Tizenegyes Kanyar néven elindul legújabb cikksorozatunk, melyben a futamok után értékeljük a pilóták teljesítményét. És, hogy miért pont Tizenegyes Kanyar? Mert csapatunk pont tizenegy főből áll, így kellően sok oldalról véleményezhetjük a látottakat. 

 

Magáról a futamról nem tennék most említést, túl sok izgalmat egyébként sem tartogatott számukra. Ellenben több pilóta is kiváló teljesítménnyel szolgált, míg mások alulteljesítettek, vagy épp a technika korlátozta őket a bizonyításban. A továbbiakban a legmagasabb pontszámmal díjazott pilótától haladunk a számunkra legkevésbé meggyőzőig. Az értékelés során minden szerkesztőségi tag egy 1 és 10 közé eső egész számmal illette az adott pilótákat, majd ezeket átlagoltuk és két tizedesjegyig jelenítettük meg az eredményeket. Lássuk az értékeléseket.

Valtteri Bottas – 9,64

Ugyan Bottas a szabadedzéseken annyira nem villogott, ám az időmérő edzésen végül a második helyet szerezte meg, alig 1 tizeddel elmaradva csapattársától, Lewis Hamiltontól. A rajtnál aztán ellentmondást nem tűrően lerajtolta Hamiltont, majd roppant koncentráltan vezetve már ki sem engedte a kezéből a vezetést. A verseny végén még a leggyorsabb kört és az ezzel járó plusz pontot is bezsebelte, teljessé téve futamon mutatott uralmát. Talán még sosem láttuk így versenyezni őt, így teljesen megérdemelten soroltuk őt az első helyre.

Max Verstappen – 8,82

A téli tesztek során már sejteni lehetett, hogy a Red Bull és a Honda házassága elég jól indulhat, azonban dobogós eredményre viszonylag kevesen mertek volna tippelni. Verstappen az időmérőn éket vert a két Ferrari közé és a 4. helyről indulhatott. Ezt a pozíciót a rajt után sikeresen megtartotta, majd remek tempót diktált. Kulcs momentum volt, amikor Sebastian Vettelt erőből megelőzte, és a leintésig 30 másodpercnél is nagyobb előnyt épített ki vele szemben. Max úgy kezdte a szezont, ahogy tavaly befejezte, vagyis dobogón. Ebben a tekintetben egyébként jó formában van, hiszen 2018 utolsó 5 futamán is dobogóra állt, így jelenleg egy hatos sorozatnál tart.

Lance Stroll – 7,91

Az F3 2016-os bajnoka nem örvend túlzott népszerűségnek a rajongók körében, sokan tehetségtelen fizetős pilótának könyvelték el. Talán erre is igyekezett a pályán rácáfolni vasárnap. Pocsék időmérőt követően csak a 16. helyről indulhatott, miközben Sergio Perez egészen a Q3-ig menetelt. Ám Stroll hozta azt, amiben egyébként egészen ügyes; kimaradt az első körös balhékból, és kiváló helyezkedést bemutatva 3 pozíciót javított már az első körben, és rögtön az épp 3 helyet visszaeső Perez mögött találta magát. A remekül megválasztott taktikát tökéletesen hajtotta végre, majd visszaverte a Toro Rosso-val támadó Kvyatot és a 9. helyen hozta be az autót. Megsüvegelendő teljesítmény, főleg annak tudatában, hogy a Racing Point autójánál több erősebb konstrukció is van a középmezőnyben.

Kevin Magnussen – 7,82

2,5 tizedet kapott az időmérőn francia csapattársától és a 7. helyről várhatta a lámpák kialvását Magnussen. Vasárnap azonban már fordult a kocka, a fiatal dán pilóta autózta az erősebb tempót. Ugyan Grosjean 2018-hoz hasonlóan most is a kerékrögzítés hibája miatt esett ki, ám addig is – néhány körtől eltekintve – Magnussen végig gyorsabb köröket abszolvált. Teljesítményének jutalma egy 6. hely lett, a top csapatok pilótái mögött vezetve a középmezőnyt.

Kimi Raikkönen – 7,55

Kimi hozta azt, amiért az Alfa Romeo szerződtette. Kapásból a Q3-ig jutott az időmérőn, ahol a 9. helyet szerezte meg. Kisebb gondokkal küzdött a futamon, de sikerült a 4 pontot érő 8. helyen végeznie.

