Magától értetődő dolog, hogy a regnáló bajnokcsapat új autóját kiemelt figyelem övezi. Nincs ez másképp a Mercedes esetében sem, annyi különbséggel, hogy ők már 5 éve uralják az F1-et. Lássuk hát a W10-et, mellyel a sorozatban 6. címért szállnak harcba.

A 2014-ben életbelépő hybrid éra óta kijelenthető, hogy a Mercedes totális dominanciát épített ki magának. Öt egyéni és öt konstruktőri címet, tehát mindent megnyertek 2014 és 2018 között, amit csak lehetett. Mérlegük 74 győzelem (Hamilton 51, Rosberg 20, Bottas 3), 84 pole pozíció (Hamilton 52, Rosberg 26, Bottas 6). Lewis Hamilton 2015 óta minden évben legalább 10 pole pozíciót ért el, miközben Sebastian Vettel 2014 és 2018 között összesen tudott 10 rajtelsőséget szerezni. Annyira letaglózó fölény ez, mely még a 2000-es évek Ferrari, vagy a 2010-es évek elején látott Red Bull sikersorozatnál is markánsabb. Bár a Ferrari 2017-ben és 2018-ban is komoly kihívónak számított, végül mégis az “Ezüst Nyilak”-nak sikerült diadalmaskodniuk. Vélhetően idén is a Ferrari lesz közvetlen ellenfelük, de a Red Bullt sem vehetik félvállról. Bármi is legyen, nem csupán az ellenfelek, hanem nagyon sok rajongó is boldogan fogadná, ha végre trónfosztásra kerülne során.

Pilótáik továbbra is Lewis Hamilton és Valtteri Bottas. Míg Hamilton a 6. VB címért száll harcba, addig Bottas lassan az üléséért hajthat, hiszen néhány erős hétvégén kívül nem tudta tartani a lépést csapattársával. A Ferrarival és a Red Bullal folytatott csatározásban már aligha engedheti meg magának a Mercedes, hogy újabb gyenge évet produkáljon a finn pilóta. A Force India felvásárlása miatt ülés nélkül maradt, egyébként Mercedes pártfogolt Esteban Ocon az idei évben a csapat tartalék és szimulátor pilótája lesz. Mint Ocon elmondta, minden eddiginél keményebben fog azon dolgozni, hogy 2020-ban újra a mezőnyben lehessen, akár Bottas helyén.

Az elmúlt napokban a Mercedes folyamatosan sejtelmes képrészleteket osztott meg, melyen álcafestéssel ellátott elemeket voltak láthatók. Ebből sokan arra következtettek, hogy Red Bull mintára valamilyen ideiglenes festéssel vágnak neki a téli teszteknek, ám ebből végül semmi nem lett. A szokásos Mercedes festés tárul elénk, egy újabb „Ezüst nyíl”. Talán csak az apró csillagos minta lehet újdonság. Magát az autót érdemes lesz kitüntetett figyelemmel követni, hiszen a gyári istálló mérnökei eddig is nagyon okos megoldásokkal rukkoltak elő. Íme tehát a Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power+.

És már pályára is gurult!

Cikkünk folyamatosan frissül…

Share This