Sergio Perez, a Racing Point rutinos mexikói pilótája bemutatta, hogyan is kell a kínai aszfaltcsíkon pozíciókat nyerni már az első körben.

 

Talán nem túlzás azt állítani, hogy Perez a futam első percében alapozta meg magának 8. helyét. A csapat továbbra is keresi az autó tempóját, jelenleg még kevésbé sikeresen. Az időmérőn ugyan sikerült tovább jutnia a Q2-be Pereznek, de az a végállomást is jelentette számára. Mindössze a 12. helyről várta a lámpák kialvását úgy, hogy mögüle Kimi Raikkönen támadhatott, előtte pedig két-két Haas és Renault is volt, melyek tempója jelenleg egy magasabb szintet képvisel. A mai F1-ben, amikor a futamokon sokszor nagyon nehéz előzni, kritikus fontossággal bír a rajt és az első körös teljesítmény. Egy rossz rajt, vagy az utána jövő helyezkedés közben elveszített pozíciók sok esetben a pilóták teljes versenyére rányomják a bélyegüket. Az évek során Sergio Perez ezt tökéletesen megtanulta, és általában jól is kezeli a rajt utáni pillanatokat. Kínában volt már nagy menetelése, tegnap ismét láthattunk tőle egyet. 

Maga a rajtja nem volt kiemelkedő, de ahhoz elég volt, hogy tapadni tudjon Kvyatra. A Toro Rosso orosz pilótája besorolt Grosjean mögé, így Kvyat mellett már a féktáv előtt elment. Aztán a kínai pálya jellegzetes, 270 fokos szöget bezáró jobbos egyes-kettes kanyarkombinációjába már egymás mellett érkezett meg Perez és Grosjean, azonban a mexikói kihasználva jobb bemeneti tempóját, külső íven maradt, és elment francia társa mellett. Ekkor Magnussen következett, akit szintén a külső íven maradva vadászott le mire vége lett a kanyarnak. A hármas hajlatból már Hülkenberg mögött jött ki, aki a kigyorsításon kissé megcsúszott. Perez az ötös kanyarnál ért korábbi csapattársa mellé, majd egy nagyon mély féktávot vett a hatosban, ezzel őt is megelőzte. Ezután a balos 7-es kanyarban elment Ricciardo mellett is, azonban az ausztrál pilótának sikerült visszaelőznie őt a 8-asban. Ekkora a 7-8. helyen haladtak ők ketten, és ez a pozíció a verseny végéig változatlan maradt, így is futottak be. Tempójuk az egész verseny során nagyon közel volt egymáshoz, Ricciardo nem tudott különösebben ellépni. Így ha Ricciardo nem előzi vissza, könnyen lehet, hogy Perezt a 7. helyen intik le. Jól látható tehát, hogy mennyire fontos az első körben észnél lenni. Kerülni a necces helyzeteket és minden lehetőséget maximálisan kihasználni; ez az, ami alapjaiban határozhatja meg a verseny kimenetelét. Perez mindössze 8 kanyar alatt helyzetbe hozta magát, és a verseny végéig már nem is engedte ki kezéből a 4 pontot érő 8. helyet. Egy ennyire szoros középmezőnyben az ilyen megmozdulások súlyos pozíciókat érhetnek a csapatok versenyében. Nézzük is meg videón ezt a kiváló teljesítményt.

 

Share This