A Haas, Toro Rosso és Williams bemutatói után most a Renault F1-es alakulata következett a sorban. Megérkezett az autó, mellyel az élmezőnyre kívánnak felzárkózni.

2018-ban a Renault célkitűzése a konstruktőri bajnokság 4. helyének elérése volt, valamint közelebb kerülni az élmezőnyhöz. Végül felemás érzésekkel kellett zárniuk a szezont, hiszen hiába végeztek a 4. helyen, a különbséget nem tudták csökkenti maguk és az élmezőny között. 2019-ben számukra továbbra is a top csapatok mögötti legjobb helyezés elérése lehet a realitás, ám most már mindenképp többlet tempót kell találniuk. Hogy a célt elérjék, fejlesztették és alaposan kibővítették a motorrészlegüket, ahol a hírek szerint idén áttörést érhetnek el.

Ezen felül pilóta fronton is jelentős változás történt a franciáknál. Nico Hülkenberg ugyan maradt a csapatnál, ám Carlos Sainz a visszavonuló Fernando Alonso helyére igazolt a McLarenhez. Pótlását nem kisebb névvel oldották meg, mint a Red Bulltól érkező Daniel Ricciardoval. És ha már egy sztár pilótát sikerült megszerezniük, akkor ehhez mérhető javadalmazást is biztosítanak számára. Állítólag ez évente 20 millió dollár lehet, vagyis az egyik legjobban fizetett pilóta lett a mezőnyben.

  • Facebook

Új párossal támad a Renault: Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg. Kép: Renault Mediacentre / @Greg Williams

A számos előrelépés mellett azonban nagy érvágás a Red Bull elvesztése. Míg a Renault tavaly a McLarent és a Red Bullt is ellátta erőforrásokkal, 2019-ben a “bikások” már a Honda motorjait használják, kvázi gyári istállóként. A Red Bull és a Renault közötti kommunikáció már évek óta rendkívül fagyos, így ilyen téren talán még örülnek is a szakításnak. Ám a 4 világbajnoki címet szerző top csapat egy kiváló mérce is volt a Renault-nak a kasznit illetően. Ezt a referencia pontot most elvesztették és be kell érniük az évek óta tervezői válságban szenvedő McLaren csapatával, akiktől az optimista jóslatok is inkább csak a középmezőnybe való visszatérést várják. A Renault azonban nagyon büszke rá, hogy gyári csapatként való visszatérésük óta folyamatosan fejlődnek és erősödnek. 9. helyről eljutottak a 4. helyig, most pedig egy új éra kezdetében bíznak. Ezt az alábbi videóban büszkén hirdetik. 

Végül pedig tekintsük meg a Renault R.S.19-est! Festése nagyban hasonlít a 2018-as modellre, amit nem is bánunk annak szépsége miatt. Maradt a fekete – sárga kombináció, így a Haas és a Renault némileg hasonlít egymásra. Természetesen az első és hátsó szárnyak már itt is a 2019-es regulák szerint épültek meg, a további technikai apróságokra még egy kicsit várnunk kell. 

További bemutatókról szóló cikkeink itt:

Haas bemutató
Toro Rosso bemutató
Williams bemutató

Cikkünk folyamatosan frissül…

Share This