Cikksorozatunk soron következő része talán minden eddiginél sötétebb, ugyanis a felsorolt esetek 30%-a halállal végződött. A lista végén ismét szavazhattok arról, hogy szerintetek melyik bukás volt a legnagyobb.

 

Hétvégén a Francia Nagydíjnak újra otthont adó Paul Ricardon köröz az F1 mezőnye. A sorozat elindulása óta ötvenkilenc Francia Nagydíjat rendeztek meg, azonban mindezt hét különböző helyszínen. Egyetlen alkalommal Le Mans, négyszer Clermont-Ferrand, ötször-ötször Dijon és Rouen-Les-Essarts, tizenegyszer Reims, tizenötször Paul Ricard és tizennyolcszor Magny Cours látta vendégül a száguldó cirkuszt, és töltötte be a Francia Nagydíj szerepét. Ami szomorú, hogy három pályán is történt halálos baleset, így ez mindenképp egy elég szomorú felsorolás.

Korábbi Roncsderbis cikkeinket már megnézted?

Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a Kanadai Nagydíjon
Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a Monacói Nagydíjon
Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a Spanyol Nagydíjon

Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a Kínai nagydíjon
Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a bahreini nagydíjon

Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset az ausztrál nagydíjon

Most pedig nézzük is meg a jelölteket, melyeket ismét időrendi sorrendben adunk meg, a végén pedig ne felejtsetek el szavazni a szerintetek legnagyobb bukásra. Amennyiben a cikkbe ágyazott videó nem indul el, abban az esetben csak kattintsatok a videó fejlécére és a YouTube-on nyílik meg, akkor pedig már elindul!

 

Luigi Musso – 1958

A Scuderia Ferrari 1958-ban három pilótával versenyzett, ők Peter Collins, Mike Hawthorn és Luigi Musso volt. Musso az 1958-as Francia Nagydíj kilencedik körében egy éles jobbosban kisodródott, és már csak a holttestét tudták kiemelni a roncsok közül, ezzel ő lett az F1 második halálos áldozata. Roppant szomorú mellékszál, hogy két versennyel később Collins is életét vesztette, így a Ferrari egyetlen éven belül két pilótáját is elveszítette.

  • Facebook

 

Jo Schlesser – 1968

Eredetileg nem Schlesser vezette volna a Honda Racing autóját, ugyanis nem volt tagja az F1 mezőnyének. John Surtees autójába ülhetett be, miután a brit életveszélyesnek nyilvánította az RA302-es konstrukciót, mely magnéziumborítású monocoque-kal volt ellátva. Schlesser csak kínlódott az autóval, majd a pályára még egy kis eső is érkezett. A verseny harmadik körében aztán beütött a baj. A Six Freres-kanyarban kicsúszott, majd a pálya mellett húzódó emelkedőnek csapódott. Autója tengelye körül átfordult és rögtön égni kezdett. A magnézium – ha még emlékeztek általános iskolai kémiai kísérletekre – rendkívül hevesen ég. Óriási lángokkal égett az autó, a legkisebb esélyt sem adva a bent égő pilótának.

 

 

Jochen Mass & Mauro Baldi – 1982

Nagyon érdekes Mass bukásának története. Még ebben az évben, a Belga Nagydíjon vétlen szereplője volt Gilles Villeneuve halálos balesetének. A nagy tempóval érkező kanadai elől jobbra szeretett volna lehúzódni, hogy kellő helyet biztosítson számára, ám Gilles is arra húzta az autót, minek következtében a levegőbe repült autója, végzetes becsapódást előidézve ezzel. Majd 6 futammal később a verseny 11. körben kerekei összeakadtak Baldiéval, és kirepültek a pályáról. Mass autója szó szerint repült, a védőkerítés sem állította meg, a nőzők elé zuhant. Kisebb sérülésekkel megúszta az esetet, azonban Gilles halála után ez a bukás megkongatott benne egy vészharangot; abba kell ezt hagyni, fontosabb az élete. Soha többé nem indult el versenyeken, sisakját végleg szögre akasztotta.

 

 

Elio De Angelis – 1986

De Angelis 1986-ban egy Brabham volánja mögött tesztelt a Paul Ricard-on, amikor végzetes balesetet szenvedett el. Nem maga a becsapódás volt a gond, hiszen relatíve olcsón megúszta volna azt, tekintve, hogy csak a kulcscsontja törött el. Ennél nagyobb baj volt, hogy autójába beszorult, az pedig kigyulladt. Kiszabadítása 10 percig is eltartott, de a mentőhelikopter érkezésére fél órát kellett várni. A kórházban már nem tudták őt megmenteni, annyira súlyos füstmérgezést kapott az autóban ülve.

 

 

Ayrton Senna – 1986

De Angelis halála után járunk, a helyszín továbbra is a Paul Ricard. A futam negyedik körében olaj került a pályára  Andrea de Cesaris felrobbanó motorja okán. Az ezt követő körben amikor Senna ide ért, nem lassított. Lotusa megcsúszott, és nagy sebességgel a gumifalba vágódott.

 

 

Mauricio Gugelmin – 1989

A harmadik helyről induló Nigel Mansell gyenge rajtot vett Ferrarijával, majd az első kanyarban egy balesetbe csöppent.  Mansell autóján aztán Gugelmin megpattant, a levegőbe repült és fejjel lefelé egyenesen az aszfaltnak csapódott.

 

 

Jos Verstappen – 1994

Max Verstappen édesapja a Magny Cours-i időmérőn hibázott, és autójának bal oldalát a pitwall-nak csapódva radírozta le.

 

 

Jacques Villeneuve – 1996

Villeneuve az időmérő edzésen szélesre vett egy jobbos kanyart, és a kavicsos, füves részre csúszott. Láthatóan állt a gázon, próbálta lendületből, apró kormánymozdulattal visszahozni az autót, de már nem sikerült neki és nagy sebességgel a gumifalnak csapódott.

 

 

Jean Alesi & Rubens Barrichello – 1994

A futam 41. körében Alesi megforgott Ferrarijával, majd amikor újra irányba állt, a hátulról érkező Barrichello belerohant.

 

 

Jean Alesi – 1999

Alesi 1999-ben szenvedett a Sauberrel, mely nem is bizonyult akkor ütőképes technikának. Kanyarból kijövet elveszítette az autó hátulját, majd a kavicságyban felemelkedve a Sauber repült pár métert, és háttal a gumifalnak csapódott.

 

 

Melyik volt a legnagyobb baleset?
Share This