Kategóriák
Formula 1

„Lehetne az előszobámban ruhafogas” – avagy mikor ejti végre a Red Bull Gaslyt?

Ha Pierre zsebében lapulna egy Supershop kártya, még egy óriás túró rudira sem futná az összekuporgatott egységekből.

Nem lehet azt mondani, hogy kevés, objektív szemmel is megállapítható csalódás kísérné az F1-et idén. Bottas idén sem nőtte ki magát Rosberggé, Günther Steiner lassan az ideggyógyászaton köt majd ki, a Ferrari stratégiáját egy vak majom vagy egy fejetlen csirke vezérli, a Williamsek pedig leginkább a 4-6-os villamossal lehetnek versenyben. De a csalódás egyetemes mértékegysége 2019-ben vitathatatlanul Pierre Gasly, aki úgy fest Max Verstappen mellett, mintha legalábbis egy NB2-es focistát hirtelen bedobnánk a Liverpoolba.

Megérett az idő arra, hogy Pierre Gasly nevéből ige szülessen. A „pierregaslyzás” az elképzelt értelmező szótár alapján olyan tevékenység, amikor a rendelkezésre álló erőforrásaink kimerítése mellett a vártnál jóval minimálisabb eredményeket tudunk felmutatni. Yamaha szintin bocibocitarkát játszani, svédasztalnál vajaskenyeret reggelizni, vagy Hunyadi víz fogyasztása után üres vécécsészét produkálni. Ez mind-mind klasszikus „pierregaslyzás”. Nem szeretném az ág szerepét játszani, ami húzza a szegény embert, de felháborító, hogy míg hiába emelkedik ki Bottas mellett Hamilton, hiába küszködik állandóan valamivel a Ferrari, azért valami elvárható minimumot így is tudnak produkálni, elszúrt futamok ellenére is. Pierre Gasly meg jelenleg öldöklő csatát vív Carlos Sainz-cal a hatodik hely megtartásáért. 55 pont. 55 nyavalyás pont egy Red Bullal. Mintha Andrea Bocelli Hiro-számokat dalolászna.

Távol álljon tőlem az igazságtalan ítélkezés, mert arról mondjuk nem Gasly tehet, ha a technika ördöge fityiszt mutat neki, vagy ha belekeveredik valami csalafintaságba a mezőnyben, csakhogy szinte az összes gázos sztori mögött ott lapul az egyetemes állandó, hogy a gyerek kevés. Főleg úgy nagy a kontraszt, hogy mellette ott a forrófejűséget kinőni látszó, az idén mentálisan Mozart-módra megkomponált Verstappen, aki csak azért nem vezeti az összetettet, mert nincs a feneke alatt olyan vas, mint Hamiltoné alatt. Ne kételkedjünk abban, hogy Verstappen valamikor világbajnok lesz az F1-ben, csak idő kérdése. De rendben, ha nem is a lelátókat narancsba borító Száguldó Hollandival vetjük össze, csupán a nagy örökséget a vállára vevő Leclerccel (aki jó párszor püföltemár  a nyeretlen kétévesnek nem nevezhető német csapattársat), a McLarenbe csüccsenő Norrisszal (aki felvette a versenyt Sainz-cal, és az F1 1.5, azaz a középmezőny legmasszívabb párosának egyik fele), vagy Russell-lel (aki a lehető legtöbbet hozza ki hétről-hétre az Eric Moussambani által tervezett Williamsből), akkor is elmondható, hogy lehetőségeihez mérten a felsoroltak mindegyike a maga nemében bucira veri Gasly kobakját acélbagettekkel.

  • Facebook

A pilóta ülése már az első pár versenyt követően ingatagnak mondható volt, és a helyzet csak egyre súlyosbodott, mindez leírható azzal, hogy esetében egy kvalin, vagy egy futamon elért 4-5. hely már ki van emelve, pedig ez nem Gasly gyorsaságának vagy ügyességének, hanem általában inkább a topcsapatok versenyzőit sújtó technikai problémáknak köszönhető. Ennek fényében Pierre szempontjából nem is jöhetett volna rosszabbkor a káoszból sikeresen kikeveredő Kvyat dobogós helyezése (ami például Gaslynak nincs még időmérőn sem), hiszen bár a Hungaroringig nem várható személyi változás, utána jön az egy hónapos szünet Spáig, ami izzasztó lehet majd a francia számára. A tét ugyanis nem kicsi. Mert a realitás talaján maradva hiába tűnik elérhetetlennek jelenleg a konstruktőri cím, a második helyre viszont jó esély nyílna, ha nem csak a Merci-Ferrari szendvicsben Goudaként lapuló Max gyűjtögetné a pontokat, hanem a csapattárs is. Túl az idény felén, de még nem a végjátékhoz érve még nem késő súlyos, de szükséges döntést hozni. Verstappen mellé egy jobb csapattárs kell. Gasly pedig inkább lehetne idén az előszobámban ruhafogas, mint egy topcsapat versenyzője.