Ismét túl vagyunk egy futamon, mi pedig Tizenegyes Kanyar nevű cikksorozatunk legújabb részében a hétvégi Bakui Nagydíjon látottak alapján értékeljük a pilóták teljesítményét. 

 

Volt már jobb is, lapozzunk. Talán így jellemezhetnénk a tegnapi versenyt, amivel Baku megajándékozott minket. Az eddigi, itt megrendezésre került futamokon mindig volt valami káosz, váratlan történések és meglepetés eredmények. Ezekből most nem nagyon jutott nekünk, így többnyire a DRS “előzéseket” követhettük figyelemmel. Némi izgalmat azért tartogatott az, hogy vajon Leclerc felérhet-e a dobogóra, ám összességében ez volt az eddigi leggyengébb bakui futam.

Korábbi Tizenegyes Kanyaros cikkeink alább:

Tizenegyes Kanyar: Melbourne
Tizenegyes Kanyar: Bahrein
Tizenegyes Kanyar: Kína

Az izgalmas verseny manapság olyan az F1-ben, mint a kutya vacsorája; vagy van, vagy nincs. Egy valami azonban fix: akármilyen is egy futam, mi értékelni fogjuk a pilóták teljesítményét. Nézzük is meg, hogy kik hozták a kötelezőt, és kik okoztak csalódást vagy épp kellemes meglepetést számunkra. A továbbiakban jól megszokott módon, ismét a legmagasabb pontszámmal díjazott pilótától haladunk a számunkra legkevésbé meggyőzőig. Az értékelés során minden szerkesztőségi tag egy 1 és 10 közé eső egész számmal illette az adott pilótákat, majd ezeket átlagoltuk és két tizedesjegyig jelenítettük meg az eredményeket. Íme.

 

Sergio Perez – 9,64

Perez sokszor elmondta már, hogy imádja az utcai pályákat, mert azokon legtöbbször a pilóta jelenti az igazi különbséget. Nem a levegőbe beszélt, hiszen ehhez mérten Monacóban, Szingapúrban és Bakuban is rendre lubickol a pályán. Van már dobogója Monacóból, Szingapúrban a tavalyi kivételével az összes futamán pontszerző helyen ért be, Bakuból pedig már kétszer is dobogóval távozott. A Racing Point autói rendre jól működnek Azerbajdzsánban, így volt ez a mostani hétvégén is, ahol Perez egy rendkívül erős 5. rajthelyet villantott szombaton. Bár csak néhány körig tudta megtartani pozícióját, de a rajt után nagyon határozottan és agresszíven előzte meg Verstappent a 4. helyért. Később Leclerc és Gasly is elment mellette, mögötte pedig a két McLaren fenyegette 7. helyét, ám hibátlanul dolgozott az egész futamon. Végül Gasly kiesése révén megörökölte a 6. helyet, így nagyon fontos pontokat szerzett a Racing Point számára. Mestermunka volt, nem vitás.

Valtteri Bottas – 9,55

Bottas láthatóan más felfogásban kezdte meg a 2019-es évet, ami határozottan jól áll neki. Tavaly a biztos győzelmet veszítette el, nem kis pofont kapva az élettől. Ám idén láthatóan törleszteni akart, és nem ingott meg. Behúzta a pole-t, majd vasárnap a rajtnál nagyon keményen védte első helyét a támadó Hamiltonnal szemben. A futamot végig jó tempóban menedzselte, a végén pedig nem hibázott a rohamozó Hamiltonnal szemben. Megérdemelt győzelmet aratott a finn pilóta, ezzel 1 pontos előnyre szert téve vezeti a bajnokságot.

Lando Norris – 8,55

Bevallom, Russellt összességében jobbra értékeltem magamban az F2-es teljesítménye alapján, mint Norrist, ám eddig minden kétségemre rácáfolt az ifjú brit pilóta. Ismét a Q3-ig szárnyalt a McLarennel, miközben Sainz már a Q2-ben búcsúzott. A versenyen sokáig előtte is haladt, ám a spanyol végül elment mellette, ám így is kettős pontszerzéssel rukkoltak elő, megszerezve a 4. helyet a konstruktőrök között.

