Folytatódik cikksorozatunk, melyben az aktuális versenyhétvégék előtt bemutatjuk az adott pályán történt 10 legnagyobb balesetet. A lista végén pedig ismét szavazhattok arról, hogy szerintetek melyik bukás volt a legnagyobb.

 

Különleges hétvégére készül az F1 mezőnye, hiszen az 1000. verseny kerül megrendezésre Kínában. A világ legnépesebb országa 2004 óta rendez futamokat. Az azóta megrendezésre kerülő 15 versenyen 9 különböző győztest avattak. A legsikeresebbnek Lewis Hamilton számít 5 győzelemmel, őt követi sorban Fernando Alonso és Nico Rosberg 2-2 elsőséggel, majd Michael Schumacher, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Jenson Button, Kimi Raikkönen és Rubens Barrichello 1-1 trófeával. Az itteni időmérők királya egyértelműen Hamilton, aki 6 pole pozíciót jegyez, majd következik Vettel 4, Alonso és Rosberg 2-2 és Barrichello 1 pole-lal.

A Shanghai-i aszfalt sem tartozik a legnagyobb balesetek otthonául szolgáló pályák közé, ám azért akadt itt is pár látványosabb zakó. Egyébként korábbi Roncsderbis cikkeinket az alábbi linkekről vissza is tudjátok nézni. Az Ausztrál Nagydíjon az Alonso – Gutiérrez, a Bahreinin pedig a Maldonado – Gutiérrez balesetet szavaztátok meg toronymagasan a legnagyobbnak. Hm, Gutiérrez eddig mindkettőben benne volt…

Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a bahreini nagydíjon
Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset az ausztrál nagydíjon

Most pedig nézzük is meg a jelölteket, melyeket ismét időrendi sorrendben adunk meg, a végén pedig ne felejtsetek el szavazni a szerintetek legnagyobb bukásra. Amennyiben a cikkbe ágyazott videó nem indul el, abban az esetben csak kattintsatok a videó fejlécére és a YouTube-on nyílik meg, akkor pedig már elindul!

 

Narain Karthikeyan | 2005

 

Az indiai pilóta egy gyors jobbkanyarban letért az aszfaltról, és nagy erővel a szalagkorlátnak csapódott. Autója szinte megsemmisült, a roncs menetiránnyal szemben, a pályán állt meg.

 

 

Michael Schumacher & Christijan Albers | 2005

 

Kevés rosszabb futamkezdést lehet elképzelni annál, amikor valaki a felvezető körön ütközik. A 2005-ös Kínai Nagydíjon – ami abban az évben az évadzáró futam volt – ezt is sikerült összehozni. Christijan Albers és Michael Schumacher a felvezető körben ütköztek egymással, így a boxból rajtoltak, tartalék autóval.

 

 

Adrian Sutil | 2009

 

Sutil már a 2008-as monacói esős versenyen is megmutatta, hogy jól érzi magát a nedves körülmények között. Így volt ez a 2009-es Kínai Nagydíjon is, ahol a verseny végén az előkelő 6. helyen haladt, ám mindössze 5 körrel a vége előtt kicsúszott és összetörte Force Indiáját.

 

 

Sebastian Buemi | 2010

 

Egészen elképesztő balesetet szenvedő alanyává avanzsált Buemi 2010-ben az első szabadedzés során. Az egyenes végi féktávon ugyanis egyszerre szakadt ki mindkét első kereke, onnantól pedig már csak utas volt az autóban. Mint kiderült, egy új fejlesztésű lengőkar-összekötő tört el, majd a megnövekedett terhelés miatt rögtön a másik oldali is. Óriási szerencse, hogy sem Buemi, sem más fejét nem találták el a leszakadó kerekek.

 

 

Esteban Gutierrez & Adrian Sutil | 2013

 

Csupán a verseny negyedik körében jártunk, amikor a Sauberben ülő Esteban Gutierrez egy elmért féktáv következtében hátulról felöklelte Adrian Sutil Force Indiáját, ezzel pedig mindkettőjük versenye véget ért.

 

 

Pastor Maldonado | 2014

 

Pastor Maldonado szinte lemásolta Lewis Hamilton 2007-es, VB címbe kerülő kicsúszását, hiszen pontosan ugyanott, a boxutcába vezető balos kanyarban csúszott ki, igaz ő meg is törte az autóját.

 

 

Pascal Wehrlein | 2016

 

2016-ban esős körülmények között zajlott az időmérő, ami általában kiváló lehetőséget biztosít a gyengébb autóval rendelkező pilótáknak a jobb helyek eléréséhez. A Manor újonca, Pascal Werhlein is élt volna ezzel a lehetőséggel, ám a célegyenesben autója felúszott a vízen és keresztbe állt, majd az út bal oldalán lévő szalagkorlátnak csapódott. Nem sokkal messzebb félre is állt, a Q1-et pedig piros zászlóval megszakították.

 

 

Sebastian Vettel & Daniil Kvyat | 2016

Ekkorra már túl voltunk az Orosz Nagydíjon, amikor is Kvyat az első körben kétszer bele szállt Vettelbe. Majd Kínában sem ment kevésbé agresszíven, aminek az lett az eredménye, hogy Sebastian Vettel saját csapattársát, Kimi Raikönnent ütötte ki. Mondjuk itt a vélemények megoszlanak, hogy ez kinek volt a hibája.

 

 

Antonio Giovinazzi | 2017 | időmérő

A Sauberes Pascal Werhlein sérülése miatt Antonio Giovinazzit ültették be az év első két futamán, és nem is kezdett rosszul. Ám a kínai fordulót valószínűleg inkább elfelejtené, hiszen két alkalommal is összetörte az autót egyetlen hétvége alatt. Először az időmérőn, majd másnap a futamon is, közel ugyanott sikerült neki lenulláznia a gépet.

 

 

Antonio Giovinazzi | 2017 | futam

 

 

Melyik volt a legnagyobb baleset?
Share This