Lewis Hamilton – 7,45

Megnyerte az összes szabadedzést majd az időmérőn a pole-t is behúzta, kevesen fogadtak volna arra, hogy nem ő áll majd a dobogó legfelső fokán vasárnap. Azonban a rajtnál talán őt is meglepte a rakétaként kilövő Bottas, így hamar elveszítette a vezetést. Az első kiállásig 4 másodperces, kényelmes előnyt épített ki vele szemben finn csapattársa, majd az eltérő taktika és a padlólemezének sérülése miatt végül közel 21 másodperces hátránnyal ért célba. Nem rossz kezdés, de mindenképp figyelnie kell házon belülre is.

Daniil Kvyat – 7,45

Kvyat-ról sosem volt kérdéses, hogy gyors pilóta, mindössze mentálisan volt szüksége fejlődésre. Egyetlen futamból nehéz kiindulni, de úgy látszik, hogy erősebben tért vissza a mezőnybe. 15. rajthelye nem volt túl acélos, ám a futamon már jóval meggyőzőbb volt. Úgy verekedte fel magát a 10. helyre, hogy hosszú körökön át hátra is kellett figyelnie, hiszen Gasly-vel a fedélzeten egy Red Bullt kellett tartania. A házi feladatot hibátlanul megcsinálta, csillagos ötössel jutalmaznánk, ha tehetnénk.

Lando Norris – 7

Az F2-ben parádés előzéseivel tette le névjegyét, és most élete első versenyén sem vallott szégyent. Kezdésnek az időmérőn leiskolázta az elvileg első számú pilótának hozott Sainz-ot hiszen míg a spanyol már a Q1-ben búcsúzott a maga 18. helyével, addig Norris első F1-es időmérőjén az előkelő 8. helyen zárt. Hogy végül a versenyen csak a 12. helyen zárt és nem szerzett pontot, az nem rajta múlt, hiszen a McLaren autója bár fejlődött, még mindig nem egy ütőképes technika.

Nico Hülkenberg – 6,91

Új év, új csapattárs. Sainz a McLarenhez igazolt, helyére pedig Daniel Ricciardo érkezett. Komoly próba ez Hülkenbergnek, valószínűleg az eddigi legerősebb csapattársát kapta. Erejüket nem tudták összemérni Ricciardo korai kiesésével, viszont Hülkenberg ismét hozta stabil teljesítményét. A 11. helyről indulva remek tempót diktált, kis szerencsével pedig a 7. helyre hozta be az R.S.19-et, 6 pontot gyűjtve ezzel a Renault-nak.

Charles Leclerc – 6,27

Nem vallott szégyent első Ferraris versenyén Leclerc, ám túl sok babér neki sem termett. A szombati időmérő edzésen közel 3 tizedmásodpercet kapott Vetteltől, majd a rajt után – kissé talán túl optimistán mozogva a pályán – veszélyes közelségbe került csapattársa autójához. Végül észnél volt és korrigált, ám könnyen elintézhette volna mindkettőjük versenyét. A futam során árnyékként követte a négyszeres bajnok német pilótát, és a végén meglévő gumielőnye miatt meg is előzte volna őt, ám a Ferrari – az év ilyen szakaszában rendkívül szokatlan módon – csapatutasítással ezt megtiltotta neki.

Romain Grosjean – 6,18

Kiváló formában kezdett a Haas francia pilótája, hiszen az időmérőn mindent kihozott a középmezőny – minden jel szerint – jelenleg legerősebb autójából. A 6. legjobb időt autózta, alig 4 tizeddel elmaradva a Ferraris Leclerc-től, és közel 3 tizeddel megelőzve csapattársát Magnussent. Minden esélye megvolt ezt az eredményt rengeteg pontra váltani, ám mintha elátkozták volna a Haas-t Melbourne-ben. Bokszkiállása során a bal első kerék nagyon nehezen ment fel, később pedig a kerékanya eltört és kiesett, kísértetiesen emlékeztetve a tavalyi futamra. Mindent megtett, nem rajta múlott a dolog.

Alexander Albon – 6,09

Albon úgy érkezett meg a mezőnybe, hogy soha életében nem vezetett még F1-es autót. Ehhez képest már a téli teszteken is gyorsan felvette a ritmust, Melbourne-ben pedig az időmérőn gyorsabb tudott lenni rutinos csapattársánál, Daniil Kvyat-nál. A futam számára kevésbé alakult erősen – 14. lett – ám kezdésnek ez több, mint biztató.

