Folytatódik cikksorozatunk, melyben az aktuális versenyhétvégék előtt bemutatjuk az adott pályán történt 10 legnagyobb balesetet. A lista végén pedig ismét szavazhattok arról, hogy szerintetek melyik bukás volt a legnagyobb. 

 

Ezen a hétvégén Bahreinbe látogat a Formula-1 mezőnye, ahol igazi sivatagi körülmények uralkodnak. Homoktól piszkos aszfalt és kegyetlen forróság. A 2005-ös verseny például minden idők egyik legforróbbika volt, hiszen a levegő 42, az aszfalt pedig 56 °C-ra melegedett. 2004 óta rendeznek itt futamot, egyedül 2011-ben maradt el a verseny a veszélyes belpolitikai helyzet miatt.

A sorozat első részét láttad már? Ha nem, akkor katt: Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset az ausztrál nagydíjon

A megrendezett 14 futamon mindössze 7 pilóta aratott győzelmet. A legsikeresebb egyértelműen Sebastian Vettel, aki 4 győzelmet számlál a pályán (2012, 2013, 2017, 2018). Őt Fernando Alonso követi 3 elsőséggel (2005, 2006, 2010), majd jönnek a duplázók; Felipe Massa (2007, 2008) és Lewis Hamilton (2014, 2015). Rajtuk kívül még Michael Schumacher (2004), Jenson Button (2009) és Nico Rosberg (2016) számol 1-1 győzelmet. Most pedig nézzük is meg a jelölteket, melyeket ismét időrendi sorrendben adunk meg, a végén pedig ne felejtsetek el szavazni a szerintetek legnagyobb bukásra. Amennyiben a cikkbe ágyazott videó nem indul el, abban az esetben csak kattintsatok a videó fejlécére és a YouTube-on nyílik meg, akkor pedig már elindul! 🙂

 

Takuma Sato & Ralf Schumacher – 2004

Még az első Bahreini nagydíjon akadt össze Takuma Sato és Ralf Schumacher, miután a 4. helyért csatáztak. Alig 6 kör volt hátra, amikor Ralf a célegyenes végén utolérte Sato BAR-Hondáját és előzésre szánta el magát. A belső ívre húzódott, ám a pozíció még nem volt meg neki, és így értek a kettes kanyarhoz. Ugyan Sato nem volt egyértelműen vert helyzetben, de aligha tudott volna elfordulni úgy, hogy nem ütközik Ralf autójának. Talán Ralf is úgy gondolta, hogy Sato feladja a pozíciót és nem kockáztatja meg az ütközést, ám japán barátunk nem így gondolkozott és szépen felöklelte a Williams-BMW-t. Ugyan egyikük sem esett ki, de Jarno Trulli köszönte szépen és behúzta a 4. helyet. Az esetből így is Sato jött ki jobban, aki az 5. helyen még be tudott érni, Schumacher azonban csak a 7. hellyel zárhatta a napot. 

 

 

Kimi Räikkönen – 2006

Utolsó McLarenes évében járt Kimi, amikor a bahreini időmérő edzés Q1-es szakaszában eltörött a hátsó kerék felfüggesztése. Az edzést piros zászlóval megszakították, Kimi pedig mért idő nélkül csak a 22. helyről indulhatott vasárnap. Ilyen pozícióból az ember nem várna túl nagy eredményt, azonban másnap fantasztikus vezetéssel egészen a 3. helyig kapaszkodott fel. Nem kis pofon lehetett ez csapattársának Juan Pablo Montoya-nak, aki az 5. helyről rajtolt és ott is intették le, 17 másodperccel Kimi mögött…

 

 

Scott Speed & Jenson Button – 2007

Bár a cím azt sugallná, hogy egymással ütköztek, ám ez nem így történt. Egyikük sem indulhatott túl előkelő helyről, hiszen Button a 16., Speed pedig a 19. pozícióból várta a lámpák kialvását. Ennek megfelelően be is kerültek a darálóba, és a 4-es kanyarban mindkettejüket meglökték, ezzel egy páros piruettet és kiesést abszolválva.

 

 

Lewis Hamilton – 2008

A második szabadedzés során Lewis Hamilton kicsúszott a 7-es kanyarban és alaposan összetörte az autóját. 

 

 

Jenson Button & David Coultard – 2008

A gyári Honda utolsó évében járunk, a főszerepben pedig Jenson Button. A brit pilóta nem túl acélos 9. rajthelyét igyekezett jobb pozícióra váltani David Coultard ellenében, ám próbálkozása meglehetősen elveszettnek tűnt. Talán maga sem tudta pontosan, hogy miként hajtsa végre a manővert, aminek a vége egy korán befejezett verseny lett. Button kiesett, Coultard kört kapva a 18.

 

 

Lewis Hamilton & Fernando Alonso – 2008

A 2. kör elején a 10. helyen haladó Hamilton hátulról beleütközött az előtte haladó Alonsóba. Autójának eleje egy pillanatra a levegőbe emelkedett és letörött az első vezetőszárnya. Alonso autója csak kisebb mértékben sérült. Hamiltonnak azonban a boxba kellett hajtania szárnycserére.

 

 

Kimi Räikkönen – 2014

Az alábbi baleset nem versenyhétvégén, hanem egy téli teszten történt. Räikkönen épp a Ferrari F14T-t tesztelte, és aznap már a 82. körénél tartott amikor az edzés végén alaposan összetörte az autóját. Az esetről így nyilatkozott:

„A négyes kanyar kijáratánál, a kerékvetőn pördültem meg. Nem tudtam már megfogni az autót, egyből a falnak csapódtam és eléggé megtörtem. Szerencsére már az edzés végén volt a baleset, emiatt nem nagyon vesztettünk köröket, egyet sajnálok csak, hogy a csapatnak így sok munkája lesz” – összegzett Räikkönen.

 

 

Pastor Maldonado & Esteban Gutierez – 2014

A 41. körben történt a baleset, amikor a bokszutcából visszatérő Maldonado oldalról felöklelte Esteban Gutierrez Sauberjét. Bár eddig a pontig is mindenki tudta, hogy Maldonado milyen hajmeresztő manővereket képes produkálni a pályán, azért ezzel rátett még egy lapáttal az esztelen megítélésére. A verseny után Maldonado 5 büntetőpontot, valamint 5 rajtpozíciónyi visszasorolást kapott a következő versenyre. 

 

 

Lance Stroll & Carlos Sainz – 2017

Klasszikus balesetnek mondhatjuk ezt az esetet is. Carlos Sainz épp a bokszból tért vissza a pályára, amikor az 1-es kanyarban összeütközött Lance Strollal, ezzel pedig mindkettejük kiesését okozta. A felügyelők a spanyolt találták bűnösnek, és háromhelyes rajtbüntetéssel sújtották Szocsira. 

 

 

Max Verstappen – 2018

Verstappen a Q1-ben épp megkezdte gyors körét, amikor a 2-es kanyar kigyorsításánál autójának hátulja megcsúszott. A Red Bull a gumifalnak ütközött, bal első kereke pedig kitört. Max így a 15. helyről indulhatott, de a versenye sem alakult sokkal jobban, hiszen erőátviteli probléma miatt már a 3. körben kiállni kényszerült.

 

 

Melyik volt a legnagyobb baleset?
Share This