Csattant fel dühtől vezérelve egy Vettel rajongó, miután egy heves vitában saját táborának tagjai is élesen bírálni kezdték kedvenc pilótáját az Orosz Nagydíjon látottak miatt. Avagy a Vettel és Leclerc között kialakulni látszó belharc a Ferrari szurkolótáborába is kezd éket verni…

 

 

Külső szemlélőként roppant érdekes figyelemmel követni a Ferrari csapaton, illetve saját szurkolótáborán belüli történésit. Látni azt, ahogy az eddig szende és nyugodt Leclerc elkezdte kimutatni oroszlán körmeit, és ahogy Sebastian Vettel is igyekszik jelezni, nem adja csak úgy át a staféta botot. Egyrészt ott van maga a Ferrari, ahol sosem volt megszokott két erős pilótával indulni a bajnokságban. Az olaszok bevált receptje egy vezérpilóta és egy őt kiszolgáló másodhegedűs alkalmazása, melyet – ha a helyzet úgy kíván -, bármikor hátrébb lehet küldeni a csapat aktuális kedvence mögé. Ezt viszonylag könnyű is volt kivitelezni, hiszen a vízhordót eleve úgy választották ki, hogy a tempója ne legyen rossz, de maximum néhány futamon közelítse meg vagy szárnyalja túl a vezérét, így a helyzet a legtöbb alkalommal eleve adott volt. Ezen felül a nyilvánosan egyenlő, ám a színfalak mögött alacsonyabb státuszt élvező pilóták közös vonása volt még a meghunyászkodást elviselő jellem. Mindezt viszont 2019-re dobhatták a kukába. A korábbi években megkérdőjelezhetetlenül alfa hím szerepet töltött be Michael Schumacher, Fernando Alonso vagy épp Sebastian Vettel, idén azonban Charles Leclerc érkezésével gyökerestől megváltozott minden. Leclerc személyében a Ferrari egy kivételesen gyors, alázatosan dolgozó és a csapat felé végtelenül lojális pilótát kapott, aki még nagyon fiatal, így egyértelműen rá építhetik a jövőjüket. Világbajnoki alapanyag a srác, nem cselédnek való. És ott van nekik Sebastian Vettel, aki a 2014-es évéhez hasonlóan szenved ugyan idén, de mégis csak egy többszörös világbajnokról beszélünk, aki tevékenyen részt vett a hybrid éra kezdetén gyalázatos teljesítményt mutató Ferrari feltámasztásában. Hogy mennyire hittek a németben, azt jól mutatja, hogy már az év elején világossá tették, Vettel a vezérpilóta, őt szeretnék előbb világbajnoki címhez juttatni.

 

  • Facebook

Nagy összhangban indult az év, kerek perec kimondva, hogy Vettel a vezér.

 

Mentális problémák ide, stílusnak nem kedvező autó oda, Vettel még most is nagyon gyors tud lenni, és ezt a csapat is jó tudja. Ennek fényében tehát kit tegyenek kettes számúnak? Hiába indult Vettel vezérként, hiába produkált számos hibát, mégsem olyan egyszerű a helyzet. A fiatal srácot taszítsák hátra és törjék derékba karrierjét, vagy a négyszeres bajnokukat, ezzel maradék motivációját is lerombolva? Tehetnek egyáltalán ilyet? Merőben új helyzet ez a maranellói gárdának, az idén sok kritikát kapott Mattia Binotto pedig látszólag képtelen normálisan kezelni ezt. Az interneten böngészve Zsolt így vélekedett erről az Orosz Nagydíjat követően:

„Néha úgy érzem, hogy Binotto egy tégla. Ugyanis ezúttal Vettel jobb formát mutatott, hagyni kellett volna elöl. Ehelyett hátra akarták rakni Leclerc mögé. Az év elején pedig Leclercet fékezgették, hogy Vettel valahogy elé kerüljön. Tehát Binotto mindig az aznapi gyorsabbat igazítaná hátra, a másik mögé. Ilyet pedig csak az tehet, aki az ellenfélnek dolgozik.”

 

Nyilvánvalóan Zsolt sem gondolja azt komolyan, hogy Binotto valamelyik riválisnak dolgozik, mindazonáltal tűpontosan világít rá arra, hogy néhány kivételtől eltekintve idén szinte csak rossz döntéseket hozott a Ferrari. Érthetetlen módon fogták vissza Leclercet az év elején, majd most – függetlenül attól, hogy a monacói milyen erős formában van – a kiváló versenytempót villantó Vettel versenyét tennék tönkre. Természetesen a Ferrari S.NY.A.É.A.U.M.S.K. részlegének (Besenyő Pista kedveli ezt), azaz a Semmitmondó Nyilatkozatokat Adó És Azzal Utólag Magyarázkodó Sajtó Központnak látszólag mindig van egy jó indoka arra, hogy mit és miért tettek, hiszen a külső szemlélő nincs birtokában azoknak az adatoknak, melyeknek ők, így a feléjük intézett bírálatok sem jogosak. Rendben, köszönjük az ismételt bullshitet, legyint már erre minden szurkoló.

