A Formula-1 mezőnye az Olasz Nagydíjat követően nem csupán az európai kontinenst hagyja maga mögött, hanem a 2019-es szezon kétharmadát is. A 21 futamos évet három darab hetes blokkra osztottuk, a pilóták teljesítményét pedig nem csak futamonként, de hetes blokkonként is értékeljük. Lássuk tehát, hogy a második blokkot követően miként áll a pilóták rangsora.

 

Ahogy máskor is, úgy Monza után is igyekeztünk a pilóták egész hétvégi produktumát értékelni, így az edzések, időmérő és futamon nyújtott forma is számított, ám most elsődlegesen az év egészében mutatott teljesítmény érdekelt minket. Sorrendünket is eszerint állítottuk fel, míg a hétvégi teljesítmény ezúttal mellékes, azt a diagramokról olvashatjátok le. A cikk végén összesítve is láthatjátok a felállított rangsort. Ahogyan eddig, úgy most is a legmagasabb pontszámmal díjazott pilótától haladunk a számunkra legkevésbé meggyőzőig. Az értékelés során minden szerkesztőségi tag egy 1 és 10 közé eső egész számmal illette az adott pilótákat, majd ezeket átlagoltuk és két tizedesjegyig jelenítettük meg az eredményeket. Lássuk hát a listát.

Max Verstappen:

A Red Bull holland pilótája elképesztően stabilan vezet idén, és bár az elmúlt két futamon egyáltalán nem jött ki neki a lépés, mégis magabiztosan áll az értékelésünk csúcsán. Amennyiben a 2020-as Red Bull erős konstrukció lesz, úgy Lewis Hamilton első számú kihívójának gondoljuk őt a világbajnoki küzdelemben. Ő az egyetlen pilóta a mezőnyből, aki az év első és második harmadában is 8 pont feletti átlagot kapott tőlünk, míg 14 futamot követően 8,56-os pontszámmal rendelkezik, ezzel vezeti rangsorunkat. 

 

Carlos Sainz:

Nem indult könnyen Sainz idei éve, de aztán nagyon elkapta a ritmust, és egyértelműen a McLaren vezérpilótája lett. Tapasztalatát jól kiegészíti Norris fiatalos lendülete, és egyben kettejük párosa talán a legjobb a mezőnyben. Teljesítményét jól szemlélteti, hogy pontszámban majdnem befogta Gaslyt, miközben a francia egy Red Bullban ült. Az év eső harmadában kapott átlag pontszámával is az ötödik helyet foglalta el, majd fokozatosan rákapcsolt, így 14 futamot követően 7,84-es pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk második helyét foglalja el.

Lewis Hamilton:

Hiába vezeti több, mint megnyugtató előnnyel a világbajnokságot, és száguld hatodik címe felé Hamilton, idei teljesítménye számunkra csupán a dobogó legalsó fokára elegendő. Főleg az év első harmadában rukkolt elő roppant erős teljesítményekkel, míg Ausztriában átlagos, a Német Nagydíjon pedig egyenesen szörnyű formával lepett meg minket. 14 futamot követően 7,83-as pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk harmadik helyét foglalja el.

Charles Leclerc:

Leclerc ígéretes tehetség, és mindenképp a Ferrari jövőjét jelenti. Vettel egyetlen pole pozíciójával szemben neki idén már négy is van, valamint két győzelme zsinórban, miközben mindketten 2-2 alkalommal távoztak pontok nélkül. Ennek ellenére Leclerc több vezetői hibát is vétett, a legnagyobbat a Német Nagydíjon, ahol nagy lehetőséget szalasztott el. Mindezek azt is jelzik, hogy hiába tartják egyöntetűen a jövő bajnokának, még sokat kell tanulnia. Minden esetre ilyen fiatalon, első Ferraris évében nagyon szépen teljesít, miközben jelenleg megelőzi Vettelt a tabellán. 14 futamot követően 7,76-os pontszámmal rendelkezik, ezzel pedig rangsorunk negyedik helyét foglalja el.

 

Lando Norris:

Ahogy azt korábban is írtuk, a McLaren egyáltalán nem élte meg negatívan Fernando Alonso visszavonulását, hiszen régóta az egyik legjobb pilótapárossal rendelkeznek. A rutinos Sainz mellett öröm nézni az ifjú titán Norrist, akit számos technikai hiba sem tudott megakadályozni abban, hogy tehetségét megmutassa a nagyvilágnak. A tabella ne tévesszen meg senkit, hiszen hiába áll csak a 14. helyen, rengeteg erős eredményt és ezzel sok pontot bukott el idén autója meghibásodása miatt. Eközben bravúros időmérős teljesítményekkel és előzések sokaságával szórakoztatott minket, így 14 futamot követően 7,62-es pontszámmal rendelkezik, ezzel pedig rangsorunk ötödik helyét foglalja el.