Max Verstappen – 8,45

Verstappen nagyjából kihozta a maximumot ebből a versenyből, rajta nem lehet számon kérni egy esetleges jobb eredményt. Az időmérős 4. helyén javítani már nem tudott, ám így is fontos pontokat gyűjtve ragad Vettel a bajnokságban, mindössze egyetlen ponttal áll mögötte a 4. helyen.

Kimi Raikkonen – 8,36

Talán most már az lenne a meglepő, ha nem jutna be a Q3-ba. Ismét, sorozatban negyedik alkalommal is a legjobb 10-be kvalifikált, igaz végül kizárták szabálytalan szárnya miatt, és csak a boxból indulhatott vasárnap. Nem túl látványos, de nagyon hatékony versenyzéssel azonban egészen a 10-ik, pontot érő helyig verekedte fel magát. Micsoda formában van a finn!

Carlos Sainz – 8,09

Újabb időmérős vereséget szenvedett el Norristól, ám a futamon nyújtott teljesítményével kapcsolatban már nem lehet panasszal élni. Először szerzett pontot a McLarennél, azonban rögtön fontos pontokat, amivel élre álltak a középmezőnyben.

Lewis Hamilton – 7,91

Bottas, Hamilton, Mercedes. Ők így együtt, az első 4 futamon rekordot írtak, hiszen még soha nem fordult elő az, hogy egy csapat 4 kettős győzelemmel indítson egy évet. Ebből a történelmi sikerből tegnap kisebb, de szintén fontos részt vállalt Hamilton. Ahogy az időmérőn, úgy a versenyen sem volt ellenszere Bottas ellen, ám nem lehet oka panaszra. Mindössze egyetlen pont lemaradásban van csapattársához képest, és nagyon magabiztosan várhatja a folytatást is, hiszen az utána jövő Vettel már 34 ponttal marad el tőle.

Charles Leclerc  – 7,82

„Hülye vagyok, buta hibát vétettem” – mondta Leclerc időmérős autótörése után. Igaza van, tényleg buta hibát vétett, hiszen indokolatlan volt akkor és úgy nyomnia. A hiba nélkül nagy eséllyel a pole-ért is mehetett volna, de legalábbis sokkal jobb helyzetből várhatta volna a rajtot. És látva vasárnapi tempóját, ennek végül tényleg megitta a levét. Azonban ne felejtsük el, hogy fiatal még, és kevés tapasztalattal rendelkezik az F1-ben, ezért kár is lenne őt keresztre feszíteni. Még most, karrierje korai szakaszában benne van a hibázás, ebből tanulhat (és kell is tanulnia).

Lance Stroll – 7,82

Teljesen egyértelmű, hogy Strollnak az időmérőkön kell javulást felmutatni, ugyanis a versenyeken rendre jól teljesít idén. Ezt láthattuk már tavaly is, amikor az újonc Sirotkin még le is győzte őt a kvalifikációkon, ám a futamokon már jóval erősebb tempóval rendelkezett, mint orosz csapattársa. Szerencséjére Baku nem büntet meg annyira egy rossz időmérő miatt, hiszen előre lehet jönni. Lance nem is vétett hibát, a rajt után ismét fogott 2 pozíciót. Az első kiállása után forgalomba került, ám jó tempóval folyamatosan közeledett a pontszerző pozíciók felé, majd kihasználva a szerencsés körülményeket is végül 9. helyen intették le. Ezzel a Racing Point ide első kettős pontszerzését könyvelhette el, amivel felugrottak a konstruktőri 5. helyre.

Pierre Gasly – 7,73

Súlyos szabályszegés miatt csak a boxból rajtolhatott Gasly, és innen kellett megkezdenie a felzárkózást. Gasly hozta is a kötelezőt – már, ha figyelembe vesszük, hogy egy Red Bullal nem nagy fegyvertény elmenni a középmezőny mellett -, és ezúttal nem rajta múlt a pontok begyűjtése. Sajnos technikai hiba miatt kiesett, pedig önbizalmának most bizonyára jót tett volna egy erősebb futam.

