A regnáló bajnok, Hamilton valamint az első Ferraris vb-címére hajtó Vettel párharca sokaknak már unalmas lehet. Jön Verstappen és Leclerc, akik a legfiatalabb világbajnokok szeretnének lenni a Forma-1 történelmében.

Mindössze három világbajnok pilótával rajtol a 2019-es idény, utoljára 10 évvel ezelőtt 2009-ben Alonso, Räikkönen valamint a címvédő Hamilton, a 2008-as szezonnyitón, pedig előbbi két versenyző volt világbajnok a mezőnyben. A kevés világbajnok jelenléte egyáltalán nem szokatlan jelenség, az 1959-es év a regnáló világbajnok Hawthorn halála miatt világbajnok pilóta nélkül rajtolt el. Az 1958-as évben csak két futamon állt rajthoz Juan Manuel Fangio, a többi versenyen csak maximum futamgyőztes pilóták képviseltették magukat. Utoljára 1994-ben Senna halálát követően nem volt világbajnok versenyző a mezőnyben. A kevés bajnok nemcsak Alonso vagy Rosberg hiányának köszönhető, de az elmúlt évtizedben csupán Vettel, Hamilton és Rosberg ünnepelhetett az év végén, vagyis a Red Bull és a Mercedes dominanciájának köszönhetően esély sem nyílt arra, hogy több bajnokunk legyen. 2010-től nézve csupán a két német, Vettel és Rosberg lett új győztes, ha utóbbi mégsem szerezte volna meg a címet, akkor még szomorúbb lenne a kép.

A generációváltásnak köszönhetően nemcsak a Forma-1 teljes mezőnyét tekintve, de az élcsapatoknál is új arcokkal, a jövő potenciális világbajnokaival találkozhatunk. Ha 2019-ben Verstappen vagy Leclerc nyerné a bajnokságot, megdöntené Vettel rekordját, aki 2010-ben 23 éves 4 hónapos 11 napos volt első bajnoki címe megszerzésekor. Ezt a rekordot még 2020-ban is mindkét fiatal versenyző veszélyeztetheti.

A legnehezebb kérdés, persze az, hogy a két nagyágyú közül melyikük lehet előbb bajnok? Verstappen abszolút elsőszámú a Red Bull csapatánál, a mindössze egy év tapasztalattal rendelkező Gasly megérdemelten ugyan, de egyértelműen Daniel Ricciardo várt-váratlan távozásának köszönhetően léphetett előre. Leclerc esetén más a helyzet a Ferrarinál, hiszen egy négyszeres világbajnok mellett kell bizonyítania, aki ötödik szezonját kezdi a csapatnál. A helyzet pikantériája, hogy pont a legutóbbi világbajnok versenyzőt, Raikkönent küldték el annak érdekében, hogy lehetőséget kapjon. Egyértelmű, hogy hosszútávon őrá építenek. Kimi bajnoki címe óta immáron 12 év telt el, érdekes lenne, ha pont az utóda szerezné vissza a hőn áhított trófeát Maranellónak. A szezon elején szerintem biztosan nem lesz csapatsorrend a két versenyző között. A monacóinak elsősorban az időmérő lesz a kulcs, hiszen ha szombaton alulmarad Vettellel szemben, akkor a versenyen stratégiai szempontból máris hátrányból indul a némethez képest. További kérdés, hogy vajon Vettel és Leclerc csatájából akár Hamilton is kijöhet nevető harmadikként, plusz ne feledjük Verstappent, aki esetén a Honda motorra váltás kavarhat be, ugyanakkor a holland egy-két  győzelem sorsába biztosan beleszólhat.

Share This