Kimi Raikkönen, az Alfa Romeo versenyzője végzett az élen a barcelonai teszt második napján, megelőzve a Racing Pointos Sergio Perezt. A legnagyobb visszhangot a Mercedes legújabb fejlesztése keltette. A Renault kivételével minden csapat legalább 100 kört teljesített.

 

A 2020-as téli tesztek első hetét tapossuk, azon belül is a második napon vagyunk túl. Lényegében egy nagyobb incidensek nélküli zajló csütörtökön vagyunk túl; gyönyörű időjárás, kedvező körülmények, és szorgosan körözgető pilóták. A Renault kivételével mindegyik csapat több, mint 100 kört teljesített, jóllehet a franciák sem voltak ettől messze. A délelőtt folyamán több pilóta is gyorsabb körökre vállalkozott, de ezek még továbbra sem nevezhetőek reprezentatív eredményeknek. Nem is annyira nagy csoda ez, hiszen a mindössze 6 naposra zsugorodott tesztidőszak alatt a csapatok igyekeznek a lehető legtöbb kört megtenni, hogy a lehető legjobban felkészülhessenek a szezonkezdésre. A Ferrari és a Red Bull sem mutatta meg a valós erejét, míg a Mercedesnél is biztosan van tartalék, ma legújabb és leginnovatívabb fejlesztésükkel szinte felrobbantották az F1-es szakportálokat. A nap folyamán a legtöbbet a Racing Point versenyzője, Sergio Perez állt a tabella élén, akinek idejét, csupán az utolsó órában tudta Kimi Raikkönen túlszárnyalni, jóllehet a mezőny korelnöke a leglágyabb gumikon érte el legjobb idejét. A finn alatt a nap végén megállt az autó, ő okozta a teszt első piros zászlóját.

Az időeredményekből még mindig nehéz messzemenő következtetést levonni, az azonban látszik, hogy a Haas gyengélkedik, míg a Williams előrelépett. Az Alfa Romeóval Raikkönen ugyan az első helyen zárt, de szerintem a Haas-szal, valamint a Williamsszel fognak csatázni a mezőny hátsó felében. A Racing Point és az Alpha Tauri remeklése a McLaren és a Renault csapatokat vetheti visszább, Carlos Sainz elmondása szerint azonban csak saját magukra kell fókuszálniuk, hiszen egy tavalyi Mercedes valamint Red Bull klónnal nagyon nehéz lesz felvenniük a versenyt.

A barcelonai teszt második napjának végeredménye:

  • Facebook

Némely csapatot kisebb problémák akadályoztak; a Renault és a Ferrari garázsában is többször komoly munkában voltak a szerelők.

És hogy miért vagyunk túl egy felettébb izgalmas napon? A délelőtt folyamán a fedélzeti kamerás nézetből néhányan kiszúrták, hogy Lewis Hamilton nagyon érdekes dolgot csinál a kormányával. Amikor a célegyenesben haladt, akkor a kormányt maga felé húzta, ettől az első kerekek összetartása pedig kis mértékben megváltozott. Majd amikor elérkezett a féktávhoz, előretolta a kormányt, a kerekek pedig újra alaphelyzetbe kerültek. A fórumok szó szerint felrobbantak, hogy mégis mi ez, és egyáltalán szabályos-e? Az ebédszünetben aztán a Mercedes technikai guruja, James Allison interjút adott, és elmondta, hogy a rendszert DAS-nak (dual-axis steering, vagyis dupla tengelyű kormányzás) nevezik, és már elég régóta tud róla az FIA, ugyanis a fejlesztése során egyeztettek róla a testülettel.

A szakemberek szerint a DAS-szal olyan előnyökre lehet szert tenni, mint például az abroncsok hőmérsékletének kontrollálása, vagy az egyenesben elérhető jobb végsebesség, bár ebben csak minimális lehet a nyereség. Kerek perec nem lett még kimondva hivatalosan, hogy szabályosnak tekinthető a rendszer, azonban a csillagos márka nagyon magabiztosnak tűnik innovatív megoldásukat illetően.

A Racing Point technikai igazgatóját, Andrew Green-t is kérdezték a rendszerről, és annak másolhatóságáról. Green elsőre szintén csak a videofelvételekből tudott véleményt mondani:

„Amennyire a videó alapján látjuk, ez az eszköz része a kormányműnek. A szabályzat pedig azt mondja ki, hogy a versenyző csak a kormányzással változtathatja az első kerekek pozícióját. Hogy pontosan hogyan és hol, az nincs meghatározva” – mondta a szakember. 

Ami viszont a lemásolást illeti, úgy gondolja, hogy még a topcsapatoknak is fél évébe kerülhetne, ha egyáltalán megéri. Ugyanis attól, mert a Mercedes egy ilyen rendszert kipróbál, még korántsem biztos, hogy hozza is az elvárt teljesítményt.

Kíváncsian várjuk az első teszthét utolsó tesztnapját, vajon ki okoz meglepetést?

Címlapfotó forrása: Alfa Romeo Twitter

Share This