Antonio Giovinazzi – 7,73

Idén először jutott a Q3-ba, és egyből le is győzte Raikkönent. Sokat azonban nem tudott belőle profitálni, ugyanis 10 helyes rajtbüntetéssel jutalmazták korábban. Pontot ugyan nem szerzett, de egész meggyőzően ment a versenyen, így végre magasabb pontszámmal tudtuk őt jutalmazni. Meg kell hagyni, volt honnan feljönnie, ami az eddigi értékeléseit illeti…

Sebastian Vettel – 7

Kissé nehéz írnom Vettelről, ugyanis nem láthattunk tőle kiemelkedő, vagy emlékezetes pillanatot ezen a hétvégén. 3 tizeddel maradt el a pole-tól, és a harmadik helyről indulhatott, de egyáltalán nem jelentett komoly veszélyt a Mercedesekre. Néhány másodperces távolságból lekövette őket, és végül egy szerény harmadik hellyel távozhatott. 35 pontos hátránya van Bottashoz képest, így most már el kell kezdjen nyerni, ha életben akarja tartani reményét a VB-címért.

George Russell – 6,91

Autójának alját már az FP1-en átrendezte egy csatornafedél, tehát cseppet sem indult jól a hétvége számára. Ennek ellenére ismét verte Kubicát az időmérőn, nem is kevéssel, majd a futamon is előtte tudott maradni.

Daniil Kvyat – 6,82

Remek időmérős teljesítménnyel a 6. helyet kaparintotta meg szombaton, ám végül ezt másnap nem tudta pontokra váltani. Ebben nagy szerepe volt Daniel Ricciardonak, aki egy elmért féktáv után, a pályára vissza igyekezve nemes egyszerűséggel bele tolatott Kvyat autójába, ezzel szétzúzva mindkettőjük futamát.

Alexander Albon – 6

Épp, hogy csak lecsúszott a Q3-ról a fiatal thai pilóta, és a 11. helyről várhatta a lámpák kialvását. Ám hiába estek ki többen is a futamon, szintén csak a 11. helyen intették le őt. Szerényebb futamon van túl, főleg az eddigi ragyogó teljesítményének fényében.

Nico Hülkenberg – 5,27

Sem Ricciardo, sem Hülkenberg nem tudott mit kezdeni az autóval ezen a hétvégén. Jól jellemzi a hétvégi helyzetet, hogy a McLaren partnercsapatként is megverte a gyári istállót. 14. hely, háta mögött két Williamsszel, nem erre számítottak ezen a futamon.

Kevin Magnussen – 5,27

Mindenki Kevinje az egyik szabadedzésen értelmetlenül izmozott Hamiltonnal, és előzte meg őt. Talán már akkor tudta, hogy egész hétvégén ez lesz a legnagyobb öröme, ugyanis a Haas reménytelenül elveszett ezen a pályán (is).

Robert Kubica – 4,27

Továbbra sem könnyű a Williams pilótáit értékelni, hiszen annyira lassú autójuk van, hogy szinte csak önmagukhoz és csapattársukhoz mérhetjük őket. Az időmérőn azonban Kubica összetörte az autóját, amit még a Parc Ferméből is ki kellett hozni, így a boxból rajtolhatott el. Russellt most sem tudta megverni, és semmilyen kaotikus helyzet nem állt elő, amivel előrébb juthattak volna.

Romain Grosjean – 4,09

Q1-es kiesés, miközben Magnussen azért átverekedte magát a Q2-be. Ezután egy felejthető futamon- ahol leginkább hátra lépdelt – kieséssel búcsúzott.

Daniel Ricciardo – 3,91

Ha a nap versenyzője díj mellett létezne nap balekja díj is, akkor azt egészen biztosan Ricciardo kapná meg. Miközben Kvyatot igyekezett megelőzni, csúnyán elfékezte magát, és a bukótérbe csúszott. Ez még eddig rendben is lenne, egész hétvégén csetlett-botlott a Renault autója. Na de amit ezután csinált… van az a mondás, hogy „csukott szem, tiszta erő!”, a jelek szerint Daniel nem csak ismeri, de gyakorolja is. Úgy bele tolatott (!) Kvyatba, hogy versenyüknek vége is lett. Gyorsan felejtsd el ezt a futamot Daniel!

Nem értesz egyet valamelyik értékeléssel? Írd le kommentben véleményed Facebook oldalunkon!

Share This