Sergio Perez – 6

Mint rangidős pilótától, mindenki Pereztől várja idén az erős eredményeket a Racing Pointon belül, de így is kisebb meglepetést okozott azzal, hogy a Q3-ig repítette autóját. A 10. pozícióból indulhatott vasárnap, de csapnivalóan alakult számára az első kör, hiszen rögtön 3 helyet veszített. Ha ez még nem lett volna elég, a taktikával sem volt szerencsés, hiszen forgalomba került, és már nem tudott előzni.

Sebastian Vettel – 5,73

Ausztráliában már a második szabadedzés után látni lehetett, hogy a Ferrari nem biztos, hogy képes lesz felvenni a Mercedes ritmusát. Vettel szombaton a 3. helyre kvalifikált, ám 7 tizedes hátránya komoly pofont jelentett a Ferrarinak. A rajtot nem találta el igazán, versenytempóban pedig csak szenvedtek csapattársával. Max Verstappen például úgy előzte meg őt, mintha csak kék zászlót lengettek volna neki. A futam végére Bottastól 57, de a harmadik Verstappentől is 35 másodpercet kapott.

George Russell – 5,18

Russell regnáló F2-es bajnokként érkezett az egykor szebb napokat is megélt Williams istállóhoz. Sajnos eddig nem, hogy elmozdulni nem tudtak az utolsó helyekről, de még lassabbak is, mint tavaly voltak. Ilyen körülmények között Russell céljai nem lehetnek túl nagyok; magabiztosan vernie kell Kubicát. Ezt az időmérőn és a versenyen is következetesen megtette. Ha nem az utolsó tette volna ezeket, biztosan több ponttal tudtuk volna díjazni.

Carlos Sainz – 4,82

Több éves rutin, és egy elvileg vezér pilótai szerep a McLarennél. Ennek ellenére rögtön kikapott az újonc Norristól, és a motorhiba miatti kieséséig sem győzött meg minket. Ez így kevés lesz.

Antonio Giovinazzi – 4,73

Q1-es kiesés, szenvedős futam. Röviden így jellemezhetnénk Giovinazzi versenyét. Bár technikai gondokkal is küzdött, ez így kevés volt az üdvösséghez.

Daniel Ricciardo – 4,45

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy Ricciardo sztár pilóta, így is kezelték a Renaultnál, mikor megkínálták egy éves 26 millió dolláros fizetéssel. Ennek megfelelően a méhész borztól azt vártuk, hogy már az első pillanattól kezdve magabiztosan verje német csapattársát. Mindebből nem sok lett, hiszen egyedül az FP2-n tudott minimális, fél tizeddel jobb időt autózni Hülkenbergnél, minden más edzésen vert helyzetbe került. Időmérős teljesítményét egy 12. pozícióval honorálták, innen is kezdhette meg a versenyt. Itt azonban a rajt után balszerencsésen helyezkedett, letért a pálya melletti füves részre, majd meglehetősen látványosan elvesztette első szárnyát. Ugyan egy szárnycsere után még visszatért a pályára, de 28 kör után kiállni kényszerült. Nem ez volt élete versenye, az biztos.

Pierre Gasly – 3,91

Finoman szólva sem indul jól Gasly Red Bullos karrierje. A téli teszteken két ízben is megtörte a Red Bullt, értékes időtől megfosztva csapatát. Emiatt Helmut Marko is figyelmeztette, ami tudjuk, hogy milyen veszélyes dolog. Önhibájából ugyan, de már a Q1-ben kiesett, és csak a 17. helyről, Lance Stroll mögül indulhatott a versenyen. Figyelembe véve, hogy egy Red Bullban ült, jogosan várhattuk azt tőle, hogy úgy hatol át a középmezőnyön, mint a forró kés a vajon. Ám nem így történt, keservesen lassan haladt csak előre, míg végül meg nem érkezett a visszatérő Kvyat mögé. Bárhogy próbálkozott, Kvyat magabiztosan hárította el támadásait, így végül a 11. helyen, pont nélkül zárta a futamot, miközben ketten is kiestek az előle indulókból.

Robert Kubica – 3,18

Ugyan a Williams autója messze a leglassabb autó, azért illett volna közelebb kerülni Russelhez. Több apró baki, vereség az időmérőn és versenytempóban sem jeleskedett. Ha csak ennyit mutat, kérjük vissza Szirotkint.

Másképp értékeltetek volna? Írjátok meg kommentben!

Share This