….. mégse lesz ugyanaz. Az ausztrál pilóta Renaulthoz szerződésének körülményei kísértetiesen hasonlítanak az ötszörös (akkor még egyszeres) brit világbajnok Mercedeshez igazolásának. A 2012-es váltást akkoriban sok „szakértő” támadta, ám az idő Hamiltont igazolta és azóta minden idők legjobb döntésének bizonyult. Ricciardo választása tavaly nyáron nem kavart akkora port, mégis izgalmas kérdés hogyan alakul a jövője a francia csapatnál. Ezt a kérdést pontosan megválaszolni nem lehet – én egy tippre azért vállalkozok az írás végén – de a múltjuk közös vonásait fel lehet idézni.

  1. Jobban kedvelt csapattárs

Hamilton Button mellett nem a legkiegyensúlyozottabb éveit hozta a McLarennél, de egy öntetű vélemény volt, hogy ő a gyorsabb pilóta.  A hullámzó teljesítménye viszont nem nagyon volt összhangban a csapatvezetésének elképzeléseivel, jövőbeni terveivel. Button karaktere, az angol úriasság, kimértség, precizitás sokkal inkább passzolt a nagy múltú csapat stílusával. Ezért a McLaren nem is küzdött annyira Hamilton megtartásáért 2012-ben, mert Buttonra akartak építeni.

Max Verstappen megjelenése a száguldó cirkuszban a legjobb dolog volt, ami a F1-gyel történhetett 2015-ben. Már akkor lehetett tudni, hogy csak idő kérdése, mikor lesz a Red Bull pilótája, az akkor még a Toro Rosso-ban versenyző pilóta. Ricciardo bár mindenkivel megkedveltette magát a bikáknál, érezhette, hogy a holland titán érkezése mindent megváltoztat. Az ausztrál 3 közös évükben jobb volt, viszont valahogy mindig az volt az érzése az embernek, hogy a Red Bull inkább Verstappen mellett tenné le a voksát, ha a vb címért küzdenek. Ricciardo ezért inkább új lehetőség után nézett, ahol nem nehezíti dolgát egy nagyon erős csapattárs. A Red Bull nem igazán ragaszkodott hozzá, mert volt utánpótlás Gasly személyében. Nem lehet ezért hibáztatni Horneréket, mert a holland minden kétséget kizárólag kora legjobbja(i között van) és forrófejűsége mellett a tehetségét már bizonyította.

  1. Visszatérő gyári csapat

A Mercedes 2010-ben tért vissza, nem titkoltan azzal a céllal, hogy majd a turbó korszakban sikert-sikerre halmozzanak. A számításuk bejött 3 gyengébb és egy közepes év után a csúcsra értek. Bár Rosberggel is biztosan nyertek volna 3 vb címet, a történet Hamiltonnal volt igazán kerek.

A Renault nem hagyott ki olyan sokat, mint a németek (mindössze 5 szezont pihentek), viszont cserébe annyira nem is tűnik olyan sikeréhesnek a francia gárda. A fejlődési ütemnek megfelelően lépkedtek előre az utóbbi 3 évben, de a következő lépcsőfok(ok) megmászása tűnik a legnehezebb feladatnak. Ezért érkezett Ricciardo, hogy új szintre emelje a Renault márkát.

  1. Az új német csapattárs

Nico Rosberg 3 éve versenyzett a Mercedesnél, amikor megkapta csapattársnak Hamiltont. Senki se tartotta őt rossz pilótának, de igazán jónak se, annak ellenére, hogy a 7-szeres világbajnok Schumachert múlta felül 3 szezonon át. Mindenki biztos volt benne, hogy Hamilton mellett elválik, hogy Rosberg mennyire is jó pilóta.

Nico Hülkenberg 2 éve versenyez a Renaultnál. Nagy tehetségként érkezett ő is a Williamsbe (ahogy Rosberg), de annyira nem hagyott nyomott az emberekben, mint az várták. Nagyon hasonlít a karakterük is. Megbízhatók, kellően gyors, kevés látványos előzés, kevés kiugró teljesítmény, kellemes személyiség. Mindenki 2.számú pilótaként tekint rá (ahogy Rosbergről is ezt mondták), de most megmutathatja, hogy milyen fából faragták.

  1. Elfáradt a kapcsolat

Hamiltont gyerekkora óta támogatta a McLaren. Kéz a kézben jutottak el a csúcsig, viszont ott nem maradtak sokáig. Egyértelmű volt, hogy ha nem jönnek a sikerek előbb-utóbb ellentét alakul ki a felek között. 6 évet töltöttek együtt a száguldó cirkuszban, mindkét félnek szüksége volt a váltásra, azonban csak az egyik fél járt jól az új „szeretővel”.

Ricciardot a Red Bull karolta fel és a fiókcsapatban eltöltött évek után, az osztrák csapattal lett a F1 egyik legkedveltebb és leglátványosabban vezető pilótája. Mindenki szereti, nem nagyon lehet benne olyan dolgot találni, ami miatt utálni lehetne. Ahogy Hamilton úgy az ausztrál is érezte, hogy szüksége van a váltásra. 5 év, 7 futamgyőzelem után történt ez meg. Valószínűleg mindenkinek így volt a legjobb.

Bejön-e a váltás?

Most az az érzésem, hogy nem. Ricciardon semmi se fog múlni, szívét-lelkét bele teszi, a projektbe viszont a Renault anyagilag nem tesz így. Már pedig vb címekhez erre lenne szükség, hiába lesz a jövőben költségsapka. A 2021-es szabályváltozások nyújtják a legjobb esélyt (ahogy Hamiltonéknak is a 2014-esek) a győzelemre, de a jövő sikerét most kellene megalapozni. Ami nehéz lesz, ha a 3 nagy csapat most nagyobb létszámmal dolgozik rajta. Vigaszt nyújthat, ha a Red Bull se épít vb esélyes autót, akkor legalább az a tény mellette szólna, hogy sokkal akkora se lenne előbbre, ha maradt volna.

 

 

Share This