Elképesztő izgalmakat hozott az Osztrák Nagydíj, amelyen Max Versteppent intette le a kockás zászló elsőként. Az eltérő gumistratégiának köszönhetően az utolsó körökben megelőzte Charles Leclerc-t, az incidenst a versenyfelügyelők vizsgálják. Megszakadt a Mercedes 10 futam óta tartó győzelmi sorozata, Bottas a 3., a padlólemez sérülése miatt Hamilton csak az 5. helyen végzett.

A pole-ból induló Charles Leclerc remekül eljött, míg Verstappen beragadt, s visszaesett a 7. helyre. Kiválóan rajtolt Lando Norris, aki pár pillanatig a 3. helyen is haladt, azonban Hamilton, majd a rutinos Raikkönen is megelőzte, a fiatal brit nem jött ki jól a csatából. Vettelnek is nagyon kedvezően alakultak az események, mivel a 9. helyről hármat lépett előre.

A rajt legnagyobb vesztese egyértelműen Kevin Magnussen volt, aki boxutca áthajtásos büntetést kapott, miután nem pontosan állt be a 10. rajtkockába.

Az élmezőnyből Bottas és Vettel állt ki először kerékcserére, azonban a Ferrarinál nem készültek időben a fogadására, így a kapkodás ára egy 3 másodperccel lassabb kerékcsere lett, ez a futam végeredménye szempontjából lehetett keserű a számukra, mivel a német akár Bottas előtt is végezhetett volna, így egy dobogós eredményt bukott el.

Hamilton folyamatosan lassabb volt a többieknél, ezért a boxban az első szárnyát is lecserélték, azonban ez nem volt gyógyír a problémájára, vélhetően a padlólemeze sérülhetett meg, miután a verseny során többször is elhagyta a pályát.

  • Facebook

Hamiltonnak szárnyakat adott a Red Bull Ring, mégsem szárnyalt a hétvégén. A brit magasbiztosan 31 ponttal vezet csapattársa, Bottas előtt az összetettben.

Verstappen a többieknél később jött a kerékcserére, amely nagyon is kifizetődött a számára. Elsőként Vettelt előzte meg, majd könnyedén túljutott Bottason is. A futamot vezető Charles Leclerc 5 másodperces távolságban volt tőle, aonban a holland folyamatosan faragta le a hátrányát a talán 20-30 ezres holland szurkolók nagy örömére. Verstappen első komoly támadását Leclerc bravúrosan kivédekezte, azonban 3 körrel a leintés előtt a holland sokkal keményebben támadott. Még nem tudom a versenybírák ítéletet, de röviden, nem adnék büntetést, ahogyan Kanadában illetve Monacóban sem adtam volna. Ez a versenyzés része, nem azért megyünk ki a pályára, ülünk a tv elé, hogy utána azon vitatkozzunk, hogy kit büntessünk és mennyire. Végre egy fordulatos, izgalmas versenyt láttunk. A motorsportban úgyis minden versenyzőnek lesznek vezető helyről vagy jó pozícióból feladott versenyei továbbá szerencsés győzelmek, pontszerzések is. Ezek szerintem idővel kiegyenlítik egymást.

A középmezőnyben szintén több jó csatát láthattunk. Norrist ugyan a rajt után megelőzte Raikkönen, azonban a mezőny legfiatalabb versenyzője végül meg tudta előzni a korelnököt. Norris a kreékcseréjét követően kis időre beragadt a közepes gumikon startoló Ricciardo mögé, azonban őt is sikerült megelőznie, végül remek versenyt futva a Red Bullos Gasly előtt végzett, a pontversenyben feljött a 8. helyre.

  • Facebook

Norris ismételten elképesztő versenyt futott. A McLaren rátalált a jövő világbajnokára? Mivel még csak 19 esztendős, van ideje, s idén remek autóban ül ahhoz, hogy tapasztalatot szerezzen.

Kiváló versenyt ment Norris csapattársa, az utolsó helyről startoló Carlos Sainz is, aki a 8. helyen zárt. A McLaren egyértelműen a 4. legjobb az erősorrendet illetően, hiszen nem is vesszük észre a végeredményre pillantva, hogy Sainz ilyen hátulról vágott neki a versenynek.

Az utolsó pontokat a két Alfás versenyző, Raikkönen és Giovinazzi gyűjtötte be. A csapat az elmúlt futamokon eléggé szenvedett, azonban ismételten jó formájukat mutatják. Giovinazzi pedig megszerezte első pontját, az olasz nagyon sokat fejlődött a szezon kezdete óta, jóllehet a legtapasztaltabb versenyző oldalán nincs könnyű helyzetben, azonban látványos a fejlődése a Red Bullos Gaslyval szemben.

Az autók annyira megbízhatóak a limitált számú erőforrások és alkatrészek használatának köszönhetően, hogy nem adta fel senki a futamot, így Perez hiába futott a lehetőségeihez mérten jó versenyt, épphogy lemaradt a pontszerzésről. A Renault csapata egész héten szenvedett, így nem meglepő, hogy végül csak a 12. és 13. helyen zártak. Csalódás a Haas versenyzők teljesítménye, Magnussen a rossz rajtbeállásnak köszönhetően saját futamát nyírta ki, Grosjean pedig a rajtot követően visszaesett, s nem is tudott előrébb lépni, pedig tavaly a 4. és 5. helyen ért célba a két versenyző.

Az Osztrák Nagydíj ideiglenes végeredménye:

  • Facebook

Címlapfotó forrása: F1 Twitter

Share This