Hasonlóan a 2018-as idényhez, úgy tűnik idén is egy teljesen új aggregáttal áll elő a Mercedes motorrészlege. 

Bár a 2014-ben debütáló hybrid erőforrások közül mindvégig a Mercedes számított etalonnak, a német gyártó sosem ült a babérjain. Folyamatosan új megoldásokkal kísérleteztek, és tették ezt az elmúlt két évben a Ferrari nyomása miatt is. A kezdetekben tetemesnek számító motorerejük évekig kitartott, ám időközben az olasz gárda is felzárkózott rájuk. Ennek első komolyabb jelei 2017-ben mutatkoztak meg, így az Andy Cowell által vezetett motorrészleg 2018-ra egy teljesen új erőforrást álmodott meg. Nem tétlenkedett azonban a Ferrari sem, és tavaly olyan hatalmas előrelépést tettek meg, mely alapján bizonyos pályákon már az ő erőforrásuk tűnt erősebbnek. Talán ezt is figyelembe véve a Brixworth-ben dolgozó mérnökök ismét egy új erőforrást álmodtak meg, jelenti az olasz La Gazzetta dello Sport saját forrásaira hivatkozva. Az értesülések szerint alig tartottak meg elemeket a W09-esben szívéből, és elsődlegesen az energia-visszanyerés területén értek el jelentősnek számító fejlődést. Az ilyenkor felröppenő számadatokat illik fenntartásokkal kezelni, de ha igazak a megszellőztetett értékek, akkor közel 12 lóerő növekményt értek el, csak ezen a területen. Ez azért számít jelentősnek, mert így üzemanyagtöbbletet felhasználása nélkül juthatnak plusz erőhöz. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az FIA az idei évtől további 5 kg üzemanyag felhasználását engedélyezi a futamok során, akkor még nagyobb előrelépést könyvelhetnek el.

  • Facebook

Kép forrása: WRI

Aldo Costa egyébként elárulta, igyekeznek az erőforrást méretét is minimalizálni, így is segítve az aerodinamikai mérnökök munkáját. Costa, aki eddig az autófejlesztésért felelős vezető volt, az idei évtől már csak tanácsadói szerepet tölt be a Mercedesnél. Javaslataira azonban alighanem továbbra is építenek most, hogy ennyire jelentős a Ferrari által jelentett fenyegetés. Noha a csillagos márka 2014 óta mindent megnyert, ne gondoljuk azt, hogy munkájukat nem kísérik nehézségek. Ahogy a legutóbbi áttervezésnél, úgy a 2019-ben bevetni kívánt erőforrással is adódtak gondok a próbapadon. Ezt Toto Wolff is megerősítette, de gyorsan hozzátette, emiatt kár lenne aggódniuk
„Valóban adódtak gondok a motor fejlesztése közben, de a srácok a gyárban rendkívül ambiciózusak, így optimista vagyok. Majd Melbourne-ben többet fogunk megtudni mi is.”
Talán nem lövünk mellé, ha 2019-ben is a Mercedes és a Ferrari motorjait várjuk az élre. Hogy melyikük áll majd az élen, arról hamarosan képet kaphatunk, leghamarabb a téli teszteken.

Share This