Kategóriák
Formula 1 Kiemelt

Megérkezett az utolsó Rózsaszín Párduc: íme a Racing Point RP20

Utolsóként, de a Racing Point is bemutatta 2020-as autóját.

Főszponzoruk központjában, az ausztriai Mondsee városában található Mondsee-tó partján bemutatták a Racing Point RP20-as festését. A csapat jövőre már Aston Martin néven fog indulni, így gyaníthatóan utoljára látjuk rózsaszín köntösbe bújtatott autókat a rajtrácson.

 

 

Az egykori Force India csapatát 2018 nyarán mentette meg a csődtől az akkori még a Williamst anyagilag támogató kanadai milliárdos Lawrence Stroll és befektetői csapata. Azt az évet még változatlan felállással versenyezték végig, ám senki sem lepődött meg azon, hogy a következő évben Esteban Ocon ülését már Lance Stroll ülepe melegítette az RP19-esben. Az átmeneti évnek számító 2019-es éve meglehetősen felemásan alakult a Racing Pointtá átnevezett csapatnak; gyenge kezdés, majd a stabil pénzügyi háttérnek köszönhetően soha nem látott fejlesztési ütem a Német Nagydíjtól fogva. Mindez azonban kevésnek bizonyult a roppant erős középmezőnyben, és nem tudták elérni a hőn áhított 4. helyet. 2020-nak azonban már teljesen tiszta lappal tudtak neki vágni, nem kellett kompromisszumokat kötniük az autó tervezése során az Andrew Green által vezetett mérnök csapatnak. A gárda idén is a mexikói Sergio Perez és a kanadai Lance Stroll párossal vág neki a szezonnak. Hogy mire lehetnek képesek idén, az még nagy talány, és még nagyobb, hogy 2021-től mi lesz velük. Lawrence Stroll ugyanis bevásárolta magát az Aston Martin sportautógyárba, így privát csapatból gyári alakulattá válnak. Ezzel valószínűleg a csapat egyik főszponzora, a BWT kapcsán rózsaszínbe burkolózott köntösnek is búcsút inthetünk, hiszen az Aston Martin biztosan a legendás British racing green színben gondolkozik.

Eközben irdatlan méretű fejlesztések zajlanak a csapat Silverstoneban található központjánál; a korábbi 3-4 hektáron elterülő központ mellett korábban egy 50 hektáros földterületet vásároltak meg, melyen az új, modern központjuk foglal majd helyet. A földmunkák és az építkezés idén tavasszal indul el, de építenek majd új szimulátort is, és a csapat történetében először az összes dolgozó egyetlen épületben végzi majd munkáját (közel 100 mérnök 10 km-el távolabb látja el napi feladatait).

Az autó bemutatója idén nem sikeredett túlságosan látványosra, és akkor elég finoman fogalmaztunk. Pedig a tavaly Kanadában tartott esemény még jóval izgalmasabbnak ígérkezett. Természetesen jelen volt Lawrence Stroll tulajdonos, és Otmar Szafnauer csapatfőnök is. A BWT elnökének hosszas felvezetése után a két pilótát hívták színpadra, ahol megcsodálhattuk új, esztétikusnak korlátozottan nevezhető egyenruhájukat. A könnyed, sok nevetéssel tarkított beszélgetés után a két pilóta lehúzta a leplet az RP20-asról. A tavaly bemutatott névadó szponzor, a sportfogadásokkal foglalkozó afrikai SportPesa úgy látszik már nem erősíti a csapatot, helyette a BWT vette át a névadó szponzori szerepet, ezáltal a csapat így idén a BWT Racing Point néven fog versenyezni.

Alább pedig a képek a Racing Point RP20-asról, mely elsőre nagyon úgy tűnik, hogy még a 2019-es gép, az új festéssel ellátva.

Racing Point 2020 livery
  • Facebook

  • Facebook

  • Facebook

Image
  • Facebook

Image
  • Facebook

Képek forrása: RaceFans.net , racingpointf1.com