Egy rendkívül izgalmas taktikai csata végén Lewis Hamilton nyerte a 34. Magyar Nagydíjat, a második helyen a poleból induló Max Verstappen futott be, míg Sebastian Vettel komoly hátrány összeszedve a dobogó harmadik fokára állhatott fel.

 

Telt ház várta a Hungaroringen a rajtot, a jelentések szerint negyvenezer lengyel és tizenkétezer holland szurkoló látogatott el Mogyoródra, hogy aztán teli torokból üvöltve szurkoljanak Verstappennek és Kubicának. A felvezető kört megelőzően Radics Gigi a célegyenesben állva énekelte el a Himnuszt. Az időmérős sorrendtől a rajtrácson elfoglalt pozíciók némileg eltértek. Előbb Antonio Giovinazzi kapott 3 rajthelyes hátrasorolást amiért az időmérőn feltartotta a gyors körére készülő Lance Strollt, majd Daniel Ricciardo motorcsere miatt egy tíz rajthelyes büntetést gyűjtött be, ezzel pedig ő indult a mezőny végéről.

Huszonhat fokos levegő és negyvenhét fokos aszfalthőmérséklet mellett várta a mezőny a lámpák kialvását, miközben szinte mindenki közepes keveréken indulhatott; Norris, Sainz, Grosjean és Räikkönen lágyakon, az utolsó helyről induló Ricciardo kemény gumikon állt fel a rajtrácsra. A rajtot Max Verstappen kapta el a legjobban , de nagyon közel volt hozzá Hamilton is, aki a hármas kanyarban körbe autózta Bottast, ezzel feljött a második helyre. A Mansell-kanyarban aztán Leclerc is el tudott menni a finn mellett, míg Vettel a második körben tett ugyanígy. A Mercedes egyértelműen megsérült, így egy kényszerű orrkúp cserére ki kellett hívniuk őt, de nem azonnal; egészen a hatodik körig odázták el a bokszba látogatást, és egyben a kemény gumikra váltást. A rajtnál előre lépett Russell, Perez és Ricciardo is. A harmadik körre Verstappen már 2,3 másodperces előnyt épített ki Hamiltonnal szemben, a két Ferrari ekkorra már 5 másodperces távolságból követte őket.

Top 10 a hetedik körben:
Verstappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Sainz, Norris, Raikkönen, Gasly, Grosjean, Hülkenberg.

Leclercnek ekkor szólt a versenymérnöke, hogy nyomja amennyire csak tudja és tapadjon a Verstappen – Hamilton párosra, de az olaszok tempója kevés volt ehhez. A tizedik körre Leclerc már 9,6 másodperc hátrányban volt, miközben Hamilton beállt két szekundumra Verstappen mögé, láthatóan a kiállásra játszva. Közben a mezőny másik felében Ricciardo gyönyörűen autózta körbe Lance Strollt és eredt a 15. helyen haladó Kevin Magnussen nyomába. Az 5-6. helyeken haladó McLarenek mögött ekkorra némileg feltorlódott a mezőny; árnyékként követte a wokingi párost Kimi Raikkönen, akivel láthatóan nem bírt Pierre Gasly. A tizedik helyen haladó Nico Hülkenbergre a 13. körben nagyon megérkezett Sergio Perez a Racing Pointtal, azonban a mexikói egykori csapattársa nem engedte át a pozíciót. A kiállások sorát Russell és Stroll kezdte meg a 18. körben. Alig egy körrel később izgalmas házon belüli csatát láthattunk a Toro Rosso pilótáitól; Kvyat indított támadást Albon ellen, majd kanyarokon keresztül csatáztak egymással, mely végül a Mansell-kanyarban dőlt el, amikor is Albonnak el kellett vennie a gázt, ezzel átadva helyét az orosznak.

  • Facebook

Nagyon kemény, de fair küzdelem a két Toro Rosso pilóta között.

Húsz körrel a rajtot követően Verstappen tapadás vesztésre panaszkodott rádión, Hamilton csökkentette is hátrányát 1,2 másodpercre. Hátrébb a másik Mercedesszel Bottas megérkezett a szintén kemény abroncsokon haladó Ricciardo mögé. Körökön keresztül nem tudott túljutni rajta, miközben az ausztrál a védekezés közben Magnussent is támadta. A 25. körre Verstappen ismét figyelmeztette a Red Bullt, hogy nagyon fogynak a gumik alatta, míg Hamilton arról tájékoztatta a Mercedeszt, hogy jónak érzi a gumikat és még kint tudna maradni. Egy körrel később Verstappen kijött a bokszba és kemény gumikat kapott, a kiállása után pedig a két Ferrari elé tért vissza. Hamilton kint maradt, megpróbálták kiautózni a bokszkiállásnyi előnyt a Red Bullal szemben. Leclercet a 28. körben hozta ki a Ferrari. Miután Hamilton nem tudott már többet kihozni a gumikból, a harmincegyedik körben őt is kihozták kereket cserélni és megkapta a kemény gumikat. A kiállást követően azonban 6 másodperccel Verstappen mögé érkezett csak vissza. Még ebben a körben Norris friss gumikon megelőzte Ricciardot. Bottas a 33. körben, 13 Ricciardo mögött eltöltött kör után tudta csak megelőzni a Renault pilótáját, ezzel pedig rengeteg időt veszített. Négy körrel kiállását követően Hamilton fél másodpercre csökkentette hátrányát Verstappennel szemben, és több előzési kísérletet is tett, eredménytelenül.

