Mint ahogy már sokszor ezelőtt idén is megrendezésre került a Genfi Motorshow, amin az autógyártók idén is bemutatták a termékeik színe javát. A cikkben ezeket írom majd le, a teljesség igénye nélkül.

A legnagyobb attrakció egyértelműen a “La Voiture Noir” névre keresztelt Bugatti szörnyeteg volt, melynek a neve magyarra fordítva “A fekete autó” egy darab készült belőle, és teljesen különbözik külsőre és belsőre is a Chirontól, habár annak az alapjaira épült. Az autót nem csak mutogatták, hanem kalapács alá is került. A szerencsés vevő 16,5 millió eurót (5,2 milliárd forint)  fizetett az autóért, mellyel a legdrágább nullkilométeres autó, ezáltal a legdrágább Bugatti lett az övé.

A másik nagy durranás a Pininfarina Batissa névre keresztelt 1900 lóerős villanyautója volt, melynek még Nico Rosberg 2016 F1-es világbajnoka, és Christian von Koenigsegg is csodájára járt.

A harmadik legérdekesebb automobil a Volvo által fejlesztett Polestar 2, amit a Tesla Model 3 nagy ellenfeleként aposztrofálnak, a maga 500 kilométeres hatótávjával, és 40 ezer dolláros indulóárával. A Tesla szokása szerint nem jelent meg a rendezvényen, de ezen valljuk be, nem lepődtünk meg.

Amit utolsó helyen érdemes kiemelni, az a Ferrari F8 tributo, amit a 488 GTB utódjának szánnak, annak ráncfelvarrott változata. Érdekes, hogy a 488-as szériából nemrég adtak ki egy Pista fantázianevű változatot is.

Ha valaki ezek után arra vetemedne, hogy jövőre kilátogatna az Autoshow-ra, annak annyit tudok mondani, hogy húzzon öltönyt, nyakkendőt, foglaljon repülőjegyet, szállást, és menjen ki nézelődni. A belépő összesen 16 svájci frank, ami nagyjából 4500 forintnak felel meg, ami kimondottan barátságos, még itthoni viszonylatban is.

Share This