Alexander Albon:

2019 egyik legnagyobb pozitív meglepetése Albon teljesítménye. Újoncként, nulla F1-es tapasztalattal fokozatosan mutatta meg, hogy nagyon rendben van a tempója. Szép előzésekkel, okos versenyzéssel és meglehetősen szerény, alázatos hozzáállásával nem csak minket, a rajongókat és szaksajtót győzött meg, hanem a Red Bull vezetőségét is. Ennek következtében a Belga Nagydíjon már át is ülhetett Pierre Gasly autójába, ahol szintén nem vallott szégyent. Tanulnia kell még, de ha csak legalább így teljesít az év hátralevő részében, valószínűleg jövőre is megtarthatja Red Bullos ülését. 14 futamot követően 7,5-ös pontszámmal rendelkezik, ezzel pedig rangsorunk hatodik helyét foglalja el.

 

Daniil Kvyat:

Ha valakinek kifejezetten jót tett egy 1 éves kihagyás, az Kvyat. A Ferrarinál végzett szimulátoros munka közben fejben rendbe tudta magát rakni az orosz pilóta, Hartley menesztése pedig megnyitotta előtte az utat a Toro Rosso ülése felé. Kvyat eddig nem élt vissza a bizalommal, nagyon hatékonyan és precízen vezet. A Német Nagydíj vasárnapja pedig élete legboldogabb napjára sikeredett, hiszen míg éjjel megszületett kislánya, a futamon dobogóra állhatott. Ezzel a teljesítménnyel szinte biztosan bérelt helye van a mezőnyben, 14 futamot követően pedig 7,45-ös pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk hetedik helyét foglalja el.

Kimi Raikkönen:

Nehéz megmondani, hogy a Sauberből lett Alfa Romeo számára mi volt nagyobb fogás. Szoros partnerségbe lépni a Ferrarival, Frédécir Vasseurt csapatfőnöknek kinevezése, vagy megszerezni Kimi Raikkönent a távozó Leclerc helyére. Bármelyik is, Raikkönen szinte kivirágzott az Alfanál, és amikor az autó is partnere ebben, akkor szállítja a pontokat. Értékelését lehúzta, hogy a Spanyol Nagydíj körül eltűnt az Alfa tempója, a Spa-ban pedig nem tudott bizonyítani korai kiesése révén. 14 futamot követően 7,41-es pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk nyolcadik helyét foglalja el.

Daniel Ricciardo:

Nem úgy alakult a Renault idei éve, ahogy azt várták, hiszen pár erősebb futamtól eltekintve a McLaren abszolút előttük járt. Ennél fogva Ricciardo sem tudott csodát tenni, pontszámban vagy helyezésben nem lógott el Hülkenbergtől. A hétvégi Olasz Nagydíjon aztán a két Renaultnak csak a hátulját bámulhatta a középmezőny, de kettejük közül is Ricciardo diktálta a tempót, Hülkenbergnek 12 másodpercet adva. Jövőre a németet Ocon váltja, így a McLaren duója után valószínűleg a Renault-é lesz a legizgalmasabb. 14 futamot követően 7,12-es pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk kilencedik helyét foglalja el.

Sergio Perez:

Nem volt könnyű helyzetben Perez, hiszen a Német Nagydíjon debütáló, majd azóta is érkező nagy fejlesztési csomagok előtt a Racing Point idei autója nem számított erős alapnak egy jó eredményhez. Ezen csomagok előtt mindössze 3 futamon tudott pontot szerezni, az elmúlt két nagydíjon azonban egy 6. és egy 7. helyet is fel tudott mutatni, utóbbi a mezőny végéről. Strollt időmérőn és versenyen is veri, de előzetesen amúgy is mindenki ezt várta volna el tőle. 14 futamot követően 6,97-es pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk tizedik helyét foglalja el.

Valtteri Bottas:

Egy nagyon tökös versenyzéssel, ellentmondást nem tűrően húzta be az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat Bottas, és akkor nagyon lelkesek voltak, reméltük, hogy végre szintet lépett és formája kitart egész éven át. Ám ez nem így lett. Az év első harmadában ugyan még átlagosan őt értékeltük a harmadik helyre, a második harmadban már mindössze a 16. helyet csípte el értékelései alapján. Szerencséjére a Mercedesnek van egy Hamiltonja, és megelégszenek ezzel a mutatvánnyal is, ezért jövőre is ülést kapott a csillagos márkánál. 14 futamot követően 6,89-es pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk tizenegyedik helyét foglalja el.

George Russell:

Nagyon nehéz kitűnni a mezőnyből egy Williamst vezetve, George Russellnek azonban ez sikerült. Az már rutinszerűen megy neki, hogy Kubicát időmérőn és futamon is stabilan verje, így már csak saját magára kell koncentrálnia. A Magyar Nagydíj időmérőjén szenzációs kört villantott, mellyel közel volt a Q2-be jutáshoz, az Olasz Nagydíjon pedig sikeresen maga mögött tartotta a hátraeső Vettelt. Nagy jövő áll a srác előtt, ebben teljesen biztosak vagyunk. 14 futamot követően 6,86-os pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk tizenkettedik helyét foglalja el.

