Kategóriák
Formula 1

Feljebb kapcsolt a McLaren: Lando Norris zárt az élen

Norris-é a legjobb idő a teszt 5. napján.

Lando Norris elsőségével zárult az F1-es téli tesztek 5. napja. Norris mögött Gasly végzett a második, míg Stroll a harmadik helyen. Lássuk mi történt ma.

Az F1-es csapatoknak kétszer négy nap áll rendelkezésükre a téli tesztek során arra, hogy autóikat felkészítsék a szezonnyitóra. A múlthéten ennek már letudták a felét, így ma már túl vagyunk a tesztek felén. Az ötödik nap – csakúgy, mint az ezt megelőző négy – is hűvös idővel indult. Az ilyenkor megszokott 5-6 fokos levegő és aszfalt fogadta a csapatokat reggel 9-kor. A nap során a levegő 16-18, az aszfalt pedig közel 30 fokosra melegedett, tehát a körülmények ideálisak voltak. A délelőtt folyamán egyértelműen a Mercedes autójára terelődött a figyelem, hiszen temérdek újítást hoztak a W10-re. Megújult első szárny és orr kiképzés, új oldaldoboz és motorborítás, számtalan ponton módosított légterelők és egy új padlólemez került fel az autóra. Akár mondhatnánk azt is, hogy megérkezett a Mercedes W10 2.0.
Bár az előző héten már a korai órákban is erős időkkel rukkoltak elő a pilóták, ma némileg óvatosabbak voltak.  11 óra körül még csak Gasly járt 1:19 alatt, délre is csak Leclerc és Giovinazzi csatlakozott hozzá e tekintetben. Leclerc nem volt könnyű délelőttje, hiszen sokáig a hűtéssel adódott gondok miatt a garázsban vesztegelt, s mindössze 29 kört tudott megtenni ebédszünetig. A délelőtt legjobb idejét végül az Alfa Romeo Racing pilótája, Antonio Giovinazzi autózta.

Állás az ebédszünetig:

1 Giovinazzi
  • Facebook
Alfa Romeo 1m18.589s
2 Gasly
  • Facebook
Red Bull 1m18.647s
3 Leclerc
  • Facebook
Ferrari 1m18.651s
4 Stroll
  • Facebook
Racing Point 1m19.139s
5 Magnussen
  • Facebook
Haas 1m19.644s
6 Russell
  • Facebook
Williams 1m19.662s
7 Albon
  • Facebook
Toro Rosso 1m19.689s
8 Hamilton
  • Facebook
Mercedes 1m20.332s
9 Hulkenberg
  • Facebook
Renault 1m20.348s
10 Norris
  • Facebook
McLaren 1m22.306s

Az ebédszünet után a Mercedesnél Bottas, a Ferrarinál Vettel, míg a Renaultnál Ricciardo ültek autóba, váltva társaikat. Nem indult azonban jól a délutánja Bottasnak, hiszen egy hidraulikai probléma miatt egyetlen megtett kör után félre kellett állnia, a csapat pedig biztonságból motorcserére kényszerült. Viszonylag csendesen alakult a délután, hiszen mindenki elkezdett hosszú etapokat futni. Eközben először Vettel kezdett némileg gyorsítani a tempón, megközelítve az 1:17-es zónát, majd Gasly-vel kiegészülve meg is érkeztek oda a C3-as gumikon. Rajtuk kívül eddigi önmagukhoz képest csak a Racing Point ment gyorsabb köröket, Stroll szintén a C3-as keveréken ment 1:18 közepét. A többiek csendben gyűjtötték a köröket, közülük is Magnussen volt a legszorgalmasabb, elsőként megtéve 100 kört. A bűvös 100 körös határt Gasly fél 5-kor, míg Russel negyed órával később lépte át. A Williams csapatának nagyon fontos most a sok megtett kör, hiszen kettő és fél napot hagytak ki az előző héten. 

Az utolsó órában többen is feltették a C4 vagy C5-ös keverékeket, így javultak az idők is, többen egyéni legjobbjukat megfutva. A vége előtt fél órával Norris az élre állt, mögötte Gasly, Stroll és Vettel, mind 1:17-es időkkel, 2 tizeden belül. 23 perccel a vége előtt Norris autójával gond adódott, félre kellett állnia a pályán, emiatt pedig piros zászlóval megszakították az edzést. Végül csak 12 perccel a vége előtt kaptak a pilóták zöld jelzést, így nem sok idejük maradt javítani. Ez végül nem is sikerült már senkinek, így Norris végzett az élen.

  • Facebook

Az egész napos élő közvetítésünket itt olvashatjátok vissza.

Élőben a tesztről: Barcelona – 5. nap