérő újabb hőhullám hatására Hockenheim körül is meglehetősen változékony időjárás alakult ki a napokban, mely várhatóan hétvégéig is kitart. Egyik követőnk jelentette, hogy 2 napja járt a pálya körül, és akkor még 36 fokot mértek, míg tegnap már heves zivatar és villámlás csapott le a környékre.

 

Ezzel szemben ma már újra meleg és száraz idő fogadta a pályára hajtókat; az edzés kezdetén a levegő 32, a pálya burkolata pedig 40 fokot mutatott, mindössze 2,5 Km/h-s szél kíséretében. A Ferrarinál alighanem kibékülnének ezekkel a körülményekkel a későbbiekben is, és ennek több oka van. Egyrészt a gumikezelésüknek jót tesz, sokat küzdenek vele idén, másrészt a Mercedes már az Osztrák Nagydíjon is küzdött a meleggel. A németek ezt igyekeztek is orvosolni, hoztak néhány fejlesztést a hűtés javításának érdekében. Nem csak ők hoztak azonban fejlesztéseket. Az idei évben eddig jobbára formáját kereső Racing Point komoly aerodinamikai újításokkal vértezte fel autóját, melyeket a Magyar Nagydíjon egy újabb nagy csomag fog követni. Elsőre úgy látszik, hogy bizakodóak lehetnek, hiszen mindkét pilótájuk alatt jól működött az RP19-es, így reményeik szerint felvehetik majd a harcot a McLaren és Renault párosával.
Szintén jelentős újításokkal érkezett meg a szebb napokat látott Williams is. Az új alkatrészeket most még csak Kubica kapta meg, aki rögtön sokkal jobb időket ment Russell-nél. Beváltak volna az újítások?

Nem villogtak most az Alfa Romeok, a középmezőny elejétől jelenleg közel 1 másodperccel vannak lemaradva, de talán majd a második edzésen már közelebb kerülhetnek. A Red Bullra azonban valószínűleg érdemes lesz figyelni, Verstappen alatt szépen mozgott a gép.

Az edzés vége előtt Bottas kicsúszott a kavicságyba, mintegy lemásolva Vettel tavalyi produkcióját, így már senki sem tudott érdemben javítani eredményein, és az alábbi sorrend alakult ki. Érdemes megjegyezni azonban, hogy a két Ferrari a leglágyabb gumikon futotta legjobb idejét, miközben Hamilton a közepes gumikkal 3 tizeden belül tudott maradni.

  • Facebook

 

Share This