Állás a verseny felénél:

Verstappen, Hamilton, Vettel, Leclerc, Sainz, Gasly, Raikkönen, Hülkenberg, Norris, Bottas, Magnussen, Ricciardo, Perez, Kvyat, Albon, Grosjean, Russell, Stroll, Giovinazzi, Kubica.

A 39. körben Hamilton az egyes kanyarban megpróbálkozott az előzéssel, és egészen a négyes kanyarig úgy tűnt, hogy el tud menni Verstappen mellett, ám ott kissé lesodródott a pályára, így be kellett sorolnia a Red Bull mögé. Nagyon kemény támadás volt, hajszálnyira volt az előzéstől. A sikertelen támadás után Hamilton jobbnak látta, ha vissza vesz a tempóból és ismét 2 másodperchez közeli távolságot tartott Verstappen mögött.

Miközben a 48. körre a Ferrarik 40 másodpercnyi hátrányt szedtek össze, bátor taktikai húzást húzott a Mercedes. Előbb Bottast hozták be a bokszba új közepes gumikért, majd jött Hamilton is szintén sárga oldalfalú abroncsokért. Ezzel a Red Bull lépés kényszerbe került, a hátralévő 20 körre 20 másodperces előnyük maradt, viszont Hamilton azonnal lila közepes szektorral nyitott, és körönként körülbelül 1 másodperccel ment jobb köröket a hollandnál. Nem működött azonban tökéletesen az elképzelés, ugyanis 10 körrel később még mindig 14 másodperc hátrányban haladt. Ez idő alatt Daniel Ricciardo és Kevin Magnussen talált egymásra a pályán, és körökön keresztül nagyon kemény csatát vívtak egymással.

  • Facebook

Tíz körrel a vége előtt Hamilton magasabb tempóra kapcsolt, közel 2 másodperceket hozott Verstappenen körönként, akinek a gumijai a Mercedes stratégái szerint teljesen el fognak fogyni a végére. Hat körrel a vége előtt a holland rádión jelentette, hogy a gumiknak vége van. Ekkora Hamilton már csak 4 másodpercre volt tőle. Az utolsó öt kör megkezdésekor Hamilton biztató üzenetet kapott rádión; a végéig használhatja a maximális motorerőt biztosító előzés gombot. Ekkora már DRS távolságon belülre érkezett, majd a 66. kör végén, az egyes kanyarban elment a holland mellett, akinek esélye sem volt a tapadásbeli különbség miatt.

  • Facebook

Az előzés pillanata, itt dőlt el a futam.

A Red Bull felmérve helyzetüket a kör végén kihozta Verstappent a bokszba friss abroncsokért, amivel igyekeztek rámenni a leggyorsabb körért járó plusz pontért. Mindezt ingyen megtehették, hiszen a Ferrarik már közel 1 perces lemaradásban autóztak. Az utolsó előtti körben Vettel megelőzte Leclercet, ezzel feljött a harmadik helyre. A leggyorsabb kört végül megszerezte Verstappen, a futamot azonban Lewis Hamilton nyerte, ezzel 81. győzelmét aratta karrierje során. Carlos Sainz a McLarennel egy gyönyörű 5. helyet szerzett, mögötte Pierre Gasly körhátrányban a hatodik, Kimi Raikkönen szintén szép eredményt elérve a hetedik helyre hozta be az Alfát. Nyolcadik lett végül Valtteri Bottas, aki biztosan szeretné hamar elfelejteni ezt a futamot, pont kapóra jön neki a nyári szünet ennek feldolgozásához. Kilencedik lett Lando Norris, ezzel ismét kettős pontszerzést könyvelhet el a McLaren, míg Alexander Albon elcsípte a még pontot érő tizedik helyet. Újabb győzelmével és csapattársa gyenge eredményének köszönhetően Lewis Hamilton neve mellett már 250 pont áll, így 62 pontos előnnyel rendelkezik Bottasszal szemben. Eközben Verstappen már csak 7 pontra van a finntől, ami komoly eredmény a Red Bullal.

Íme a futam teljes végeredménye:

 

  • Facebook

Share This