Ötödik futamán negyedik győztesét avatta a női formulaautós sorozat, mégpedig egy olyat, akinek a mostani dominanciája felveti a kérdést: mi lenne most, ha a szezon első felében is tudott volna versenyezni? Emma Kimiläinen szomorú sztoriját már a norisringi futam összefoglalójában taglaltam, így erre nem térnék vissza, a lényeg, hogy Hockenheimben fél kört se tudott megtenni, majd Zoldert és Misanót teljes egészében ki kellett hagynia. Viszont Nürnbergben már megmutatta, hogy számolni kell vele is az élmezőnyben, most pedig az egész szombatot uralta, de haladjunk sorjában.

Az időmérőn ezúttal Megan Gilkes vehetett részt az alsóházból, de nem zavart sok vizet, a lényeg elöl volt. Ahogy említettem, Kimiläinent már itt sem lehetett legyőzni, simán szerezte meg az első rajtkockát Alice Powell előtt. A bajnokság két éllovasa, Jamie Chadwick és Beitske Visser a második sorból indulhattak, a pontversenyben harmadik Marta Garcia viszont nem ment jól, csak a 8. helyet szerezte meg.

Sabre Cook egy hellyel hátrébb állt fel a felvezető kör után a rajtrácsra, ezért később áthajtásos büntetést kapott. De ez a rajtot nem befolyásolta, onnan mindenki rendben eljött – a legjobban Powell és Chadwick, előbbi átvette a vezetést. Kimiläinen majdnem visszacsúszott a harmadik helyre, de aztán ő is megtalálta a tapadást. Visser mellett viszont elment Caitlyn Wood, így a pocsékul rajtolt holland az ötödik helyen fordulhatott csak el.

  • Facebook

Mondhatná az egyszeri néző, hogy tipikus japán, de nem írnám emiatt le Koyamát. Kockáztatott és rajtavesztett, van ilyen. (forrás: W Series Twitter)

Az első kanyarban a 6. helyről indult Tasmin Pepper megpördült, majd azzal a lendülettel igyekezett visszafordítani az autóját, heves gumifüst kíséretében. Emiatt sokan a bukótérben fordultak el, Koyama Miki viszont belerohant a füstfelhőbe és nekiment Pepper autójának. A japán lány azonnal kiesett a futómű törése miatt és a csuklója is megsérült, Pepper pedig a kör végén, a bokszban adta fel a küzdelmet. Az összetört autó elszállításáig bejött a biztonsági autó, ekkor az élen Powell – Kimiläinen – Chadwick volt a sorrend.

Az SC a 7. percben állt ki a mezőny elől, Visser pedig azonnal ráragadt Wood autójára. Mögöttük eközben a pálya utolsó – igen gyors – sikánja szedte áldozatait: előbb Shea Holbrook, majd egy körrel később Fabienne Wohlwend is ott törte meg az első szárnyát. Holbrook fel is adta a futamot, Wohlwend viszont egy orrkúpcserét követően visszatért a pályára.

  • Facebook

Komolyan, ez az Aston Martin valami elképesztően gyönyörű ebben a selyemfényben. (forrás: W Series Twitter)

A 11. percben Visser megelőzte Woodot, és elkezdte üldözni Chadwicket – előttük pedig Kimiläinen került egyre közelebb Powellhez. A finn lány sokáig várta a lehetőséget, végül 10 perccel a vége előtt szánta el magát az előzésre: megmutatta magát féktávon Powell tükrében a célegyenes végén, emiatt a brit kifutott a bukótérbe, majd mikor onnan visszajött, már nem volt esélye. Emma Kimiläinen újra vezette a futamot, és ezután kilőtt a hipertérbe, körönként 7-8 tizedmásodpercet adva a másodiknak.

Visser kitartóan üldözte Chadwicket, de elfogyott a lendülete, majd a végén még el is fékezte magát, így semmi esélye nem maradt a dobogóra. Közben mögöttük sem történt semmi érdekes, furcsamód beállt a mezőny ezen a kifejezetten gyors pályán (a kanyarok átlagsebessége 150 km/h még ezekkel az autókkal is). Végül Emma Kimiläinen 5,7 mp előnnyel nyerte meg a W Series asseni futamát Alice Powell előtt, harmadiknak pedig Jamie Chadwick futott be, aki ezzel 13 pontra növelte az előnyét a bajnokságban. Már csak ő és Visser esélyes a bajnoki címre – és az azzal járó félmillió dolláros pénzdíjra.

  • Facebook

“Az ágy mélyéről a dobogó tetejére!” – Emma Kimiläinen (forrás: W Series Twitter)

Kimiläinen – aki már a pontverseny 6. helyén áll – így nyilatkozott a verseny után: “Ahogy otthon mondjuk, ha győzni akarsz, vegyél fel egy finnt. (“If you want to win, hire a Fin”) Igazán nagyszerű hétvége volt. Az első szabadedzéstől kezdve tudtam, hogy megvan a tempóm a győzelemhez és, egy rossz rajt után, hamar elkezdtem keresni, hol vehetem vissza a vezetést Alice-től. Az első futam után – Hockenheim – nagyon csalódott voltam, mikor kiderült, hogy megsérültem és nem tudtam, mennyi ideig kell várnom, hogy újra autóba ülhessek. Ugyanakkor a legjobb szakemberekkel, a Hintsa Performance-szal és a saját orvosommal, képes voltam erősebben visszatérni. Végső soron nagyon büszke és meghatott vagyok, hogy újra versenyezhettem – és nyerhettem.”

És ezzel még nem volt vége a hölgyek hétvégéjének! Vasárnap reggelre egy bajnokságon kívüli futam lett szervezve, ahol a jelenlegi pontlista szerint fordított sorrendben álltak fel a rajtrácsra a pilóták. Erről is lesz beszámoló hamarosan itt, addig pedig íme Ted Kravitz elemzése a szombati futamról.

Share This