Az egyéni és a konstruktőri bajnokságban sem számítanak már csodára a maranellói szakemberek, ennek ellenére az európai kontinenst elhagyva is érkeztek frissítések a Ferrari autóira. 

 

A Szingapúri Nagydíjnak otthont adó városi vonalvezetés egy alacsony átlagsebességű pálya számtalan lassú, éles kanyarral, ez pedig kiegészül még a minimális tapadással, lévén nem épített versenypályáról beszélünk. A csapatoknak itt maximális leszorítóerővel kell pályára küldeni autójukat, ami idén nem a Ferrari erőssége. Hogy elkerüljék a Hungaroringhez hasonló gyenge teljesítményt, az olasz mérnökök itt-ott módosítottak az SF90-es kialakításán. A legszembetűnőbb egyértelműen az orr kiképzés, ahol elhagyták a McLarentől átvett “sajtreszelő”-re emlékeztető szárny felfogatást, és a Mercedes által alkalmazott “hólapát”-szerű képződményt applikálták az orr alá. Ez a lapátra hasonlító elem közre fogja a frontális gyűrődő zónát, így a puzzle orral kiegészülve két csatornát képez az orrban, ahol a levegő már felgyorsulva halad át. Az így képzett légáramlatok magasabb sebességgel találkoznak a splitterekkel, így vélhetően segítenek a leszorítóerő képzésben. Szintén könnyen felfedezhető újítás a padlólemez szélén megjelenő apró légterelők egész hada.

Nagy kérdőjel a hétvégére nézve, hogy mire lesznek képesek ezekkel a módosításokkal a Ferrari pilótái, ugyanis a papírforma alapján a Mercedes és a Red Bull is előttük kell, hogy legyen. Holnap már okosabbak leszünk.

 

Kiemelt fotó: Ferrari Media Center

Share This