Egy kivételesen unalmas verseny lehetett volna, egy falbaállás utáni piros zászló miatt, egy nem várt fordulat, és az idény legjobb versenye.

A Formula E-t általában izgalmas, fordulatos, és folyamatosan változó versenyei teszik azzá, ami. Ebből a háromból ma úgy tűnt, csak egy valósul meg, a fordulatosság. Helyesen szólva inkább egy fordulat, ami elintézte, hogy a futam első része boxban való álldogálásból, és DHL reklámok nézéséről (köszönjük, Eurosport)  szólt. A verseny állt, az óra ketyegett. 15 perc lett volna már csak versenyezni, amikor a rendezők visszaállították az órát, és ott folytatódott a verseny ahol félbehagyták. Ilyet nem látni minden nap.

Amikor 41 perc volt hátra, Nelsinho Piquet egyszerűen elmérte a féktávot, és felmászott Jean-Eric Vergne autójára. Piquet a falban kötött ki, Vergne autóját a boxban kellett javítani. Piros zászlós időszak következett. 25 percig állt a verseny, de a rendezők visszaállították az órát 42-re, és úgy folytatódott a verseny, mintha mi sem történt volna.

Az újraindítás után szépen kezdtek elszakadni egymástól a mezőny tagjai, különösebb fennakadás nélkül. 25 perc vol még hátra, amikor Jose Maria Lopez kapott egy áthajtásos, majd egy 10 másodperces büntetést. 19 percet mutatott az óra, amikor Stoffel Vandoorne korábban, és tovább használta a FanBoostot, ami miatt egy áthajtásos, és egy 5 másodperces büntetést kapott, és Lopezhez hasonlóan értékes pozíciókat vesztett el. Lopez egy amatőr hiba miatt, mert átvágta a box bejáratán a vonalat, amikor a büntetését készült letölteni, kapott még 5 másodpercet a stewardoktól, csak hogy érezze a törődést. 

7 perc volt hátra, amikor Di Grassi megelőzte Rowlandot, és célba vette Pascal Wehrleint. Azonnal elhasznált minden lehetőséget, amivel megelőzhetné, de ezek nem segítettek. Wehrlein hősiesen védekezett, de mindkettőjüknek vészesen fogyott az energiája. A ráadás körön összeértek, és Wehrleinnak le kellett vágnia egy kanyart, de az utolsó kanyar után, az utolsó utáni pillanatban Di Grassi elment Wehrlein mellett, a németet meg is büntették, és csak a hatodik lett. A két Nissan a ráadás körön a 3-4 helyről lassult le, és csúszott le a dobogóról. Jerome d’Ambrosio a 19-edik helyről ért fel a negyedikre, és Massa is pontot szerzett.

Összességében az idei szezon legjobb futamát láthattuk, minden megtörtént amire nem számítottunk. Remélhetőleg Hong Kongban is hasonlóan izgalmas versenyt élhetünk majd át… 

A bajnokságot továbbra is d’Ambrosio és a Mahindra vezeti.

Share This