Folytatódik cikksorozatunk, melyben az aktuális versenyhétvégék előtt bemutatjuk az adott pályán történt 10 legnagyobb balesetet. A lista végén pedig ismét szavazhattok arról, hogy szerintetek melyik bukás volt a legnagyobb.

Mint ahogy a többi európai helyszín, az Osztrák Nagydíj is nívós múltra tekint vissza.

1964-ben rendezték az első versenyt, és azóta kisebb nagyobb megszakításokkal, de Spielberg oszlopos tagja a F1-es versenynaptárnak. A nagy számok törvénye alapján pedig ahol verseny van, ott balesetek is vannak. Következzenek hát a legnagyobbak:

Korábbi Roncsderbis cikkeinket már megnézted?

Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a Francia Nagydíjon
Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a Kanadai Nagydíjon
Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a Monacói Nagydíjon
Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a Spanyol Nagydíjon

Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a Kínai nagydíjon
Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset a bahreini nagydíjon

Roncsderbi: a 10 legnagyobb baleset az ausztrál nagydíjon

Andrea De Cesaris – 1985

Az ilyen esetekből látszik, hogy akkoriban a pályák sokkal kevésbé voltak kegyesek. Egy apró hiba, és a következő pillanatban az ember már a levegőben pörögve találja magát a pálya mellett. Az alábbi piruettet Andrea De Cesaris mutatta be az 1985-ös Osztrák Nagydíjon az Österreichringen.

Gerhard Berger & Michele Arboreto – 1985

Egy klasszikus rajtbaleset történt 1985-ben, amikor az Arrowst vezető Berger hátulról eltalálta a Ferraris Arboretót. A versenyt piros zászlóval félbeszakították.

Rajtbalesetek – 1987

Három alkalommal voltak kénytelenek újraindítani a versenyt, az első és az utolsó között két óra telt el. A két balesetben megtört autókat sikerült a harmadik rajthoz összerakni, és mivel minden versenyző tudta, hogyha megint baleset lesz, a versenybírók a szerelőkkel karöltve kerékkulccsal kergetik fel a hegyekbe a zergék közé, senki nem akciózott.

Jean Alesi & Eddie Irvine – 1997

Jean Alesi már az A1 Ringen a kettes kanyarban találkozott Irvine-nal, és repült egyenesen a bukótérbe. A beszállókártyát remélhetőleg nem hagyta otthon.

Rajtbaleset – 1998

Közvetlen a rajt után Toranosuke Takagi csúsztatta meg a Tyrelljét, és ütött ki másik 3 pilótát a sorból, de egy tovább tudott menni.

Rajtbaleset – 2000

McLaren első, és Ferrari második sorral indult a futam, de a híres német precizitás nem volt tetten érhető, mivel Schumacher már az első kanyar előtt keresztbe tette a Ferrarit, és csúszott bele a sűrűjébe, kiütve egy Jordant. Sok pilóta tervezte át az útvonalát, és járta meg a kavicságyat. Hakkinen és Coulthard nevetett a markába.

Jean Alesi & Nick Heidfeld – 2000

Nick Heidfeld elkövette azt, amit a legnagyobb vétekként aposztrofálnak a F1 világában. Kiütötte a csapattársát, a szintén Prost Peugeot-t vezető Alesit.

Nick Heidfeld & Takuma Sato – 2002

Nick Heidfeld két év múlva visszatért a tett színhelyére, és keresztbe téve az autót kiütötte Takuma Satot. Míg két éve Alesit csak a kavicságy akadályozta a továbbhaladásban, ebben az esetben nem volt kérdés.

Fernando Alonso & Kimi Raikkönen – 2015

A már felújított aszfaltcsíkon Alonso tette fel a falra Kimi Raikkönent, ám azt, hogy miként sikerült neki fenn maradnia, a brit tudósok azóta is vizsgálják.

Daniil Kvyat – 2016

Az orosz torpedó időmérőjének végét ezúttal nem egy öngyilkos akció, hanem a jobb hátsó felfüggesztés jelentette, ami felmondta a szolgálatot, és küldte bele a Toro Rossót a pályát és a boxutcát elválasztó gumifalba.

 

Share This