Ezen a héten beindul a bemutató cunami, sorra jönnek az új F1-es autók. A Haas után most lehullt a lepel a Red Bull Toro Rosso Honda idei versenygépéről, az STR14-ről!

Második évét kezdi meg a Toro Rosso a Honda erőforrásaival, miután 2017 végén dobták a Renault aggregátokat. A japán gyártó és a csapat is bevallottan kísérleti évnek szánta a 2018-as évet, ezért taktikai motor cserék sokaságát láthattuk, hogy a folyamatosan érkező új alkatrészeket a pályán, és ne csak próbapadon tesztelhessék. A Honda fejlődése pedig meg győzte a Red Bullt, így a Renault helyett immáron a Honda látja el mindkét csapatot motorokkal. Ez egy új helyzetet teremt, ugyanis a Honda 2015-ös beszállása óta még nem látott el egyszerre két csapatot. Hogy a Mercedest és Ferrarit gyorsabban utolérhessék, a Red Bull Racing igyekszik feljavítani a Toro Rossot is. Az anyacsapat komplett hátsó részét megkapják (sebességváltó, teljes hátsó felfüggesztés), valamint saját bevallásuk szerint a 2018-as Red Bullból annyi alkatrészt igyekeznek átemelni, amennyit csak lehetséges. Ezáltal könnyen lehet, hogy az alábbi képeken szereplő megoldásokból több vissza köszön majd a Red Bull autóján is. 

Az STR14-es gépen jól láthatók a szabályváltozások nyomai, így a szélesebb és egyszerűbb első, a magasabb és szélesebb hátsó szárny, valamint az oldaldobozok is jelentősen eltérnek. Az orrkúppal a McLaren tavalyi, “sajtreszelős” megoldásából merítettek. Erről máris megosztott néhány képet Tobi Grüner, az AMuS munkatársa.

Pilótapárosukat a tavalyi F2-es bajnokság harmadik helyén végző Alexander Albon, és a Ferraritól rehabilitált Daniel Kvyat alkotja majd, miután Pierre Gasly a gyári Renault-hoz igazolt Daniel Ricciardo ülését kapta meg, Brendon Hartley-tól pedig elbúcsúztak.

  • Facebook

Daniel Kvyat és Alexander Albon az Abu Dhabi teszten. Fotó: XPB Images; Kép forrása: Red Bull Content Pool

Hogy mire lehetnek képesek idén, és milyen előnyökkel jár a Red Bullal való szorosabb együttműködés, arról korábban így vélekedett Franz Tost:

„Azon kívül, hogy azonos motort használunk majd, más téren is nagyobb lesz az együttműködés. A Red Bull Racing sebességváltóját, teljes hátsó felfüggesztését megkapja a Toro Rosso, valamint az első felfüggesztés bizonyos elemeit és más komponenseket is rendelkezésünkre bocsátanak. Ezzel jócskán spórolhatunk a kiadásokon és arra számítunk, hogy teljesítményünk jelentősen javulni fog. Ami a motort illeti a Honda már tavaly is csökkentette a lemaradást a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest. Ha pedig semmilyen komolyabb gond nem történik, a fejlesztés következő szakaszában a Honda egészen közel kerül majd a jelenlegi legjobb pároshoz a 2019-es szezon során” – idézte Franz Tost csapatfőnököt a SpeedWeek című lap.

Maga a “bemutató” egy egyszerű YouTube élő videó keretében történt meg, melyet EZEN a linken keresztül tudtok megtekinteni.

Share This