Nem lehet azt mondani, hogy kevés, objektív szemmel is megállapítható csalódás kísérné az F1-et idén. Bottas idén sem nőtte ki magát Rosberggé, Günther Steiner lassan az ideggyógyászaton köt majd ki, a Ferrari stratégiáját egy vak majom vagy egy fejetlen csirke vezérli, a Williamsek pedig leginkább a 4-6-os villamossal lehetnek versenyben. De a csalódás egyetemes mértékegysége 2019-ben vitathatatlanul Pierre Gasly, aki úgy fest Max Verstappen mellett, mintha legalábbis egy NB2-es focistát hirtelen bedobnánk a Liverpoolba.

Megérett az idő arra, hogy Pierre Gasly nevéből ige szülessen. A „pierregaslyzás” az elképzelt értelmező szótár alapján olyan tevékenység, amikor a rendelkezésre álló erőforrásaink kimerítése mellett a vártnál jóval minimálisabb eredményeket tudunk felmutatni. Yamaha szintin bocibocitarkát játszani, svédasztalnál vajaskenyeret reggelizni, vagy Hunyadi víz fogyasztása után üres vécécsészét produkálni. Ez mind-mind klasszikus „pierregaslyzás”. Nem szeretném az ág szerepét játszani, ami húzza a szegény embert, de felháborító, hogy míg hiába emelkedik ki Bottas mellett Hamilton, hiába küszködik állandóan valamivel a Ferrari, azért valami elvárható minimumot így is tudnak produkálni, elszúrt futamok ellenére is. Pierre Gasly meg jelenleg öldöklő csatát vív Carlos Sainz-cal a hatodik hely megtartásáért. 55 pont. 55 nyavalyás pont egy Red Bullal. Mintha Andrea Bocelli Hiro-számokat dalolászna.

Távol álljon tőlem az igazságtalan ítélkezés, mert arról mondjuk nem Gasly tehet, ha a technika ördöge fityiszt mutat neki, vagy ha belekeveredik valami csalafintaságba a mezőnyben, csakhogy szinte az összes gázos sztori mögött ott lapul az egyetemes állandó, hogy a gyerek kevés. Főleg úgy nagy a kontraszt, hogy mellette ott a forrófejűséget kinőni látszó, az idén mentálisan Mozart-módra megkomponált Verstappen, aki csak azért nem vezeti az összetettet, mert nincs a feneke alatt olyan vas, mint Hamiltoné alatt. Ne kételkedjünk abban, hogy Verstappen valamikor világbajnok lesz az F1-ben, csak idő kérdése. De rendben, ha nem is a lelátókat narancsba borító Száguldó Hollandival vetjük össze, csupán a nagy örökséget a vállára vevő Leclerccel (aki jó párszor püföltemár  a nyeretlen kétévesnek nem nevezhető német csapattársat), a McLarenbe csüccsenő Norrisszal (aki felvette a versenyt Sainz-cal, és az F1 1.5, azaz a középmezőny legmasszívabb párosának egyik fele), vagy Russell-lel (aki a lehető legtöbbet hozza ki hétről-hétre az Eric Moussambani által tervezett Williamsből), akkor is elmondható, hogy lehetőségeihez mérten a felsoroltak mindegyike a maga nemében bucira veri Gasly kobakját acélbagettekkel.

  • Facebook

A pilóta ülése már az első pár versenyt követően ingatagnak mondható volt, és a helyzet csak egyre súlyosbodott, mindez leírható azzal, hogy esetében egy kvalin, vagy egy futamon elért 4-5. hely már ki van emelve, pedig ez nem Gasly gyorsaságának vagy ügyességének, hanem általában inkább a topcsapatok versenyzőit sújtó technikai problémáknak köszönhető. Ennek fényében Pierre szempontjából nem is jöhetett volna rosszabbkor a káoszból sikeresen kikeveredő Kvyat dobogós helyezése (ami például Gaslynak nincs még időmérőn sem), hiszen bár a Hungaroringig nem várható személyi változás, utána jön az egy hónapos szünet Spáig, ami izzasztó lehet majd a francia számára. A tét ugyanis nem kicsi. Mert a realitás talaján maradva hiába tűnik elérhetetlennek jelenleg a konstruktőri cím, a második helyre viszont jó esély nyílna, ha nem csak a Merci-Ferrari szendvicsben Goudaként lapuló Max gyűjtögetné a pontokat, hanem a csapattárs is. Túl az idény felén, de még nem a végjátékhoz érve még nem késő súlyos, de szükséges döntést hozni. Verstappen mellé egy jobb csapattárs kell. Gasly pedig inkább lehetne idén az előszobámban ruhafogas, mint egy topcsapat versenyzője.

Share This