Lance Stroll:

Árgus szemekkel figyelte mindenki, hogy Lance Stoll mire lesz képes egy, a Williamsnél jobb autóban. Jó autót sokáig nem kapott idén sem, ettől függetlenül azonban azonos technikával Perez simán verte őt. Főleg időmérőkön kell javulnia, versenytempóban azonban lényegesen jobb. Habár összességében nem varázsolt el minket, de rossz véleményt sem tudnánk róla megfogalmazni. Az ausztrál, kanadai, német és olasz fordulókon nagyon erős formát villantott, egy erősebb autóval, és jobb időmérős teljesítménnyel akár meglepetést is okozhat. 14 futamot követően 6,61-es pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk tizenharmadik helyét foglalja el.

Nico Hükenberg:

Hülkenbergr néhány erősebb futamon kívül idén nem nyűgözött le minket, miközben olyan kapitális hibát is vétett, mint az autó, és ezzel a lehetséges dobogó eldobása a Német Nagydíjon. Mindezek ellenére nem vallott szégyent Ricciardo oldalán, most pedig ülést keres magának jövőre, miután Ocon váltja őt 2020-ban. 14 futamot követően 6,47-es pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk tizennegyedik helyét foglalja el.

Sebastian Vettel:

Régen láttunk pilótát annyira mélyen, mint Sebastian Vettelt. A német bajnok vesszőfutása nem idén kezdődött, de még most is tart szakadatlanul. Vezetői hibáit, megforgásainak számát nem tudjuk egy kezünkön megszámolni, autója viselkedéséhez látszólag képtelen igazodni. Vettel képes gyors lenni, ez nem kérdés. Hogy vissza tud találni régi önmagához? Ez már egy más kérdés. Eltekintve a Hungaroringen látott jó formától, nem nagyon tudtunk neki magas pontokat kiosztani, így 14 futamot követően 6,42-es pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk tizenötödik helyét foglalja el.

Antonio Giovinazzi:

A fiatal olasz pilótának nyilván nincs könnyű dolga Raikkönen oldalán, de amit idén mutatott, az nagyon harmatos. Állítólag ha Monzában sem remekelt volna, akkor repül, szerencséjére ezt most pontszerzéssel megúszta, de lába alatt a talaj ettől még nem szilárdult meg teljesen. 14 futamot követően 5,98-as pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk tizenhatodik helyét foglalja el.

Pierre Gasly:

Amire senkire sem számított, azt Gasly bemutatta. Olyannyira gyenge teljesítménnyel szolgált a Red Bullal, hogy a nyári szünetre még a nagy csapattal ment el, a pihenésből visszatérve azonban már csak Albon Toro Rossojába ülhetett be. Pierrenek 2019 hátralévő 7 futamán egyetlen dolga van, megmutatni a Red Bullnak, hogy van még benne fantázia, így jelenleg az állásáért hajt. 14 futamot követően 5,63-as pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk tizenhetedik helyét foglalja el.

Kevin Magnussen:

A két Haas pilótának nincs könnyű dolga, mert autójuk alapvetően gyors, de ismét akkut gumikezelési gondjaik vannak, így többnyire hátrafelé lépkednek a rajtrácson hektikusan viselkedő autójukkal. Magnussen idén is jobban szerepel Grosjeannál, pontokból is 18-at szerzett, szemben a francia 8 egységével. 14 futamot követően 5,63-as pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk tizennyolcadik helyét foglalja el.

 

Romain Grosjean:

Azt már tavaly sem értettük teljesen, hogy miért hosszabbítottak Grosjeannal, de amennyiben a Haas 2020-ra is ülést ajánl neki, azt tényleg nem tudjuk hova tenni. Rendben, ha fejben ott van és az autó is jól működik, akkor nagyon gyors tud lenni. Egy a gond, ilyen együttállás általában évente 3-4 alkalommal van csak. Nagy eséllyel Hülkenberg érkezhet a helyére. 14 futamot követően 5,45-ös pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk tizenkilencedik helyét foglalja el.

Robert Kubica:

Hatalmas történet, hogy Kubica visszatért az F1-be. Nagyon szimpatikus versenyző, aki előtt nagy jövő állt, mielőtt súlyos balesetet szenvedett. Visszatérése azonban – a bűn lassú Williams ellenére – katasztrofális. Stabilan lassabb Russellnél, időmérőn és versenyen egyaránt. Hiába az Orlen pénzügyi támogatása, szinte biztos, hogy év végén búcsút inthet az F1-nek. 14 futamot követően 4,94-es pontszámmal rendelkezik, ezzel rangsorunk huszadik, utolsó helyét foglalja el.

Összesített rangsor 14 futamot követően:

Verstappen 8,56
Sainz 7,84
Hamilton 7,83
Leclerc 7,76
Norris 7,62
Albon 7,50
Kvyat 7,45
Raikkonen 7,41
Ricciardo 7,12
Perez 6,97
Bottas 6,89
Russel 6,86
Stroll 6,61
Hülkenberg 6,47
Vettel 6,42
Giovinazzi 5,98
Gasly 5,63
Magnussen 5,51
Grosjean 5,45
Kubica 4,94
Share This