Az egyik legfiatalabb mezőnnyel rajtol a 2019-es szezon az F-1 történetében, megdőlhet a legfiatalabb átlagéletkorú dobogó rekordja, Vettel pole rekordját azonban nehéz lesz megdönteni…

A Forma-1 „legfiatalabb” átlagéletkorú mezőnye

Mindössze 0,06 évvel fiatalodott a mezőny a tavalyi szezonnyitóhoz képest, az átlagéletkor az Ausztrál Nagydíj napján (2019. 03. 17-én): 27,17 év

Ugyan Alonso távozott, de visszatért Kubica, továbbá a tavalyi és az idei szezonban is szereplő 14 versenyző nem meglepő módon egy évvel öregedett, ezért sem csökkenhetett jelentősen az átlagéletkor. Ha viszont Raikkönent kivennénk, s Oconnal számolnánk, majd 1 évvel csökkenne az érték 26,32 évre.

A legfiatalabb mezőny a 2017-es Orosz Nagydíjon volt, a mezőny átlagéletkora 26 év 9 hónap 7 nap volt. Ez a rekord megdőlhetett volna Raikkönen nélkül, azonban így is a 13. legfiatalabb mezőny várhatja a piros lámpák kialvását Merbourne-ben. Ha csupán a szezonnyitó versenyeket nézzük, akkor 2014 és 2017 után a harmadik legfiatalabb mezőny rajtolhat el az Albert Parkban.

Megdőlhet a legfiatalabb átlagéletkorú dobogó rekordja

  • Facebook

A legfiatalabb futamgyőztes Alonso, mellette Raikkönen és Montoya a legfiatalabb átlagéletkorú dobogót alkották /Kép forrása: M4 Sport/

A megfiatalodott mezőnynek köszönhetően nagy az esélye annak, hogy megdőljön a legfiatalabb dobogós átlagéletkor. A 2008-as kaotikus Olasz Nagydíjon Vettel Kovalainen és Kubica átlagéletkora: 23 év 11 hónap és 16 nap volt. Közülük ketten valóban jó kocsiban ültek, s a rangsor 2., 4., 5. helyén szintén 2008-as dobogó szerepel. Idén rengeteg variáció lehetséges, hogy a rekord megdőljön. A legesélyesebb a Verstappen-Leclerc-Gasly trió, amelynek átlagéletkora (az Ausztrál Nagydíj napján): 21,99 év, vagyis bármikor is állnak idén ők hárman a dobogóra, biztosan megdől a rekord. Az elméleti legfiatalabb dobogó a Norris-Stroll-Russell hármasból adódna: 20,27 év, míg a legidősebb pódiumot a Raikkönen-Kubica-Hamilton trió alkotná: 35,96 év. Utóbbi esetén mintha 11-12 évet visszamennénk az időben. Ők hárman egyébként sosem álltak együtt a dobogón, pedig háromszor is megtörtént az, hogy kettejük mellett a harmadik csapattársa volt pódiumon (a 2007-es Magyar Nagydíjon Hamilton – Raikkönen – Heidfeld, a 2008-as Maláj Nagydíjon Raikkönen – Kubica – Kovalainen, a 2008-as Monacói Nagydíjon Hamilton – Kubica – Massa volt a sorrend.

Egy biztos, hogy 4 versenyző biztosan nem állhat a dobogóra a 2 legfiatalabbal: Raikkönen, Kubica, Hamilton, Grosjean, továbbá Vettel és Hülkenberg esetén is csak a szezon néhány versenyéig dőlne meg a rekord. Hamilton és Vettel márpedig élcsapatoknál versenyez.

Verstappen és Leclerc mellett, ha Gasly helyett Bottas áll a dobogón, akkor már csak a 2. hely az övéké, ha Vettel lenne a harmadik dobogós, akkor épphogy kiszorulnának a top10-ből.

Minimális az esélye, hogy megdőljön a legfiatalabb pole pozíciós rekord

Tavaly Max Verstappen lecsúszott arról, hogy minden idők legfiatalabb pole pozíciósa legyen, 26 ezreddel csapattársa, Daniel Ricciardo mögött végzett a tavalyi Mexikói Nagydíj kvalifikációján. Idén azonban kevésbé valószínű, hogy megdől ez a rekord, hiszen Strollnak vagy Norrisnak kellene a leggyorsabbnak lennie szombaton, jóllehet a kanadaié a legfiatalabb első soros indulás. A 2017-es Olasz Nagydíj az időmérő tragikomédiája volt,  ha jól emlékszem csak Hamilton rajtolt az időmérőn elért rajthelyéről, a büntetésáradatnak köszönhetően volt, aki a hátrasorolását követően előkelőbb helyről indult, mint a valós pozíciója. Rajtuk kívül George Russellnek is van esélye, hogy megdöntse a rekordot, azonban csak három alkalommal próbálkozhat.

/Címlapfotó forrása: Sky Sports/

Share This