Michael Schumacher és a Ferrari 2004-ben valósággal leigázta a mezőnyt. Utolsó bajnoki évében a német pilóta olyan mutatókkal rendelkezett, melyeket jó ideig elérhetetlennek tűntek.

 

Új rekordot felállítva 13 győzelmet aratott abban az évben, amivel egyébként saját korábbi rekordját adta át a múltnak (2001-ben 11 győzelmet jegyzett). Maga az F2004-es konstrukció a V10-es éra, és úgy en bloc az F1 valaha volt egyik legdurvább autója lett. Mérlege 18 futamon: 15 győzelem, 29 dobogó, 12 pole pozíció, 14 leggyorsabb kör. A Ferrari már a magyar nagydíj hétvégéjén behozhatatlan előnyre tett szert, és megnyerte a gyártók bajnokságát. Schumacher a belga nagydíj után negyven ponttal állt Barrichello előtt, amit már matematikailag sem lehetett behozni, így Schumacher hetedik világbajnoki címét ünnepelhette Belgiumban. Ennél fogva a naptárba 2004-ben bekerülő kínai nagydíjra tét nélkül utazhatott el. Barrichello behúzta a pole-t és vasárnap a győzelmet sem adta ki a kezéből, Schumacher viszont több hibát is vétve egy gyenge hétvégét zárt; csak 12. lett. Talán a hétvégi szenvedést is kiadva magából az utolsó körben megfutotta a mai napig érvényes körrekordot: a stopper 1:32.238-nál állt meg. Az alábbi videóban megtekinthettek egy kört az F2004-esben a hétszeres bajnokkal utazva.

 

Share This