A csapatok január 25-én érkeztek Chile fővárosába, és másnap már meg is kezdték az edzést, a beton és aszfalt felületet is tartalmazó pályán. 

Az első edzést Lucas Di Grassi nyerte az Audival, Pascal Wehrlein és Sam Bird előtt. Az edzés félbe lett szakítva, mert Sebastien Buemi megtörte a Nissant. 17 percig lengették a piros zászlót, ennyi idő kellett mire a Nissant elvitték a pályáról. Buemi a következő edzésen már ép autóval indult.

A második edzést Jose Maria Lopez uralta, aki csaknek fél másodpercet javított Di Grassi előző idején. Mögötte Robin Frijns végzett, míg Di Grassi csak a harmadik helyet szerezte meg.  Ez az edzés balesetmentes volt, csak Lotterer nézte meg közelebbről a falat, de tovább tudott menni. 

Az igazi dráma az időmérő után következett. A pole időt futó Di Grassit megbüntették, mert megsértett egy újonnan bevezetett szabályt, miszerint nem szabad intenzívebben használni a fékeket a felvezető és a levezető körön, mint a gyorskörön. Di Grassi a levezető körén, a pole idő megfutása után ezt megszegte, ezért elvették a körét. Buemi kapta a pole-t, mögötte Pascal Wehrlein a Mahindrával a második, Daniel Abt az Audival a harmadik helyről rajtolt.

A versenyt Sam Bird nyerte, mögötte Wehrlein és Abt tatotta a második és harmadik helyét, mert Alexander Sims hiába ért be harmadikként, az Edoardo Mortarával való ütközése miatt visszasorolták, és végül a hetedik helyet kapta meg.helyét. Összesen 8 kieső volt, balesetek, és műszaki hibák miatt. A kiesők miatt sokáig volt teljes pályás sárga zászló (Full Course Yellow), ami miatt nem tudtak előzni, és kevesebb idő jutott az akcióra.

 

Összességében egy jó versenyt láthattunk szombat este, ami után a pilóták pontversenyét Jérôme d’Ambrosio, a csapatokét a Virgin Audi vezeti.

Share This