A hétvégén elindul végre a szezon, de egy héttel a szezonkezdet előtt sem kellett csüggedniük a Forma-1 szerelmeseinek.

 

Aki figyelemmel követi az eseményeket, az bizonyára értesült arról, hogy a Netflix egy dokumentumfilmet forgatott a tavalyi év során, amely az ígéretek szerint mélyebb betekintést fog adni a kulisszatitkok mögé… Hát azt kell, hogy mondjam, hogy az igéretük tökéletesen helytállt.

 

 

A Drive to Survive (Vezess, hogy Túlélj) egy olyan sorozat, amire már évek óta égető szüksége volt a Forma-1-nek. Ezzel a sorozattal nem titkoltan a kivűlállókat célozták meg a hard core fanok mellett, akik eddig nem igazán követték az eseményeket, esetleg abszolút semmit nem tudtak erről a gyönyörű sportról. Különös örömmel fogadta szerény személyem is azzal a tudattal, hogy talán így nőni fog a Forma-1 népszerűsége a fiatalok körében is (sajnos a fiatalokat manapság egyre kevésbé érdekli szeretett sportágunk).

De pontosan milyen is ez a sorozat és mire lehet számítani tőle? Az első évad (ami a 2018-as idényt dolgozza fel) 10 részből áll, amik 30-tól 40 percnyi hosszúságúak részenként. Én rendkívül élveztem az epizódokat; mindegyik egy különálló sztorit mutat be és fontos kihangsúlyozni, hogy ez nem egy évvégi visszatekintő. Nem igazán részletezik, hogy melyik futamon mi történt és miért, de úgy gondolom, hogy nem is kell. Arra ott vannak az F1-es Youtube videók. Ez a sorozat a pilótákra és a csapatokra koncetrál és abban rendkívül jól teljesít, példának okért: Ricciardo miért is hagyta el a Red Bullt? Grosjean hogy tudná megfordítani a szerencséjét az év második felére, hogy megőrizze a helyét a Haasnál? Hogy tud egy Haas mérető csapat ilyen kompetitív lenni a rengeteg hátráltató tényező ellenére? Miért is váltott a Red Bull a Renaultról Hondára és ezt hogy élte meg a Renault? Milyen a kapcsolat a Christian Horner (Red Bull csapatfőnök), illetve Cyril Abiteboul (Renault csapatfőnöke) között? Hogyan reagálnak a csapatok a kudarcokra? Mit csinálnak a pilóták, amikor éppen nem versenyeznek? Ki is az az Esteban Ocon és honnan jött? Miért fontos Leclercnek az a bizonyos ferraris ülés? Spoilermentes véleményt terveztem írni, ezért nem fogok mélyebb részletekbe belemenni, szeretném meghagyni a nektek az izgalmas részeket…:) De azt le kell szögeznem, hogy az F1 egy egészen új oldalát fogjátok megismerni, végre láthatjuk, hogy ebben a sportban dolgozó csapatfőnökök és pilóták is emberek: ugyanúgy viselkednek sokszor, mint akár mi, “hétköznapi halandók”. 

  • Facebook

Miért is hagyta el DannyRic a Red Bullt? A Drive to Surviveban kiderül… Fotó: Aston Martin Red Bull Racing

A sorozat szenzációs képi anyaggal bír, egészen új kamera állásokból láthatjuk a történéseket és végre a boxon (és a pit wallról) belül is látni fogjuk, hogy milyen események zajlanak le egy verseny közben. A beszédek nincsenek cenzúrázva, ami nekem kifejezetten tetszett, ugyanis így sokkal emberközelibb az élmény. Sajnos az audióról sok pozitívumot nem tudok elmondani, gyakran vágták be V8-as, V10 és V12-es (???) autók hangját a mostaniak alá, amit nem igazán tudok hova tenni. Emiatt ilyen szempontból nekem ez így egy picit komolytalan volt és mindezen megitélésemen a kamu kommentátorhangok sem segítettek… A fedélzeti kamerás felvételeknél szinte sosem az eredeti hangot használták, valamint kibővítették a hangtartományt számos efekttel… Úgy gondolom, hogy ez nem volt feltétlenül szükséges, bár a megcélozni kívánt közönségnek lehet, hogy tetszeni fog.

Az összes csapatot megismerhetjük, kivétel a két óriást: a Ferrarit és a Mercedest. Ők nem vállalták a sorozatot, úgy érezték, hogy hátráltatná őket a világbajnoki küzdelemben. Amikor erről először értesültem eléggé sajnáltam, azonban így, hogy megnéztem a sorozatot csak még jobban tudom sajnálni. Nagyon kiváncsi lettem volna, miként kezelték a tavalyi évet mindkét istállónál… De talán majd a következő szezonban végre ők is beleegyeznek a forgatásba. Akit viszont a többi csapat érdekel az nagyon elégedett lesz. Számomra különösen meglepő volt, hogy a Red Bull és maga Christian Horner milyen mélységű betekintést engedett a személyes életébe. Egyszer még a házába is ellátogathatunk, illetve megtudhatjuk, hogy mivel üti el a nyári szünetét.

  • Facebook

Sajnos a két “nagy” hiányzik a sorozatból Fotó: Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Említettem, hogy nem szeretnék spoilereket lelőni, azonban egy dolgot mégis meg kell említenem: ez pedig Horner és Abiteboul kapcsolata. Egyszerűen szenzációs, hogy ez a két ember mennyire utálja egymást és minden helyzetet kihasználnak, hogy egymást “hecceljék”. Számomra rendkívül érdekfeszítő volt az, hogy végre betekintést nyerhettem a kettejük kapcsolatába és nem csak a semmitmondó interjúkat kell néznem és az alapján megfejteni, hogy milyen ennek a két embernek a viszonya egymással. Kettejük kapcsolatát a következő videó tökéletesen leírja, ami a sorozat 4. részéből lett kivágva.

 

 

Úgy gondolom, hogy ezt a sorozatot egyik F1-es rajongó sem hagyhatja ki. Bár vannak kisebb hibái, de összességében véleményem szerint egy rendkívül érdekes és újdonságot hozó termékkel sikerült a Forma-1-nek és a Netflixnek előrukkolnia. A Forma-1 egy teljesen új oldalát fogjátok megismerni, azt garantálom. Ráadásul megnézhetitek ingyen is, hiszen amennyiben még nincs Netflixetek, abban az esetben az első hónap ingyenes. A sorozat megtekinthető itt: https://www.netflix.com/hu/title/80204890

A későbbiekben egy spoileres, részletes kritikával fogok jelentkezni az összes epizódról.

 

Share This