Hétvégén a Brit Nagydíjat követhetjük figyelemmel, így ezúttal is összeszedtük nektek a 10 legnagyobb bukást, amit ezen a nagydíjon valaha láthattunk. Szerencsére itt halálos baleset nem történt, de törések annál inkább. A cikk végén pedig szavazhattok arról, hogy szerintetek melyik volt a legnagyobb.

 

 

Az Olasz Nagydíj mellett a brit az egyetlen, melyet a Formula–1 alapítása óta megszakítás nélkül megrendeznek. Joggal mondhatjuk tehát, hogy a Brit Nagydíj az F1 elválaszthatatlan része. Az eddigi 69 versenyt három helyszínen rendezték meg. Öt futamot Aintree-ben, 12-t Brands Hatch-ben, és 52-t pedig Silverstone-ban. Utóbbit imádják a pilóták, hiszen az egyik leggyorsabb pálya, tempós kanyarokkal és fantasztikus légkörrel. Mint a legtöbb pályán, úgy itt is számos baleset történt az évek során, így nem volt könnyű kiválasztani azt a tízet, ami a legnagyobb, de természetesen végül megszületett a lista.

 

Korábbi Roncsderbis cikkeink:

 

Roncsderbi: A 10 legnagyobb baleset az Osztrák Nagydíjon
Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a Francia Nagydíjon
Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a Kanadai Nagydíjon
Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a Monacói Nagydíjon
Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a Spanyol Nagydíjon

Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a Kínai nagydíjon

Most pedig nézzük is meg a jelölteket, melyeket ismét időrendi sorrendben adunk meg, a végén pedig ne felejtsetek el szavazni a szerintetek legnagyobb bukásra. Amennyiben a cikkbe ágyazott videó nem indul el, abban az esetben csak kattintsatok a videó fejlécére és a YouTube-on nyílik meg, akkor pedig már elindul!

 

Tömegbaleset – 1973

Kezdjünk is rögtön egy tömeg-balesettel, mely az egyik legnagyobb az F1 történelmében. A baleset kiváltója az újonc Jody Scheckter volt, aki a célegyenesre forduláskor szerette volna megelőzni Hulme-ot, azonban autója lecsúszott a fűre, majd onnan már irányíthatatlanul csúszott vissza a McLaren. Miután a bokszutca falán gellert kapott, a célegyenes közepén állapodott meg autója. Hulme és a mögöttük érkező Revson elkerülték az ütközést, ám számos hátrébb lévő pilóta már nem mondhatta el ugyanezt. Scheckterrel együtt összesen kilencen estek ki, szerencsére nagyobb sérülések nélkül megúszták. Egyedül Andrea de Adamich szedett össze egy bokatörést, illetve közel fél órába telt kiszabadítani autójából.

 

 

Jacques Laffite – 1980

Roppant kellemetlen szituáció, amikor egy tempós rész után féktávon defektet kapsz. Laffite bal hátsó gumija pontosan így adta meg magát. Ide-oda szitált az autó nem lehetett megfogni. Végül átszakítva egy dróthálót, a pálya menti gumifal állította meg.

 

 

Rajtbaleset – 1986

Ezt most a számmisztika kedvelőinek érdemes lesz figyelniük! 13 évvel a korábbi tömegbaleset után, a 13. helyről induló Thierry Boutsen a külső falnak csapódott, majd visszarongyolt a pályára. Többen eltalálták, Jacques Laffite azonban félrerántotta a kormányt, ennek következtében pedig frontálisan a belső szalagkorlátnak ütközött. Laffite nem tudott kiszállni az autóból, látszott, hogy sérülése komolyabb lehet. Szerencséjére az akkori mezőnyben egy orvos végzettségű pilóta is rajthoz állt, mégpedig Jonathan Palmer, Jolyon Palmer édesapja. Palmer kipattant Zakspeedjéből és azonnal Laffite sietett. A francia pilóta kettős lábtörést szenvedett, a pályáról mentőhelikopterrel szállították kórházba. Sérülése egyben pályafutása végét is jelentette, soha többé nem állt rajthoz.

 

 

Rubens Barrichello – 1995

Rubens Jordan-Peugeot-jával nagy sebességgel eltalálta Mark Blundell McLarenjének bal hátsó kerekét. Bal első kereke a felfüggesztéssel együtt leszakadt, a jobb első is csak fityegett, miközben tehetetlenül csúszott a sóderágy felé. Miután megállt, bemutatta az első kormány dobálását is.

 

 

Michael Schumacher – 1999

A Brit Nagydíj 1. körében egy fékhiba miatt kicsúszott, majd igen nagy tempóval a gumifalba vágódott Schumacher. Mindkét lábát eltörte, ezért hat versenyt ki kellett hagynia. Az év utolsó futamaira azért visszatért, és szerzett is két pole pozíciót, megmutatva, hogy mekkora harcos. 

 

 

Jarno Trulli – 2004

Trulli elmondása szerint a kanyar közepén megforgott az autó hátulja, mintha a felfüggesztésével lett volna gond. Hamar felismerte, hogy ezt nem fogja meg, így elengedte a kormányt és várta a becsapódást. Mit ne mondjunk, ez a Renault le lett nullázva.

 

 

Adrian Sutil – 2009

Az időmérő edzésen bukott nagyot Sutil, amikor az Abbey-sikánnál hiába lépett a fékre, nem történt semmi. Végül nagy tempóval a gumifalba csapódott.

 

 

Kimi Raikkönen – 2014

Kimi az 5-ös kanyarban letért a pályáról, és amikor visszatért, a rázókő megdobta és a szalagkorlátnak csapódott. Mivel a szalagkorlát súlyosan rongálódott, a futamot 1 órára megszakították, hogy kijavíthassák az elemet.

 

 

Marcus Ericsson – 2016

Alig fél óra telt el a harmadik szabadedzésből, amikor Ericsson megcsúszott a Sauberrel, és egy látványos zakót hozott össze. Szerencsére sérülés nélkül megúszta.

 

 

Brendon Hartley – 2018

Egészen brutálisat bukott Hartley a 2018-as FP3-on, ami ellen ráadásul semmit sem tehetett. Toro Rossojának bal első felfüggesztése nemes egyszerűséggel lerobbant a helyéről, így irányíthatatlanul sodródott, majd repült tovább, egyenesen bele a gumifalba. Nézni is rémisztő, nem éltük volna át belülről.

 

 

Share This