George Russell, sok másik pilótához hasonlóan a futam után otthona felé vette az irányt, így repülőre szállt, és Oxford felé indult. 

 

Az ifjú brit pilóta hozta az elvárhatót, és 15. helyen ért be a Williamssel. A futam után a repülőtérre indult barátnőjével, Seychelle de Vriessel, aki a jelenleg F2-es Nyck de Vries testvére. A Bakuból való sikeres felszállás után a magyar légtérbe belépve itthoni idő szerint este 8 órakor, a pilóta nem vette fel a kapcsoltatot a magyar földi irányítással. Emiatt a kecskeméti bázisról riasztották a Magyar Légierő Gripenjeit, akik kikísérték a légtérből. A vadászgépeknek át kellett lépniük a hangsebességet, hogy utólérjék az ifjú brit pilóta gépét. 

A Magyar Honvédség ezt a közleményt adta ki: 

Nem létesített kapcsolatot a magyar polgári légiforgalmi irányítással egy Bakuból Oxfordba tartó kisrepülőgép április 28-án, vasárnap este, ezért a NATO Integrált Légivezetési Központ riasztotta a Magyar Honvédség készültségi szolgálatát.

Seychelle de Vries ma reggel egy reggelis képet posztolt az Instagram storyjába a Soho Farmhouseból, ami Oxfordtól 17 mérföldnyi autóútra van.

  • Facebook

 

Russell ma egy képet posztolt, szintén Instagramra, amin egy gépen vannak a barátnőjével. Tegnap este 3 különböző típusú buisness jet repült át magyarország fölött Bakuból Oxfordba. Egy Bombardier CL601, egy Bombardier C350, és egy Gulfstream G650. A G650-nek ovális ablakai vannak, ezért nem utazhattak rajta, a CL601-nek pedig másfajta fotelei, így azon sem. Továbbá a közleményben Fejér megye fölötti hangrobbanásról, és kisgépről esik szó, mely szintén kizárja az előző kettő gépet, mivel a Gulfstream távolról sem kicsi.  A CL601 pedig olyan korán járt fölöttünk, hogy nem érték volna el a bakui repülőtéren. 

 

  • Facebook

A hagyományos formájú ablakok, és az ülés a C350-re utalnak.

 

  • Facebook

A Bombardier C350 belső tere

A fent említett tények mind arra utalnak, hogy a brit Forma 1-es versenyző gépe után küldték a Gripeneket, és kísérték ki a magyar légtérből.

Egyébként az év elejétől a téves riasztások után a kihágást elkövető repülőgép üzemeltetőjének meg kell majd térítenie a Gripenek üzemanyagköltségét. Erről bővebben az Airportal írt tavaly.

Share This