Annak, hogy taktika szempontjából megkérdőjelezhető, sokszor a józan paraszti észnek is ellentmondó döntések születnek a Ferrarinál, nyilvánvalóan a riválisok örülnek a legjobban. Ezek nélkül már mindkét Ferrari pilóta, és maga a csapat is jobb helyzetben lehetne a bajnokságokat tekintve, viszont van itt egy másik következmény is. Mégpedig a csapat hátországát képviselő szurkolók közti ellentétek felkorbácsolása…

Leclerc szurkolók vs Vettel szurkolók vs Ferrari szurkolók: lázadás házon belül

A fiatal, tehetséges és szimpatikus pilótáknak gyorsan szokott gyarapodni rajongói táboruk, melyet, ha megfejelünk egy Ferrari üléssel is, hatványozott a folyamat. Így történt ez Leclerccel is, akinek F1-es rajongótábora öles léptekkel kezdett el növekedni, gondoljunk csak a rohamléptekkel bővülő hazai rajongói oldalra és csoportra. Az ifjú monacói srác táborába idővel számos kiábrándult Vettel szurkoló is átszivárgott, akiknek az elmúlt két év hibái után az idei éves szenvedés jelenthette az utolsó cseppet. Az idén már két győzelmet és 6 pole pozíciót szerző, kiváló formában versenyző Leclercet támogatók egyöntetűen azon az állásponton vannak, hogy a Ferrarinak már rá kellene építenie, és előtérbe helyezni csapattársával szemben, hiszen az egyre többet hibázik. Eközben a Vettel rajongók tartják, hogy a német hibái ellenére még mindig a régi sebességgel bír, egyszerűen nem érzi magát jól az autóban. Tény, hogy Vettelt a nézők és a szaksajtó is kemény, olykor túlzó és lealacsonyító kritikákkal illették idén, így nem csoda, hogy tábora több tiszteletet követel irányába, miközben a címben is szereplő indulattal jelzik, hogy Leclerc hiába produkál erős idényt, még nem szerzett magának olyan nevet, hogy Vettelről így beszéljenek. Miközben magát a stílust nem tartjuk helyénvalónak, a mögöttes tartalmat értjük. Hiszen hiába él a mondás, miszerint az F1-ben annyira vagy jó, mint az utolsó futamodon, attól még egy bajnokot illene bajnokhoz méltó módon kezelni, eredményeit pedig egy-egy rosszabb év nem rombolhatja le teljesen.

 

  • Facebook

Sokan elfordultak Vetteltől, melyet a megmaradt rajongói nehezen emésztenek meg.

 

A két pilóta tábora közti legélesebb nézeteltérés a Szingapúri eset után volt. Miközben a Leclerc és Vettel rajongók a vitatható taktika miatt estek egymásnak (egy Leclercnek kinéző győzelmet Vettel húzott be), a kizárólag a csapat érdekeit figyelembe vevő Ferrari szurkolók döbbenten figyelték az eseményeket. „Hahó emberek, Ferrari 1-2 volt, először az évben! Eszeteknél vagytok? Aki nem tud örülni a csapat sikerének, az akár mehet is innen!” – olvastam egy rajongói csoportban. És milyen igaz. Furcsa volt tapasztalni, hogy egy nehéz év után egy kettős győzelemnek ilyen kevéssé örültek, pedig egy csapat életében ennél nagyobb öröm csak a VB cím lehet.

Hová vezet mindez?

Az Orosz Nagydíjon történtekből leszűrhetjük, hogy Charles Leclerc maximálisan élvezi a csapat bizalmát, és futamról futamra azért harcol, hogy átvegye Vetteltől a vezér szerepet. Ehhez jó úton jár, hiszen a pályán mutatott teljesítménnyel lehet ezt a legkönnyebben elérni. Igen ám, de láthatóan Sebastian Vettel is megérezte a házon belüli fenyegetést, és kész harcba szállni azért, amit idáig kivívott a Ferrarin belül. Eközben az indulatos megnyilvánulások a szurkolók között látszólag eszkalálódnak. Oly régóta éhezi már a végső siker ízét a Tifosi, de nem tudják mi lenne a jó megoldás. Dobják Vettelt, vagy adjanak még neki bizalmat? Legyen Leclerc az új vezér? Míg erről vitáznak, sajnos egymást sem kímélik a táborok, holott a cél végső soron egyezik: a Ferrari ismét érjen fel a csúcsra. Eközben a Ferrari talán még most sem tudja mitévő legyen. Vagy pontosan tudja, de nem meri meglépni. Sebastian Vettel szerződése 2020 végén lejár, az addig hátralévő időt még bizonyára kitölti. Hogy utána ki lesz Leclerc csapattársa, arra nem mernék nagyobb téttel fogadni. A helyzet jelenleg nem ideális. Vagy megtanulják kezelni a két dudás egy csárdában helyzetet, vagy Lewis Hamilton jövőre is dörzsölheti a tenyerét. Mert, hogy innentől egyik Ferrari pilóta sem áll be vízhordónak a másik mögé, az egészen biztos. És valljuk be, ez is a normális.

 

 

 

Share This