2019 végén bombaként robbant a hír, miszerint a súlyos anyagi gondokkal küzdő Aston Martinban részvényeket vásárolhat Lawrence Stroll, a Racing Point tulajdonosa. A híresztelések igaznak bizonyultak, Stroll ma reggel komoly összeget invesztált a márkába, ezzel pedig gyári hátteret kaphat a Racing Point.

 

Ma reggel hivatalosan is megerősítést nyert, hogy a londoni tőzsdén Lawrence Stroll és befektetői köre 16,7%-os részesedést vásárolt az Aston Martinban, mintegy 182 millió fontért. E mellé érkezik még egy azonnali, 312 millió fontos tőkeinjekció, így összesen 500(!) millió font, átszámítva több, mint 200 milliárd Ft-os befektetésről beszélünk. Elképesztő összeg, mely jól mutatja Stroll F1 iránti elköteleződését. A Williamses Racing Pointos befektetéseivel együtt így már közel 1 milliárd fontot költött el az F1-ben.

Ennek hozadéka pedig az értesülések szerint nem más, mint a Racing Point gyári alakulattá avanzsálása. Az Aston Martin és az RP között egy 10 éves szerződés jöhetett létre, melyben 5 éves szponzoráció is szerepel. A névváltás 2021-re lesz esedékes, addig az AM névadó szponzori szerződésben áll a Red Bullal, mellyel az F1-ben nem fognak hosszabbítani. A Valkyrie hyperautó kifejlesztésével kapcsolatos munkákat azért nem függesztik fel, a projekt végéig együtt dolgoznak. A sors pikantériája, hogy az Aston Martin eredetileg a Force India névadó szponzoraként tűnt volna fel az F1-ben, ám akkor épp a Red Bull happolta el előlük a patinás brit márkát. Mindez eddig nem látott lehetőségeket nyithat meg a Racing Point előtt, így okkal bizakodhatnak a 2021-es évben történő előrelépésben. A csapat ezzel szinte biztosan a legendás zöld színű festést fogja megkapni a jelenlegi rózsaszín helyett.

Képtalálat a következőre: „aston martin f1”
  • Facebook

Szinte biztosan a legendás zöld festésre vált a Racing Point 2021-től.

Miközben az Aston Martinos befektetés iránt a kínai Geely autógyártó is komoly érdeklődést mutatott, Lawrence Stroll olyat tudott felmutatni, mely az igazgató tanácsban felé billentette a mérleget; az F1-es szereplés lehetőségét. Erről az AM ügyvezető igazgatója, Andy Palmer így nyilatkozott:

„Ő szakértelmet hoz magával, valamint hozzáférést az F1-es csapatához. Már sokat beszéltünk az elmúlt években arról, hogy luxusmárkává akarunk válni – nos, Stroll úr rendkívül sokat tud a luxusról” – ezzel Stroll sikeres befektetéseire utalt a divatipar luxusmárkái között.

Share This