Charles Leclerc autózta a legjobb időt az Orosz Nagydíj első szabadedzésén, megelőzvén a Red Bullos Max Verstappent és csapattársát, Sebastian Vettelt.

 

Idén már a tizenhatodik nagydíj hétvégéhez érkeztünk, méghozzá úgy, hogy az előző három futamot egyaránt a Ferrari nyerte meg. Itt is nagy esélyekkel szállnak harcba a győzelemért, hiszen a Szingapúri Nagydíj alapján talán már a lassú kanyarokban sem kell aggódniuk, miközben brutális motorerejük hasznos lesz a hosszú egyenesekben.

Maga az edzés kellemes őszi körülmények mellett indult el, hiszen a levegő 23, a pálya 25 fokos hőmérséklettel bírt az indítás pillanatában. Az időjárásnak egyébként akár még szerepe is lehet a hétvégén, mivel van rá esély, hogy essen majd az eső vasárnap. Az első 20 percben visszafogott aktivitás mellett köröztek a pilóták; mindössze a két Racing Point futott mért kört. Fél órával az edzés elindulását követően Daniil Kvyat motorerő vesztést jelzett a rádión, így a pálya szélén állt meg a Toro Rossoval. A műszaki mentés idejére pedig VSC fázis lépett életbe. És ha már Kvyat és a Honda. Ahogy arról beszámoltunk tegnap, minden Honda motort használó autóban erőforrás elemeket cseréltek, így mindkét Red Bull és Toro Rosso hátrasorolással számolhat. 

 

Az alacsony tapadással bíró, piszkos aszfalt kombinálva a nagy tempóval számos pilótát megviccelt, leginkább a kettes kanyar féktávjánál. Itt rendre túlfutottak a pilóták, szerencséjükre a nagy aszfaltozott bukótér bőven adott teret a korrigálásra. Egy necces szituáció a bokszban alakult ki, amikor Grosjean és Hamilton is kiállt. A francia valamivel hamarabb hajtott be, de nagyon lassan haladt. A mögötte érkező Hamilton a bokszutcai limit szerinti tempóval valóságosan ráesett a Haas-ra, autóját oldalra el is kellett rántania, elkerülvén az ütközést. Nem lepődnénk meg, ha egy megrovásban részesítenék Grosjeant.

  • Facebook

Az utolsó fél órába érkezve a két Ferrari az élre tört, azon belül is Leclerc-Vettel sorrendben, ám Vettel már fél másodperces hátránnyal. A két-két Mercedes és Red Bull 7 tized és 1 másodperc közötti, tisztes távolságból követte csak az olaszokat. Ez a Red Bull esetében valamelyest érthető is, hiszen mindkét autót 5 hellyel fogják hátrasorolni, így a versenytempóra kell fókuszálniuk. Ennek ellenére Verstappen bő 18 perccel a leintés előtt 1 tizeden belülre lopódzott monacói társához, beékelődve a két Ferrari közé. A top 10-be ekkor mindkét Renault, Perez és Grosjean fért még be. Ekkor már a mezőny nem erőltette a gyors köröket, így az időeredmények ezzel a sorrend sem változott döntő szinten. A vége felé Robert Kubica hozott össze egy megforgást, feldobva ezzel az állóvizet, majd a leintés után pördült meg Daniel Ricciardo, és háttal a gumifalba csapódott, összetörve ezzel a Renault hátsó szárnyát.

Az első szabadedzés végeredménye:

Share This